Hard Boiled og The Killer - Laserdisc CC v~
Fra : David Schjelde

Dato : 08-09-07 08:09

Hej med jer

Jeg har både Hard Boiled og The Killer på LD i CC versionen.

Jeg overvejer nu at købe dem begge på DVD i CC versionen da priserne på
brugtmarkedet ser ud til at være faldet godt.

Mit spg. er så: Er der nogen grund til at jeg gør dette? Eller skal jeg
bare "rippe" min LD versioner og smide dem over på DVD?

Mvh
David

Fra : Jesper

Dato : 08-09-07 09:11

David Schjelde <schjeldefjernmig@mailme.dk> wrote:

> [...]
>
> Mit spg. er så: Er der nogen grund til at jeg gør dette? Eller skal jeg
> bare "rippe" min LD versioner og smide dem over på DVD?

De gamle LD versioner er ikke-anamorphe, dvs du får en relativ dårlig
vertikal opløsning.
--
Jesper

Fra : David Schjelde

Dato : 11-09-07 07:40

Jesper skrev:

> De gamle LD versioner er ikke-anamorphe, dvs du får en relativ dårlig
> vertikal opløsning.

Ok - tak. Har ikke den store tekniske indsigt.

Men ville dog gerne gemme mine LD versioner på DVD'en om ikke andet så
for kommentatorsporet.

Er der nogen god måde at gøre dette på?

Mvh
David

Fra : Jesper

Dato : 11-09-07 15:26

> [...]

> Ok - tak. Har ikke den store tekniske indsigt.
>
> Men ville dog gerne gemme mine LD versioner på DVD'en om ikke andet så

Mon ikke du kan finde de samme kommentarspor på DVD?
--
Jesper

Fra : Thomas M

Dato : 09-09-07 00:16

David Schjelde skrev:
> [...]
>
> Mit spg. er så: Er der nogen grund til at jeg gør dette? Eller skal jeg
> bare "rippe" min LD versioner og smide dem over på DVD?

Det bedste du kan gøre, er at købe The Killer og Hard Boiled i de danske
DVD udgaver fra Scanbox - det er de udgaver som også kan fåes i den
danske The John Woo Collection. Billed-overførslerne i de nye Scanbox
udgaver, gør alle andre udgaver af filmene overflødige - tro mig. Jeg
har haft LD versionerne fra Criterion og også DVD versionerne fra
Criterion, og har man først sammenlignet Scanbox udgaven af f.eks Hard
Boiled med Criterion, vil man ærge sig noget så grusomt over, at have
givet mange hundrede kroner for den udgave. The Killer er næsten ligeså
flot som Hard Boiled i Scanbox's udgaver - tro mig når jeg siger, at
filmen aldrig har set bedre og flottere ud i denne overførsel. Det
ligner _næsten_ nye film - de står begge rigtig lækkert og skarpt.

Scanbox udgaverne kan fåes i bl.a Stereo Studio til 50 kr pr. stk. Hard
Boiled har iøvrigt Cantonesisk DTS 5.1, som lyder ganske fremragende.

Der findes også udgaver af de to film fra bl.a Hongkong Legends og
Tartan, men de er ærlig talt ikke værd at bruge penge på, når man kan få
så lækre udgaver af filmene, for sølle 50 kr stykket.

Thomas

Fra : Optimus Prime

Dato : 10-09-07 07:24

Thomas M skrev:
> [...]
> filmen aldrig har set bedre og flottere ud i denne overførsel. Det
> ligner _næsten_ nye film - de står begge rigtig lækkert og skarpt.

Hvad ser du dine film på? Ikke at jeg betvivler ovenstående udsagn; men
"Scanbox" vil lang tid endnu have en grim klang i mine ører, så jeg er
skeptisk og vi har jo alle forskellige kriterier

Er de flagged korrekt til progressive og den slags... eller har de
boosted kontrast og farver - det vil kunne snyde mange til at mene
billedet er bedre?

> [...]
> Tartan, men de er ærlig talt ikke værd at bruge penge på, når man kan få
> så lækre udgaver af filmene, for sølle 50 kr stykket.

Jeg har The Killer fra HKL og mindes den oplevelse som værende uskarp og
ikke specielt godt mastered (masse af skidt og møg på printet).

Nogen der ved om Scanbox selv får lavet film til video overførsler eller
de har købt sig til en eksisterende overførsel? Jeg har bare svært ved
at forstå et lille skandinavisk selskab, som ikke just er kendt for sine
kvalitetsudgivelser, blæser konkurrenter som HKL og CC af banen

Men jeg vil med glæde indrømme mine bange anelser var forkerte og købe
de danske hvis det er tilfældet

Fra : Thomas M

Dato : 10-09-07 13:55

Optimus Prime skrev:

> Hvad ser du dine film på? Ikke at jeg betvivler ovenstående udsagn; men
> "Scanbox" vil lang tid endnu have en grim klang i mine ører, så jeg er
> skeptisk og vi har jo alle forskellige kriterier

I de gamle dage var Scanbox, ganske rigtigt, noget man helst skulle
undgå, men i dag spytter de faktisk ganske fine dvd udgivelser ud.

Jeg ser dvd film på mit Sony KV-32FX60E.

Da jeg havde købt The Killer og Hard Boiled, havde jeg filmene med hen
til en ven, som har været igennem alle LD og dvd udgivelser af filmene.
Vi sammenlignede mine Scanbox udgivelser, med hans HKL, Tartan og Fox
Lorber versioner. Scanbox's versioner var KLART bedre. De andre udgaver
var hæmmet af en masse skidt og print damage. Min kammerat, som er meget
kritisk mht. billede og lyd, tog dagen efter ned i Stereo Studio og
købte både The Killer og Hard Boiled

Hvis du elsker disse to Woo film håber jeg, at du køber Scanbox
udgaverne. Tror at det vil være lidt af en åbenbaring for dig, når du
ser filmene første gang i disse udgaver. Særligt Hard Boiled ser
virkelig rigtig lækker ud.

Thomas

Fra : David Schjelde

Dato : 11-09-07 07:42

Thomas M skrev:

> [...]
> Tartan, men de er ærlig talt ikke værd at bruge penge på, når man kan få
> så lækre udgaver af filmene, for sølle 50 kr stykket.

Tak for virkelig god info. Jeg har, som mange andre, et anstrengt
forhold til Scanbox og har af samme grund netop ikke købt dem i TP
selvom de står der alle sammen. Men det vil jeg da meget overveje nu. Er
de andre udgivelser ligeså gode? A Better Tommorrow 1-3 osv.

Det jeg elsker ved mine LD udgivelser og også CC DVD'erne er jo
kommentatorsporet fra JW. Det vil jeg meget nødigt miste )-:

Mvh
David