Forskel på X1300 og X1300 Pro ?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-09-07 09:44

Hej,

Vil gerne spille Medal of Honour Airborne flydende.
Har ATI X1300, - det virker, men hakker i spillet.

Minimum specs siger X1300 Pro,
Hvad er egentlig forskellen på dem?

Øvrige specs. :

AMD Athlon 64x2 Dual Core Processor 3800+
2.00 GHz, 2,00 GB RAM
Fysisk adresseudvidelse

Nogen forslag til evt. nyt grafikkort?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-09-07 05:32

"Poul F. Andersen" <paogbaUKRUDTET@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Venligst
> Poul F. Andersen
>
> OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min

Forskellen er ikke ret stor, kik her:
http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Desværre skal du kikke allernederst på siden for at finde nogen af dem.

Det er lidt svært at sige, hvad du skal købe, når man ikke lige kender dig
budget, og er det AGP eller PCI ekpress?

/Ole

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 10-09-07 06:29

"/Ole (6000)" <a@bc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er lidt svært at sige, hvad du skal købe, når man ikke lige kender dig
> budget, og er det AGP eller PCI ekpress?

OK,- er mine øvrige specs store nok til at køre med et kort til ca 1.500 kr?
PCIe

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 10-09-07 18:37

> [...]
> Venligst
> Poul F. Andersen
>
> OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min

Ja, det ville jeg da bestemt mene, de er.
Jeg kunn nok finde på at kikke efter et Nvidea 8600 GTS. det er med DirectX
10, og ligger iden prisklasse. Så er du rigtig godt kørende, ATI's kort
kender jeg ikke lige, selvom jeghar et i den bærbare.

/Ole

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 10-09-07 13:28

> [...]
> DirectX 10, og ligger iden prisklasse. Så er du rigtig godt kørende, ATI's
> kort kender jeg ikke lige, selvom jeghar et i den bærbare.

Hej Ole,

Tak for de gode råd

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-09-07 13:27

"/Ole (6000)" <a@bc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det ville jeg da bestemt mene, de er.
> Jeg kunn nok finde på at kikke efter et Nvidea 8600 GTS. det er med
> DirectX 10, og ligger iden prisklasse.

Har nu bestilt et Nvidea 8600 GT-Silent hos Getmore for 891,- kr +
forsendelse.
De var de billigste på EDB-priser.dk, og kortet har ganske rigtigt
DirectX-10.
Ved bare ikke om det har den store betydning?

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-09-07 10:29

"Poul F. Andersen" <paogbaUKRUDTET@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "/Ole (6000)" <a@bc.dk> skrev i en meddelelse

Du kan også købe en ATI X1950Pro de kan fåes fra omkring en tusse og er
hurtigere end det kort som Ole henviser til. Der er dog "kun" DX9.
(Jeg skal nok afholde mig fra at komme med min teorier om DX10 kort igen.)

Læs f.eks også
http://www.tomshardware.com/2007/08/06/the_best_gaming_video_cards_for_the_money/page2.html

Bjarne K.