Runde kanter m CSS
Fra : Sinkbæk

Dato : 10-07-01 11:43

Hej!

Kan man godt lave sine go'e gamle runde kanter med brug af CSS? - som man
kan gøre med tabeller.

Altså jeg forestiller mig at der laves to lige kanter:
| |
| |
| |
| |
Og man så for oven og for neden sætter en rund .gif ind:
gif
| |
| |
| |
| |
gif

-Hvordan gør man dette med CSS?
Henvis gerne til en tutorial

Mvh.
Sinkbæk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-07-01 14:17

Nej. Gøres med GIF billeder i en tabel hvor en del er transparent.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 10-07-01 15:18

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Nej. Gøres med GIF billeder i en tabel hvor en del er transparent.

Well... det kan da sagtens lade sig gøre med CSS - så skal man jo blot
benytte <div>'er og egenskaben background:

Finten er så blot at få <div>'erne positioneret/floatet i forhold til
hinanden.

Mvh
Jonas

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Wired Earp

Dato : 12-07-01 18:15

Sinkbæk wrote:

> Kan man godt lave sine go'e gamle runde kanter med brug af CSS?

Her er noget som efter sigende virker i NN6. Måske kan du bruge det,
eventuelt tilpasse det andre browsere.

http://astro.temple.edu/~jronallo/demo/cornerdemo.htm

--
Wired Earp