MySQL Migration
Fra : Kurt G

Dato : 08-09-07 15:46

Hej NG;

Jeg forsøger mig med MySQL, men har ikke rigtig fat i noget positivt!
Jeg har installeret MySQL version 5, men har endnu ikke nogen databaser.

Så der er flere løse ender, men jeg vil gerne:
1. Have lavet en database til at starte med, så jeg kan begynde at lære
brugen af systemet
2. Have lært at bruge de medfølgende værktøjer.

Nederst til højre på skærmen er der kommet en ny ikon, som ligner et bildæk
og som hedder MySQL System Tray Monitor. Fra den (og fra Startmenuen) kan
jeg starte MySQL Administrator og MySQL Query Browser.

For at begynde et sted har jeg startet Migration Toolkit op fra Startmenuen,
og vil gerne konvertere en Access database.
Jeg vælger Direct Migration
Database System vælges til MS Access
Stored Connection: (tom)
Access databasen findes

Men hvad skal jeg skrive i Username, Password og Stored Connection?

Er der frit valg til at skrive noget, som passer mig eller skal der skrives
noget, som er opsat før?

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 17:27

> [...]
>
> Men hvad skal jeg skrive i Username, Password og Stored Connection?
>
> Er der frit valg til at skrive noget, som passer mig eller skal der

Den gang du installerede mySQL valgte du osse et password til brugeren root,
du skal lige teste at det virker.

Klik på MySQL Administrator, skriv localhost som server, root som bruger
og det korrekte password.
Marker det ikon der hedder Catalogs, nu skal du kunne se tre databaser:

mysql
test
information_schema

Hvis du klikker på et tabelnavn kan du se hvilke felter tabellen indeholder.

Du oprette/nedlægge databaser/tabeller her fra.

Import fra Access:

Start Migration Toolkit. Klik på Next. Klik på Next.
Vælg Access som database system og klik dig frem til den rigtige .mdb fil.

I target database skal du skrive localhost, root og password.
Klik på Next.
Marker databasen
Klik på Next til du er færdig.

Klik på MySQL Administrator, nu skal du kunne se den overførte database.

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -
www.ffsoft.dk

Fra : Kurt G

Dato : 09-09-07 09:17

"Tom Jensen" <nn> skrev i en meddelelse

> Den gang du installerede mySQL valgte du osse et password til brugeren
> root,
> du skal lige teste at det virker.

Da jeg installerede var der 8 * i feltet, som jeg ikke ændrede. Det var nok
et gammelt password, som var husket.

> [...]
> og det korrekte password.
> Marker det ikon der hedder Catalogs, nu skal du kunne se tre databaser:

Jeg afinstallerede og installerede igen med et password, så nu er det OK
hertil.
Der er dog også to mere databaser fra mine forsøg sidste gang med PHP.
Men jeg ser ikke nogen tabeller ved tryk på en database, den forlanger, at
jeg "Select a scema to display the assets".
Jeg har prøvet at skrive noget tilfældigt, men det virker selvfølgelig ikke!

Har nogen et forslag?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 09-09-07 11:22