|
| Ny bil men hvilken ? Fra : Michael Schrøder |
Dato : 08-09-07 10:20 |
|
Jeg er begyndt at kigge efter en ny bil.
Den er fortrinsvis til pendlerbrug 100 km hver dag stort set på motorvej med
130.
Jeg er 193 cm høj og i dette køretøj er det komfort jeg vægter, altså
benplads og især benstøtte og komfort.
Den skal erstatte en Avensis (diesel) fra 2006, men have endnu bedre
førerplads og brændstoføkonomi.
Hvad synes I jeg skal kigge efter ?
/Michael
| |
Ukendt (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-09-07 10:34 |
|
"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
news:46e26928$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg er begyndt at kigge efter en ny bil.
>
> Den er fortrinsvis til pendlerbrug 100 km hver dag stort set på motorvej
> med 130.
>
> Jeg er 193 cm høj og i dette køretøj er det komfort jeg vægter, altså
> benplads og især benstøtte og komfort.
>
> Den skal erstatte en Avensis (diesel) fra 2006, men have endnu bedre
> førerplads og brændstoføkonomi.
>
> Hvad synes I jeg skal kigge efter ?
>
> /Michael
Jeg havde valgt en Octavia diesel
Brian
| |
Kasper Hansen [8270] (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270] |
Dato : 08-09-07 10:37 |
|
> Jeg havde valgt en Octavia diesel
Måske - men ifølge min stedfar, der er samme højde som Michael, er der ingen
benstøtte i sæderne. De er desuden temmeligt hårde, og generelt er det ikke
ligefrem komfort de byder på. Det er også min egen erfaring. Men en smagssag
selvfølgelig...
/Kaspe rHansen
| |
jan@bygteknik.dk (08-09-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 08-09-07 10:43 |
|
"Brian Kærgård" <dsl166095(SNABEL-A)vip.cybercity.dk> skrev :
>Jeg havde valgt en Octavia diesel
Hvordan kan du foreslå en "mindre" bil
--
Jan_stevns
| |
Kasper Christensen (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Christensen |
Dato : 08-09-07 11:04 |
|
jan@bygteknik.dk skrev:
> "Brian Kærgård" <dsl166095(SNABEL-A)vip.cybercity.dk> skrev :
>
>> Jeg havde valgt en Octavia diesel
>
> Hvordan kan du foreslå en "mindre" bil
11 cm mindre, så går nok i min termonologi som samme størrelse.
Men en mindre bil er som regel mere økonomisk, så mon ikke det er det
der menes.
--
Med venlig hilsen
Kasper Christensen
Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)
| |
Kasper Christensen (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Christensen |
Dato : 08-09-07 11:08 |
|
Kasper Christensen skrev:
> jan@bygteknik.dk skrev:
>> "Brian Kærgård" <dsl166095(SNABEL-A)vip.cybercity.dk> skrev :
>>
>>> Jeg havde valgt en Octavia diesel
>>
>> Hvordan kan du foreslå en "mindre" bil
>
> 11 cm mindre
Ups, 9 cm.
--
Med venlig hilsen
Kasper Christensen
Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)
| |
Ukendt (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-09-07 11:27 |
|
"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
news:46e274c8$0$93483$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Kasper Christensen skrev:
>> jan@bygteknik.dk skrev:
>>> "Brian Kærgård" <dsl166095(SNABEL-A)vip.cybercity.dk> skrev :
>>>
>>>> Jeg havde valgt en Octavia diesel
>>>
>>> Hvordan kan du foreslå en "mindre" bil
>>
>> 11 cm mindre
>
> Ups, 9 cm.
>
> --
> Med venlig hilsen
>
> Kasper Christensen
hehe... ja jeg skal gerne indrømme jeg har ikke været inde at sidde i en
avensis i mange år men sådan lige umiddelbart synes jeg da det ligner samme
størrelse......... hehe men okay hvis man går i detaljer såååå.....
Michael spurgte jo hvad vi synes han skulle kigge efter og det var så mit
bud..... da jeg synes at det er en meget flot bil.. og ved at det er kvalli,
da jeg selv køre Fabia 1,9 sdi fra 2001 der er sq aldrig noget ivejen med
den det er lidt ligessom duracel det bliver bare ved og ved hehe.
Mvh Brian
> Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
> Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)
| |
Kasper Christensen (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Christensen |
Dato : 08-09-07 12:09 |
|
> hehe... ja jeg skal gerne indrømme jeg har ikke været inde at sidde i en
> avensis i mange år men sådan lige umiddelbart synes jeg da det ligner samme
> størrelse......... hehe men okay hvis man går i detaljer såååå.....
>
> Michael spurgte jo hvad vi synes han skulle kigge efter og det var så mit
> bud..... da jeg synes at det er en meget flot bil.. og ved at det er kvalli,
> da jeg selv køre Fabia 1,9 sdi fra 2001 der er sq aldrig noget ivejen med
> den det er lidt ligessom duracel det bliver bare ved og ved hehe.
Prøv nu at læse igen. Jeg er faktisk på din side
--
Med venlig hilsen
Kasper Christensen
Bil nr. 1: Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 FSI ('07)
Bil nr. 2: Citroën Saxo 1,1i SX ('96)
| |
jan@bygteknik.dk (08-09-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 08-09-07 11:38 |
|
Kasper Christensen <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev :
>Ups, 9 cm.
nu betyder 2 cm nok ikke alverden - men i min bog, er en bedre
førerplads også noget med bedre plads, og det er der dælme ikke hvis
vi kigger Avensis kontra Octavia
--
Jan_stevns
| |
Michael Schrøder (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Michael Schrøder |
Dato : 08-09-07 14:52 |
|
"Kasper Christensen" <news_fjerndette@kasperc.dk> skrev i en meddelelse
news:46e273da$0$93825$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> jan@bygteknik.dk skrev:
>> "Brian Kærgård" <dsl166095(SNABEL-A)vip.cybercity.dk> skrev :
>>
>>> Jeg havde valgt en Octavia diesel
>>
>> Hvordan kan du foreslå en "mindre" bil
>
> 11 cm mindre, så går nok i min termonologi som samme størrelse.
>
> Men en mindre bil er som regel mere økonomisk, så mon ikke det er det der
> menes.
Bilen må gerne være mindre, men komforten må ikke være mindre
mvh Michael
| |
Jesper (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 08-09-07 12:17 |
|
Kører selv en Octavia 1.9 TDI. 240 km på motorvej hver dag. Brændstof
økonomi omkring 16 km/l, men det går nok også lidt hurtigere end de 130..
Er 183 cm og særdeles tilfreds med komfort, køreegenskaber og førerplads.
Kan kun anbefale bilen.
Med venlig hilsen
Jesper
| |
Kasper Hansen [8270] (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270] |
Dato : 08-09-07 10:36 |
|
> Den skal erstatte en Avensis (diesel) fra 2006, men have endnu bedre
> førerplads og brændstoføkonomi.
>
> Hvad synes I jeg skal kigge efter ?
Brændstof økonomien er nok svær at gøre meget bedre. Især hvis du vægter
komfort høj.
Generelt er det jo sådan at større biler giver større komfort, og især mere
plads til høje mennesker.
Når det så er sagt, så prøv at kigge på BMW og Volvo (og måske Audi). BMW's
sportssæder kan indstilles i dybden (der er sådan en "pølle" man kan trække
ud under benet). Volvo ved jeg har store sæder, for min stedfar sværger til
dem og han har netop samme højde (og problem) som dig. Audi har vist samme
sædekoncept som BMW, men det ved jeg ikke noget om.
Har selv en '07 BMW 320d og den er fortrindelig ved langture. Min har dog
ikke sportssæder, men jge er heller ikke specielt høj. Jeg klarer (i
virkelighedens verden) ca. 15 km/l ved motorvejskørsel - og det er ikke med
let speederfod (140-160, mange accelerationer og opbremsninger). Du kan også
vælge at kigge på 318d, som burde være lidt mere økonomisk - men er for sløv
til mig. Min stedfar sidder iøvrigt også fint i BMW'en.
Hvis du pendler meget, men kører under 30.000km årligt, kunne det måske også
være interessant at kigge på BMW's privatleasing. Jeg er i hvert fald godt
tilfreds med ordningen, og det gør BMW billigere end meget andet.
/Kasper Hansen
| |
Ukendt (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-09-07 13:47 |
|
"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i meddelelsen
news:46e26928$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg er begyndt at kigge efter en ny bil.
KLIP
> Hvad synes I jeg skal kigge efter ?
>
> /Michael
>
Hvad siger økonomien?
Er det bil til 200000kr eller 600000kr?
--
/HB
| |
Michael Schrøder (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Michael Schrøder |
Dato : 08-09-07 15:57 |
|
"HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
news:46e299f6$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i meddelelsen
> news:46e26928$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Jeg er begyndt at kigge efter en ny bil.
> KLIP
>
>> Hvad synes I jeg skal kigge efter ?
>>
>> /Michael
>>
>
> Hvad siger økonomien?
> Er det bil til 200000kr eller 600000kr?
Ja det er det nok...
Hvis der fantes en Toyota Aygo med en god komfort og benstøtte og plads så
var det sikkert fint.
Altså prisen er ikke en væsentlig faktor.
- minimum 20 km/l diesel, men ikke død som en sild.
- komfortabel og behagelig at køre ved motorvejshastighed
- plads og især benplads til en på 193 cm - som heller ikke er et kosteskaft
/Michael
| |
Ukendt (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-09-07 18:21 |
|
"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i meddelelsen
news:46e2b834$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "HB" <hbOOsnabela.dk> skrev i en meddelelse
> news:46e299f6$0$4158$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>>
>> "Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> skrev i meddelelsen
>> news:46e26928$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Jeg er begyndt at kigge efter en ny bil.
>> KLIP
>>
>>> Hvad synes I jeg skal kigge efter ?
>>>
>>> /Michael
>>>
>>
>> Hvad siger økonomien?
>> Er det bil til 200000kr eller 600000kr?
>
> Ja det er det nok...
>
> Hvis der fantes en Toyota Aygo med en god komfort og benstøtte og plads så
> var det sikkert fint.
>
> Altså prisen er ikke en væsentlig faktor.
>
> - minimum 20 km/l diesel, men ikke død som en sild.
> - komfortabel og behagelig at køre ved motorvejshastighed
> - plads og især benplads til en på 193 cm - som heller ikke er et
> kosteskaft
>
> /Michael
Oki - men har skisme lidt svært ved at finde en bil der går over 20 km/l ved
130km/t på de 100 km motorvej du skal køre hver dag.
Umiddelbart ville jeg sige en brugt Lupo så.
Måske VW Passat.....
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=314402241
Den lille motor kan køre langt på literen - har selv kørt 1,9 tdi
Eller Hr. og fru Danmark bilen
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=127800861
Ja - jeg har også kørt Peugeot engang
Men uden så meget mere snak, så ender vi ved denne endnu engang
http://bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Source=1&AdId=158500969
Fornuftig, økonomisk og nok det mest komfortable til prisen - om du så kan
have dine ben deri ved jeg ikke - ud at prøv........
--
/HB
| |
Thomas Jørgensen (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Thomas Jørgensen |
Dato : 08-09-07 19:05 |
|
Michael Schrøder wrote:
>
> Den skal erstatte en Avensis (diesel) fra 2006, men have endnu bedre
> førerplads og brændstoføkonomi.
Det bliver godt nok svært. De nye Avensis'er har jo DPF (bruger lidt
fuel), og det er mange andre moderne biler efterhånden med på. VAG's
pumpedysemotorer er vist efterhånden forældede, og deres implementation
af DPF-regenerering er vist mere til gene end gavn. %)
Octavia er jo en oppustet golf. Passaten er fin, men lidt for meget krom
og sære ting i kabinen.. (sikke mange påstande i ét indlæg.) ;)
Mit bud: 3-4 år gammel Audi A6. Det er umiddelbart det eneste jeg kan
finde som er bedre end en Avensis. Måske en Avensis st.car? :) :)
-Thomas
| |
Michael Schrøder (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Michael Schrøder |
Dato : 08-09-07 22:28 |
|
"Thomas Jørgensen" <thomas@no-spam.dk> skrev i en meddelelse
news:46e2e432$0$4163$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Michael Schrøder wrote:
>>
>> Den skal erstatte en Avensis (diesel) fra 2006, men have endnu bedre
>> førerplads og brændstoføkonomi.
>
> Det bliver godt nok svært. De nye Avensis'er har jo DPF (bruger lidt
> fuel), og det er mange andre moderne biler efterhånden med på. VAG's
> pumpedysemotorer er vist efterhånden forældede, og deres implementation af
> DPF-regenerering er vist mere til gene end gavn. %)
> Octavia er jo en oppustet golf. Passaten er fin, men lidt for meget krom
> og sære ting i kabinen.. (sikke mange påstande i ét indlæg.) ;)
>
> Mit bud: 3-4 år gammel Audi A6. Det er umiddelbart det eneste jeg kan
> finde som er bedre end en Avensis. Måske en Avensis st.car? :) :)
Hmm ja, men den går næppe længere end min Avensis St.car 2.0 D på literen...
Tidligere var der ikke motorvej og så holdt den 18 km/l, men nu er der
motorvej ca. halvdelen af vejen og så er den nede på 16,5 km/l.
Samtidig behøver jeg ikke al den plads...
/Michael
| |
Kasper Hansen [8270] (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270] |
Dato : 08-09-07 22:42 |
|
> Hmm ja, men den går næppe længere end min Avensis St.car 2.0 D på
> literen...
>
> Tidligere var der ikke motorvej og så holdt den 18 km/l, men nu er der
> motorvej ca. halvdelen af vejen og så er den nede på 16,5 km/l.
Har du regnet på hvad brændstoføkonomien i virkligheden koster dig?
Hvis du kører 30.000 km årligt og diesel koster 8 kr literen, er
prisforskellen ~210 kr om måneden, om du kører 16,5 eller 20 km/l. Køber du
et sæt alufælge til din bil, og regner med at beholde den i 3 år, koster det
dig rundt regnet 250 kr om måneden (9.000 kr over 36 md.).
Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en bil med samme økonomi som din
nuværende, men med en bedre komfort.
Hvis det derimod primært er økonomien der gør at du vil skifte, vil jeg
beholde den nuværende. Et bilsalg og -køb koster dig rask væk 20 - 50.000
kr. Set over 4-5 år er det langt flere penge end du sætter til ved at køre
16,5 km/l i stedet for 18 km/l (100 kr pr md. ved 30.000 km pr. år).
Så snart man kommer over 15 km/l, kan det generelt næsten ikke svare sig at
skifte bil for at spare på brændstof økonomien - det er i realiteten
utroligt få kroner det sparer.
/Kasper Hansen
| |
Michael Schrøder (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Michael Schrøder |
Dato : 08-09-07 23:04 |
|
"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse
news:46e31743$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Hmm ja, men den går næppe længere end min Avensis St.car 2.0 D på
>> literen...
>>
>> Tidligere var der ikke motorvej og så holdt den 18 km/l, men nu er der
>> motorvej ca. halvdelen af vejen og så er den nede på 16,5 km/l.
>
> Har du regnet på hvad brændstoføkonomien i virkligheden koster dig?
> Hvis du kører 30.000 km årligt og diesel koster 8 kr literen, er
> prisforskellen ~210 kr om måneden, om du kører 16,5 eller 20 km/l. Køber
> du et sæt alufælge til din bil, og regner med at beholde den i 3 år,
> koster det dig rundt regnet 250 kr om måneden (9.000 kr over 36 md.).
> Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en bil med samme økonomi som din
> nuværende, men med en bedre komfort.
> Hvis det derimod primært er økonomien der gør at du vil skifte, vil jeg
> beholde den nuværende. Et bilsalg og -køb koster dig rask væk 20 - 50.000
> kr. Set over 4-5 år er det langt flere penge end du sætter til ved at køre
> 16,5 km/l i stedet for 18 km/l (100 kr pr md. ved 30.000 km pr. år).
> Så snart man kommer over 15 km/l, kan det generelt næsten ikke svare sig
> at skifte bil for at spare på brændstof økonomien - det er i realiteten
> utroligt få kroner det sparer.
Tak for kommentaren - det giver jo noget at tænke over...
/Michael
| |
Jesper (09-09-2007)
| Kommentar Fra : Jesper |
Dato : 09-09-07 08:26 |
|
Enig i ovenstående - som skrevet længere oppe kører jeg VAG´s 1.9 TDIer,
der har ry for i praksis at være noget af det mest brændstof økonomiske,
men stadig have pæn trækkraft, og min brændstof økonomi er stort set
identiske med din egen i Toyotaen. Jeg har læst flere test´s hvor de har
haft svært ved få selv en Punto 1.3 D over 16 km/l på motorvej.
Nu ved jeg ikke, hvor gammel din Avensis er, men hvis den eneste grund til
at du vil skifte, er ønsket om en bedre brændstoføkonomi, så glem det. Det
kommer aldrig til at gå rundt.
--
Med venlig hilsen
Jesper
| |
Ukendt (09-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-09-07 00:21 |
|
"Michael Schrøder" <news4mis2@schroeder.dk> wrote in message
news:46e313b5$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hmm ja, men den går næppe længere end min Avensis St.car 2.0 D på
> literen...
>
> Tidligere var der ikke motorvej og så holdt den 18 km/l, men nu er der
> motorvej ca. halvdelen af vejen og så er den nede på 16,5 km/l.
>
> Samtidig behøver jeg ikke al den plads...
>
Jeg tror det bliver rigtigt svært at få en bedre brændstoføkonomi ved at
skifte bil. Men den nyeste HDI med 170 hk fra Peugeot (2,2 med bi-turbo) er
mere økonomisk end den mindre 2,0 HDI med 136 hk. 1,6 HDI er dog den mest
økonomiske. Men hvis du skal kunne sidde ordentligt i den, skal den leveres
med lædersæder. Jeg er 190 (lange ben) og sidder lige akkurat ikke godt i
den, fordi sædet ikke kan knækkes (siddefladen skal kunne hæves foran og
sænkes bagtil). Men ellers en superkomfortabel bil som kører helt
vidunderligt.
Ulrik
| |
Anders Majland (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-09-07 11:09 |
|
> Men den nyeste HDI med 170 hk fra Peugeot (2,2 med bi-turbo) er mere
> økonomisk end den mindre 2,0 HDI med 136 hk. 1,6 HDI er dog den mest
> økonomiske.
Lige præcis den motor jeg kom til at tænke på - jeg har den så i en C5. Om
man kan lide dens køremåde eller ej er en smagssag men Michael prøv at tage
den med i sammnligningen.
I en 307 er den mere økonomisk med et normaltal over 20km/l
/A
| |
Michael Schrøder (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Michael Schrøder |
Dato : 10-09-07 16:53 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e517c1$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Men den nyeste HDI med 170 hk fra Peugeot (2,2 med bi-turbo) er mere
>> økonomisk end den mindre 2,0 HDI med 136 hk. 1,6 HDI er dog den mest
>> økonomiske.
>
> Lige præcis den motor jeg kom til at tænke på - jeg har den så i en C5. Om
> man kan lide dens køremåde eller ej er en smagssag men Michael prøv at
> tage den med i sammnligningen.
>
> I en 307 er den mere økonomisk med et normaltal over 20km/l
Jeg har haft Peugeot, og plejer at sige at livet er for kort til franske
biler - undskyld
- men er en 307 komfortabel og har den en god førerplads og et sæde med
rigtig god støtte under knæene ?
Det er ikke sådan jeg husker dem...
/Michael
| |
Anders Majland (10-09-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 10-09-07 19:22 |
|
> Jeg har haft Peugeot, og plejer at sige at livet er for kort til franske
> biler - undskyld
Ja sådan sagde jeg også indtil påske i år ... Anskaffelsespris og
driftsøkonomi fik mig i en C5 - Det store spørgsmål er så hvor meget der
sættes til på service & værditab i forhold til at have købt en
avensis/mondeo/mazda6 eller passat istedet.... (Fandt octaviaen for lille -
ville ellers have været det åbenlyse skift fra en fabia)
> - men er en 307 komfortabel og har den en god førerplads og et sæde med
> rigtig god støtte under knæene ?
Det er kun dig der kan afgøre det ... Men har du overvejet om et specialsæde
var vejen frem ? Så kan du få et der er kan indstilles præcist som du
ønsker - og sikkert også tage den med til efterfølgende biler ...
En hurtig søgning gav bla.
http://jydsk-polstring.dk/side.asp?Id=182&menu=157&lan=1&sub=1&rang=2
Måske endda beholde avensis'en og så bare få et nyt sæde i ?
Selvom du skulle finde en anden der er marginalt mere økomisk så tror jeg
ikke det rykker det store ... Medmindre du skifter til noget som en lupo 3l
eller audi a2. Sådan en sparrepotte og et super sæde kunne i mine øre lyde
som den idelle pendlerbil
/A
| |
Michael Schrøder (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Michael Schrøder |
Dato : 11-09-07 21:27 |
|
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:46e58b5f$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> - men er en 307 komfortabel og har den en god førerplads og et sæde med
>> rigtig god støtte under knæene ?
>
> Det er kun dig der kan afgøre det ... Men har du overvejet om et
> specialsæde var vejen frem ? Så kan du få et der er kan indstilles præcist
> som du ønsker - og sikkert også tage den med til efterfølgende biler ...
>
> En hurtig søgning gav bla.
> http://jydsk-polstring.dk/side.asp?Id=182&menu=157&lan=1&sub=1&rang=2
>
> Måske endda beholde avensis'en og så bare få et nyt sæde i ?
> Selvom du skulle finde en anden der er marginalt mere økomisk så tror jeg
> ikke det rykker det store ... Medmindre du skifter til noget som en lupo
> 3l eller audi a2. Sådan en sparrepotte og et super sæde kunne i mine øre
> lyde som den idelle pendlerbil
Konklusionen er nok at jeg beholder Avensisen et stykke tid endnu, og sælger
min anden bil (Toyota LandCruiser LJ70)...
Tak til dem der har bidraget
mvh Michael
| |
|
|