det var ikke meget Jens :-)
Fra : Hm

Dato : 08-09-07 12:50

Hej Jens
Nu har man gået her og ventet på at høre nærmere omkring din far og hans nye
hund, og så laver du lige en OT i en tråd, nej så nemt går det ikke Jens

Må vi så få noget med "kød" på ( altså ikke barf)

Hanne

Fra : pwh

Dato : 08-09-07 16:39

Hm, skrev:
> Hej Jens
> Nu har man gået her og ventet på at høre nærmere omkring din far og
> hans nye hund, og så laver du lige en OT i en tråd, nej så nemt går
> det ikke Jens

Det kommer til at vente til jeg har set den på Fredag,
hvis jeg ellers orker,
jeg synes ikke rigtigt at skrivelysten er der for tiden

/Jens

Fra : Hm

Dato : 08-09-07 18:31

> Det kommer til at vente til jeg har set den på Fredag,
> hvis jeg ellers orker,
> jeg synes ikke rigtigt at skrivelysten er der for tiden
>
> /Jens

hej Jens
altid modtagelig for en god undskyldning, så vi håber på bederne tider til
på lørdag.
Hanne/ som kun kan give dig medhold

Fra : jytte

Dato : 08-09-07 18:38

On 8 Sep., 17:38, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> jeg synes ikke rigtigt at skrivelysten er der for tiden

Nej, det har jeg også bemærket, og jeg må sige, at jeg savner dine
"historier". De er altid hyggelige at læse

Jytte M

Fra : pwh

Dato : 08-09-07 19:09

jytte, skrev:

> Nej, det har jeg også bemærket, og jeg må sige, at jeg savner dine
> "historier". De er altid hyggelige at læse

Jeg synes bare at tonen efterhånden var blevet lidt for paranoid,
personlig og utilgivelig, så jeg mistede efterhånden lysten til at skrive.
Det skal på ingen måde opfattes som en boycut fra min side,
men nærmere som en form for resignation når jeg gang på gang
skal tillægges negative holdinger, og ligefrem beskyldes for at forfølge folk.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-09-07 19:38

On Sat, 8 Sep 2007 20:08:58 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg synes bare at tonen efterhånden var blevet lidt for paranoid,
>personlig og utilgivelig, så jeg mistede efterhånden lysten til at skrive.

Hmmm... Kan jeg godt følge, men der er ærlig talt ikke meget liv i
denne gruppe mere. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 19:48

On Sat, 08 Sep 2007 20:37:53 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Hmmm... Kan jeg godt følge, men der er ærlig talt ikke meget liv i
>denne gruppe mere. *SUK*

Som udenforstående der kun har bidraget lejlighedsvist ved jeg ikke
præcist hvor hårdt Jens trådte på nogens sukkermad, men det så ud som
om det eller det modsatte var tilfældet et par gange Og tilgiv mig
for at gå ind her...........jeg mener at alle der har noget fornuftigt
at sige bør have lov at sige det, så kan man altid diskutere
formuleringen........diplomati er et fremmedord for mange her
omkring.....jeg vil gerne markedsføre begrebet.......men stikker nok
hovedet ned i pelsen på uldtotten, hvis her bliver for hedt )
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : pwh

Dato : 08-09-07 20:01

Ivan Madsen, skrev:

> [...]
> omkring.....jeg vil gerne markedsføre begrebet.......men stikker nok
> hovedet ned i pelsen på uldtotten, hvis her bliver for hedt )

Personligt mener jeg selv at jeg altid bestræber mig på at fører et
sobert sprog, både her i gruppen og IRL.
Desværrer synes jeg efterhånden jeg for tit oplevede at folk ikke evnede
at diskuterer uden at opfatte det som at jeg forfulgte dem personligt.
Når jeg så efter bedste evne prøvede at forklarer mig fik jeg lidt for ofte
af vide at modparten nok bedst vidste hvad jeg mente med det jeg skrev.
Der er nogen der tager Usenet lidt for alvorligt og kører diskussionerne
op på et småpersonligt plan hvor det slet ikke bør ende.
Synes efterhånden at min liste over folk der synes jeg var et ubehageligt menneske
var blevet for lang, har prøvet at glatte ud overfor de personer, men uden held.
Viske tavlen ren og starte på en frisk er der desværre for mange der ikke evner,
så er det åbenbart meget mere underholdene at værer sur på mig.

Det skal ikke læses som at jeg føler mig forfulgt, men jeg er selv flere gange
blevet beskyldt for at forfølge andre, det gider jeg ikke hører på i længden.
Har jeg jokke nogen over tæerne, bevidst eller ved et uheld, er jeg aldrig
bleg for at give en undskyldning hvis jeg mener det er på sin plads.
Det er utroligt nemt at misforstå hinanden på Usenet.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 20:09

On Sat, 8 Sep 2007 21:01:17 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

<...>

> [...]
>bleg for at give en undskyldning hvis jeg mener det er på sin plads.
>Det er utroligt nemt at misforstå hinanden på Usenet.

Nu var det ikke for at "redde verden", jeg skrev det indlæg.......men
jeg kan godt se, at man skal være utrolig bevidst om det skrevne ord
er utroligt meget skarpere end det talte.

Fra : pwh

Dato : 09-09-07 05:13

Ivan Madsen, skrev:
> [...]
> jeg kan godt se, at man skal være utrolig bevidst om det skrevne ord
> er utroligt meget skarpere end det talte.

Det skal man da værer bevidst om både når man skriver,
men så sandelig også når man læser.
Der synes jeg der har været en tendens til straks at tillægge
mig holdninger som jeg aldrig har givet udtryk for.
Når jeg så prøver at tilbagevise det som misforståelser
bliver jeg blot fejet af vejen med en surhed mere.
Det gider jeg ikke bruge min tid på i længden.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-09-07 20:26

> [...]

>Har jeg jokke nogen over tæerne, bevidst eller ved et uheld, er jeg aldrig
>bleg for at give en undskyldning hvis jeg mener det er på sin plads.

Du er ikke den eneste der har fået en hak i tuden, og det er da
bestemt ikke sjovt, men ser du de mennesker følge gruppen nu?

Faktisk har jeg gået og tænkt lidt over at lave en "fræk" aftale med
dig omkring juletid. Da plejer jeg jo lige at ta' et tur "hjem",og jeg
ville så frygtelig gerne gramse på dine to hundebasser, så personligt
håber jeg da at du bliver her lidt endnu. Vi kunne vel godt finde
ud af at mødes på Damhusengen, ikk'?

Men jeg tager altså ikke Oy med!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 09-09-07 05:10

Leyna, skrev:

> Du er ikke den eneste der har fået en hak i tuden, og det er da
> bestemt ikke sjovt,

Et hak i tuden rører mig ikke alverden,
trænger jeg måske også til ind imellem
Det er mere den der uforsonlige mavesure holdning jeg til
tider oplever herinde jeg ikke kan klarer.

> men ser du de mennesker følge gruppen nu?

Nogle af dem ja.

> [...]
> ville så frygtelig gerne gramse på dine to hundebasser, så personligt
> håber jeg da at du bliver her lidt endnu. Vi kunne vel godt finde

Det kunne da værer hyggeligt

> Men jeg tager altså ikke Oy med!

Øv

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-09-07 10:24

> [...]
> trænger jeg måske også til ind imellem
> Det er mere den der uforsonlige mavesure holdning jeg til
> tider oplever herinde jeg ikke kan klarer.

Jamen du kan da bare komme herover... Så skal jeg da gerne give dig noget,
du ikke har prøvet før......

Et ordentligt los.... Lige i den mest kødfulde del af kroppen.... Hvis jeg
ikke kan få dine fødder, til at slippe jorden, tager jeg Olsen til hjælp

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 09-09-07 18:18

pwh wrote:
> Et hak i tuden rører mig ikke alverden,
> trænger jeg måske også til ind imellem
> Det er mere den der uforsonlige mavesure holdning jeg til
> tider oplever herinde jeg ikke kan klarer.

Søde Jens
Du er savnet i NG'en.
Du har - om nogen, -været den der holdt os andre i ørerne om at komme til
tastaturet og dermed holdt liv i gruppen.
At der af og til er en mavesur holdning - tja, sådan er det jo bare, ikk?
Der er enkelte på Usenet der bruger grupperne til at komme af med
frustrationerne ved at bede om hjælp og så blive sure over de svar der
kommer, og sådan er det jo bare, når de vil booste deres ego og reelt ikke
tage imod den hjælp de selv beder om. Man kan undre sig over at de spørger,
når de ikke vil bare overveje svarene.
Er det din fejl? Min fejl? Andre skriveres fejl? Nææææh
Nyhedsgrupper som denne er suveræne til at prøve tanker og ideer af i. Kan
man så ikke lide svarene...tja så er det jo bare ærgerligt. Vi har alle
forskellige måder at udtrykke os på, på skrift, og selvom der er smileys og
hvad ved jeg, er det ikke altid nemt at se det venlige smil der ligger bag
et svar. Man mangler ansigtudtrykket, kropssproget ( som jo også for vores
hunde er så vigtigt)
Lad være med at tage det tungere end det er. At der er enkelte der stresser
helt op i det røde felt ind imellem, behøver vel ikke gå ud over alle andre.
I har alle, her i gruppen, været guld værd for mig når jeg har bøvlet med
mine vovdyr og denne resourse vil jeg nødigt se løbe tør.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 09-09-07 18:42

Anette, skrev:

> Søde Jens
> Du er savnet i NG'en.

Jeg takker
Men det er der såmænd nok ret delte meninger om.

> [...]
> ikke tage imod den hjælp de selv beder om. Man kan undre sig over at
> de spørger, når de ikke vil bare overveje svarene.

Du har så evigt ret.

> [...]
> venlige smil der ligger bag et svar. Man mangler ansigtudtrykket,
> kropssproget ( som jo også for vores hunde er så vigtigt)

Jo, det kan du da have ret i.
Men igen, oplever jeg for mange negative episoder i træk
løber jeg altså sur i det og resignerer.
Det har ikke været en enkeltstående episode, men for meget
af det mavesure til at jeg rigtigt gad skrive mere.

> [...]
> over alle andre. I har alle, her i gruppen, været guld værd for mig
> når jeg har bøvlet med mine vovdyr og denne resourse vil jeg nødigt

Jeg tager det såmænd heller ikke specielt tungt, men hygger jeg
mig ikke et sted, så gider jeg ikke komme der mere.
Mener som sagt at jeg flere gange havde prøvet at gyde olie på vandene
uden held, så giver jeg sgu op til sidst.

Nu står og falder gruppen forhåbentligt heller ikke med om
jeg er aktiv, for så står det da ikke godt til

/Jens (som er glad for de posetive tilbagemeldinger)

Fra : C.H

Dato : 09-09-07 19:10

> [...]
> jeg er aktiv, for så står det da ikke godt til
>
> /Jens (som er glad for de posetive tilbagemeldinger)

Vær du bare glad

En gylden regel - hvis man gør noget, der giver mere end det tager, så
fortsæt med det. Hvis det tager mere end det giver, så lad være..

Sådan har jeg det selv med denne gruppe en gang i mellem (heldigvis
sjældent) - så er der dømt en lille pause, men jeg vender altid frygteligt
tilbage. For i sidste ende, så er jeg rigtig glad for dette lille netværk,
jeg føler jeg har herinde.

Det er du en del af - også selvom vi har vores, i mine øjne godmodige,
skærmydsler af og til

Så jeg håber da, at du kommer stærkt tilbage, når du finder lysten frem til
det igen - den momentane negative kommunikation der nogen gange er herinde
må helst ikke få mere at skulle have sagt end den reelt har.
Men vi har alle lov at blive trætte

Connie - der selv lige har pauset den lidt - hvem ved, måske med samme
baggrund

Fra : pwh

Dato : 09-09-07 19:34

C.H, skrev:

> Vær du bare glad

Det luner jo altid med posetive tilbagemeldinger
Onde tunger ville måske påstå at jeg fiskede efter det,
men faktisk havde jeg forventet et hak i tuden,
men det kan jo nåes endnu

> En gylden regel - hvis man gør noget, der giver mere end det tager, så
> fortsæt med det. Hvis det tager mere end det giver, så lad være..

Vise ord fra dig som sædvanligt

> [...]
> dette lille netværk, jeg føler jeg har herinde.
>
> Det er du en del af - også selvom vi har vores, i mine øjne godmodige,

Mindes ikke at vi har haft alvorlige sammenstød, vi kan værer uenige
uden at blive uvenner over det

> [...]
> frem til det igen - den momentane negative kommunikation der nogen
> gange er herinde må helst ikke få mere at skulle have sagt end den

Det har du ret i.

> Men vi har alle lov at blive trætte

Idag er jeg godt brugt,
og går lige straks i kassen med 2 vuffere og en god film

> Connie - der selv lige har pauset den lidt - hvem ved, måske med samme
> baggrund

Kunne tænkes

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 21:52

> Jeg takker
> Men det er der såmænd nok ret delte meninger om.

Savner nu også dine hyggelige indlæg og små hverdagshistorier.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 10-09-07 05:04

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Savner nu også dine hyggelige indlæg og små hverdagshistorier.

Jeg siger mange tak
Jeg må se at tage mig sammen igen, men der har nu heller ikke
været så meget at skrive om.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 09-09-07 23:02

pwh wrote:
> Men det er der såmænd nok ret delte meninger om.

Who cares? Hvis vi skulle hænge vores laden og gøren op på hvad der
tilsyneladende træder andre over poterne, så kom vi jo aldrig udenfor en
dør. Det er ligeså i NG'er.
Ricky Nilsson synger i sangen: Garden party: You can't please everyone, so
you got to please yourself
og det har han ret i.

Hvis vi alle bare løb med strømmen og var pleasere som border collier ( bare
for at blive i hundegruppen ville vi aldrig flytte os, verden ville
stagnere og ikke udvikle sig, for der ville ikke være noget til at sætte
spørgsmåltegn ved normen.

Det giver nogle slag over snuden at stikke den frem i et hvilket som helst
forum. Smil , Jens - de slag du får, får du fordi du rammer noget ømt med
dine ord - måske sætter du nogle tanker i gang hos den der blvier sur og
måske giver du dermed en hund et bedre liv.

Det er da ikke så ringe, vel? ))

trøste knuz
Anette
www.philana.dk - nyopdateret

Fra : pwh

Dato : 10-09-07 05:14

Anette, skrev:

> [...]
> verden ville stagnere og ikke udvikle sig, for der ville ikke være
> noget til at sætte spørgsmåltegn ved normen.

Det ligger vist ikke specielt til min natur at værer en pleaser
eller rygklapper. Jeg har aldrig været bange for at stå ved
mine holdninger, og det giver self nogle knubs hen af vejen.
Det kan jeg også fint leve med, det jeg efterhånden fik svært
ved at leve med her i gruppen var at blive tillagt holdninger som
jeg aldrig havde givet udtryk for, og ikke engang fik lov til at tilbagevise.
Det oplevede jeg lidt for ofte en overgang, og kørte altså sur i det.

> [...]
> noget ømt med dine ord - måske sætter du nogle tanker i gang hos den
> der blvier sur og måske giver du dermed en hund et bedre liv.

Det kan jeg så håbe på, men dem jeg pt har i tankerne tror jeg
er så gennemsyret stædige at intet kan rokke ved deres standpunkter.
Er faktisk bare bange for at jeg har en dårlig effekt på dem.

Når tonen så samtidigt bliver småpersonlig stopper festen fra min side.

/Jens

Fra : Anette

Dato : 10-09-07 23:41

> Det kan jeg så håbe på, men dem jeg pt har i tankerne tror jeg
> er så gennemsyret stædige at intet kan rokke ved deres standpunkter.
> Er faktisk bare bange for at jeg har en dårlig effekt på dem.

Det tvivler jeg nu på. Når man er 110% overbevist om at ens egen måde at
gøre ting på er den eneste rigtige, så er der intet der ændrer sig. Alt er
som det plejer at være, genkendeligt og trygt

> Når tonen så samtidigt bliver småpersonlig stopper festen fra min side.

Kan jeg godt forstå - men : kom frisk, når du er klar til det

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 11-09-07 05:14

Anette, skrev:

> Kan jeg godt forstå - men : kom frisk, når du er klar til det

Senest Fredag skal jeg nok komme med en update på min
Fars nye hund, han er helt syg efter at jeg skal se hende

Ellers må jeg da lige prale med at jeg helt sikkert har verdens
sødeste hund i Angel.
Hun havde igår prøvet at bage en en kage til mig, det var dog kun
lykkedes hende at pakke æsken med kagepulver ud på gulvet,
men det må vel værer tanken der tæller

/Jens

Fra : Anette

Dato : 11-09-07 09:01

> Senest Fredag skal jeg nok komme med en update på min
> Fars nye hund, han er helt syg efter at jeg skal se hende

Super

> [...]
> Hun havde igår prøvet at bage en en kage til mig, det var dog kun
> lykkedes hende at pakke æsken med kagepulver ud på gulvet,

Absolut - tænk alt det arbejde hun har haft for din skyld ))

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-09-07 09:36

> [...]
> Hun havde igår prøvet at bage en en kage til mig, det var dog kun
> lykkedes hende at pakke æsken med kagepulver ud på gulvet,

Sig mig engang Jens, tror du på nisser...

Kan du ikke se, hun var ved at mele sin egen kage

M.V.H....Benny..

Fra : Is

Dato : 09-09-07 19:18

undskyldning

> Et hak i tuden rører mig ikke alverden,
> trænger jeg måske også til ind imellem

Ja Jens, en gang imellem synes jeg at du mente regler kun var til for
andre.

> Det er mere den der uforsonlige mavesure holdning jeg til
> tider oplever herinde jeg ikke kan klarer.

> Nogle af dem ja.

Jeg synes nu også en gang imellem så trænger man til et hvil, eller
måske bare bruge energien til noget andet. For så på den måde at samle
energi til et nyt heat.

Så vi må jo bare vente og håbe at Jens vender stærkt tilbage på et
tidspunkt.

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 09-09-07 19:40

Is, skrev:

> Ja Jens, en gang imellem synes jeg at du mente regler kun var til for
> andre.

Det har jeg forgæves prøvet at tilbagevise mange gange.
Nu gider jeg ikke engang prøve mere, folk må for så vidt
mene det om min person som det selv føler er rigtigt.

> Jeg synes nu også en gang imellem så trænger man til et hvil, eller
> måske bare bruge energien til noget andet. For så på den måde at samle
> energi til et nyt heat.

Det kunne godt værer det forholdt sig på den måde.

> Så vi må jo bare vente og håbe at Jens vender stærkt tilbage på et
> tidspunkt.

Jeg er da godt igang allerede, det kan i takke Hanne for

/Jens

Fra : pwh

Dato : 08-09-07 19:48

Leyna, skrev:

> Hmmm... Kan jeg godt følge, men der er ærlig talt ikke meget liv i
> denne gruppe mere. *SUK*

De lange tråde er ved at værer længe siden, jeg følger da med fra
sidelinien, men har ikke rigtigt følt mig inspireret til at skrive ret meget.
Men det kan jo værer det kommer igen

/Jens