Scenarie: et sted på motorvejene
Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 08-09-07 10:06

G'morgen rødder

Lad os lige prøve at opstille et scenarie

Du kører på motorvejen - en 2 sporet motorvej et sted i danmark

Du er ved at overhale en række lastbiler, der kører i en række, med
næsten lovlig plads mellem sig - og typisk sker dette :

En bagfra kommende billist nærmer sig hastigt

Du vil være flink, og ser derfor at du nok lige kan smutte ind mellem
lastbilerne, så vor hastige ven kan overhale dig.

Så er fanden pludselig løs - netop som du er ved at trække ind mellem
lastbilerne, ser du en bil komme fra højre, lastbilerne har skygget
for en tilkørsel.

3 muligheder forefindes nu :

1: Du kan ikke bremse da der ligger 40ton i røven af dig

2: Du kan nok ikke skubbe ham der kommer fra tilkørslen tilbage i
nødsporet

3: Du kan give speederen en på god'da'en - og krydse fingre for at ham
du gav plads til at smutte forbi er vågen.

Hvad tror du der sker næst ?

--
Jan_stevns

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 10:59

On Sat, 08 Sep 2007 11:06:07 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>G'morgen rødder

morning, sir!

<...>

> [...]
>
>3: Du kan give speederen en på god'da'en - og krydse fingre for at ham
> du gav plads til at smutte forbi er vågen.

Hvis ikke jeg på nogen måde kan arrangere at jeg kan komme imellem ham
fra tilkørslen og lastbil foran eller bagved indtil "lyntoget" er
passeret er der kun scenarie 3 tilbage. Det kan desværre medføre alt
fra at ham bare bremser og accepterer at der var et problem, at han
går mere eller mindre amok med horn og lys eller i værste fald potter
op i mig. Den sidste mulighed er ikke så sjov at tænke på for der er
alt for mange ting, der kan gå rigtig galt, hvis ikke vi begge holder
os "i sporet".
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : JBH

Dato : 08-09-07 11:35

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 3: Du kan give speederen en på god'da'en - og krydse fingre for at ham
> du gav plads til at smutte forbi er vågen.

4: Lade være med at være flink og fortsætte med at overhale i spor 2 , med
den tilladte hastighed og lade den bagfrakommende fartdjævel bremse ned.
Sådan en idiot skal ikke få mig til at overtræde færdselsloven eller
fremprovokere en farlig situation ved at få mig til trække ind et
uoverskueligt sted, for lige at være "flink". Hvorved jeg risikerer at ende
som sandwich mellem 2 lastbiler.

mvh
JBH

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-09-07 18:31

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46e27af2$0

> [...]
> fremprovokere en farlig situation ved at få mig til trække ind et
> uoverskueligt sted, for lige at være "flink". Hvorved jeg risikerer at

Me neither, oplever lign. dagligt, og bliver hvor jeg er. Der var plads& fri
bane da jeg trak ud, så det er ikke mit problem.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 13:57

<jan@bygteknik.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> 3: Du kan give speederen en på god'da'en - og krydse fingre for at ham
> du gav plads til at smutte forbi er vågen.

1: Jeg får 40 tons i røven - nej tak

2: Jeg prøver at skubbe ham fra tilkørslen tilbage i nødsporet uden held -
nej tak

3: Speederen får en på go'da'en - er den mest sansynlige.

Problemet med treeren er også, at mange gange kommer bagfra kørende så
hurtigt og "tilpassende" mht. overhalningen, at de faktisk hænger ude over
den hvide streg mod autoværnet i venstre spor, for at undgå påkørsel. Så er
der sku'ette megen tid til at give spederen en på hatten....

Kan blive en meget ubehagelig situation uanset valg!

--
/HB

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-09-07 14:21

> [...]
>
> Du vil være flink, og ser derfor at du nok lige kan smutte ind mellem
> lastbilerne, så vor hastige ven kan overhale dig.

Jeg er altid opmærksom på tilkørsler, når jeg overhaler :)

Jeg ville blive hvor jeg var - der er rigeligt plads til ham der kommer fra
højre, han har stadig nødsporet at køre i. ...

--
Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-07 09:19

On 8 Sep., 11:06, j...@bygteknik.dk wrote:
> [...]
>
> 3: Du kan give speederen en på god'da'en - og krydse fingre for at ham
> du gav plads til at smutte forbi er vågen.

Jeg vil ikke trække ind mellem 2 lastbiler hvis der er under 100 m
mellem dem, bagfra kommende eller ej, så scenariet vil ikke forekomme.
Men det vil nok være 3 hvis det skulle ske.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-09-07 09:20

On 8 Sep., 12:35, "JBH" <Skodkont...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> fremprovokere en farlig situation ved at få mig til trække ind et
> uoverskueligt sted, for lige at være "flink". Hvorved jeg risikerer at ende

X2, som jeg tidligere skrev.