Open Air
Fra : Leonard

Dato : 08-09-07 12:17

Jeg har altid ønsket mig et soltag i min Lupo og nu har jeg opdaget at
det kan man da godt, selvom alle siger at man ikke kan noget som helst
med sådan en 3L.
Men det viser sig, at det ikke koster nævneværdigt mere at få Open Air,
altså et stoftag, som næsten åbner hele himlen.

Så er det bare at spørgsmålet melder sig: er det noget skrammel at køre
med elelr vil jeg blive glad for det?

- det er jo ikke lige sådan en operation, der kan fortrydes.

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Mogens

Dato : 08-09-07 13:10

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Så er det bare at spørgsmålet melder sig: er det noget skrammel at køre
> med elelr vil jeg blive glad for det?

På et tidspunkt kunne BMW 3'er-serien leveres med det.
Det funkede fint, men jeg vil tro, at succesen er afhængig
af tagets fabrikat og ikke mindst montøren/montagen.

Har du et link?

Fra : Leonard

Dato : 08-09-07 13:29

On Sat, 08 Sep 2007 12:10:13 GMT, Mogens wrote:

> Har du et link?

Værkstedet er http://www.3litervaerkstedet.dk/ men der er ikke noget om
Open Air på deres hjemmeside.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-09-07 14:18

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men det viser sig, at det ikke koster nævneværdigt mere at få Open Air,
> altså et stoftag, som næsten åbner hele himlen.

Det skal være usædvanlig godt isoleret for at skærme af for solvarmen.

Men så tænder du vel bare klimaanlægget? ;)

--
Per

Fra : Leonard

Dato : 08-09-07 14:46

On Sat, 8 Sep 2007 15:18:07 +0200, Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det skal være usædvanlig godt isoleret for at skærme af for solvarmen.

Øh? ... jeg skal ikke skærmes af for solvarmen. Når solen varmer vil jeg
åbne taget og nyde det gode vejr.

Fra : Henning

Dato : 08-09-07 17:03

On Sat, 8 Sep 2007 13:17:23 +0200, Leonard <piper28a@gmail.invalid>
wrote:

> [...]
>altså et stoftag, som næsten åbner hele himlen.
>
>Så er det bare at spørgsmålet melder sig: er det noget skrammel at køre

Formodentlig samme princip som Polo kørte med i nogle år. Udmærket
kvalitet, ingen problemer med støj eller varme/kulde.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-09-07 18:48

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote in news:1ps7u5bw6pb91$.akp46qvsh1hk
$.dlg@40tude.net:

> Så er det bare at spørgsmålet melder sig: er det noget skrammel at køre
> med elelr vil jeg blive glad for det?

Som mangeårig 2CV ejer har jeg en del erfaringer med den type tag, og der
er 2 ting der er alfa og omega: Tagets kvalitet, og omhyggelig tilpasning
under montagen.

Jeg ville vælge et værksted med speciale i montering af den slags, og
gladeligt betale en evt. merudgift. Du får et mere støjsvagt og frem for
alt tæt tag, også flere år ud i fremtiden.

Vælger du et billigere tag, så skal du såmænd nok blive glad for det også,
men regn med at det skal skiftes langt tidligere end et af god kvalitet.

Webastos elektriske har jeg kun hørt godt om.

Med sådan et tag kan du næsten opnå cabriolet fornemmelse... jeg lover dig
du bliver glad for det. Men regn ikke med at kunne transportere nogen på
bagsædet med taget helt tilbage.

Fra : Leonard

Dato : 10-09-07 09:23

On 08 Sep 2007 17:47:45 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> Jeg ville vælge et værksted med speciale i montering af den slags, og
> gladeligt betale en evt. merudgift. Du får et mere støjsvagt og frem for
> alt tæt tag, også flere år ud i fremtiden.

Det bliver ikke billigt og det bliver et værksted, der har prøvet det
flere gange før.

> Webastos elektriske har jeg kun hørt godt om.

Godt, for det er Webasto, der er producent og et Webastoværksted, der
skal skære hullet.

> Med sådan et tag kan du næsten opnå cabriolet fornemmelse... jeg lover dig
> du bliver glad for det. Men regn ikke med at kunne transportere nogen på
> bagsædet med taget helt tilbage.

Bagsædet i en Lupo er alligevel en parodi, så der er sjældent andet end
håndbagage der.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-09-07 19:56

> Godt, for det er Webasto, der er producent og et Webastoværksted, der
> skal skære hullet.

Så siger jeg rigtig god fornøjelse med din nye cabriolet!

Og husk: Al vejr er cabrio vejr. Det er kun et spørgsmål om påklædning (og
evt. tilstrækkeligt med afløbshuller).

Et lille tip til køreture: Stjerneklar nattehimmel på små skovveje en lun
sommernat.

Fra : Leonard

Dato : 10-09-07 20:29

On 10 Sep 2007 18:56:01 GMT, Kent Oldhøj wrote:

> Så siger jeg rigtig god fornøjelse med din nye cabriolet!

Mange tak, nu skal jeg lige have den endelige pris først ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-09-07 08:38

Leonard wrote:
> Så er det bare at spørgsmålet melder sig: er det noget skrammel at køre
> med elelr vil jeg blive glad for det?
>
> - det er jo ikke lige sådan en operation, der kan fortrydes.

Jeg har ingen anelse om det er tilsvarende - men her er Open Sky blevet
GDS monteret i en A2 :
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=11&t=11532&st=0&sk=t&sd=a&hilit=a2+open+air

--
vh
Torben

Fra : Leonard

Dato : 10-09-07 09:21

On Mon, 10 Sep 2007 09:37:56 +0200, Torben Scheel wrote:

> Jeg har ingen anelse om det er tilsvarende - men her er Open Sky blevet
> GDS monteret i en A2 :

Det er imponerende, men ikke det samme. I Lupoen bliver det et
stoffoldetag, mens det i Audi er et glasskydetag.