Hente flere navne
Fra : Martin

Dato : 06-09-07 17:03

Hej!

Jeg har nogle navne på nogle felter, som jeg gerne vil hente - navnene
er fordelt på forskellige sprog

De 3 tabeller samt lidt indhold efter ----

tbl_language
id
name
----
id name
1 dansk
2 english

tbl_pages
id
deleted
----
id deleted

tbl_pages_language
pages_id
language_id
name
----
pages_id language_id name
1 1 dk 1
1 2 en 1
2 1 dk 2
2 2 en 2

Jeg får desværre ikke helt det forventede resultat

SELECT
p.id AS pid,
l.name AS name,
l.description AS description,
l.language_id AS lang
FROM
tbl_pages AS p,
tbl_pages_language AS l
WHERE
p.deleted = 0
AND
p.id = pages_id
GROUP BY
p.id
ORDER BY
p.sorter,
l.language_id

Fra : Michael Zedeler

Dato : 06-09-07 20:28

Martin wrote:
> Hej!
>
> Jeg har nogle navne på nogle felter, som jeg gerne vil hente - navnene
> [...]

De tabeller du har anført har ikke de felter, der står i din
forespørgsel og det fremgår ikke særlig tydeligt hvad for resultat, du
forventer.

Kan du ikke lige tegne en tabel med et eksempel på det resultat, du
gerne vil have?

Mvh. Michael.

Fra : Martin

Dato : 12-09-07 14:48

Michael Zedeler wrote:
> [...]
> forventer.
>
> Kan du ikke lige tegne en tabel med et eksempel på det resultat, du

Vi prøver lige igen så :)

Tabeller

tbl_language
id (nøgle)
name
short

tbl_pages_language
pages_id (ref. til en tabel som ikke er nødvendig i dennne sammenhæng)
language_id (ref. til tbl_language)
name
description

Jeg ville egentlig gerne have et resultat som er noget ala dette

pages_id
array
array
info (name, description)
language (id,name,short)

Jeg har 2 sprog og 2 pages til hver sprog - så resultatat ville være
fedt hvis kunne blive noget ala dette

1
array
array