/ Forside / Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Slægtsforskning
#NavnPoint
senta 50517
svendgive.. 41640
vith 39181
modersvil.. 17589
Påsse 14847
LisBJensen 13749
jyttemor 12290
jkrjk2 11934
Bille1948 10898
10  Varla 8031
Hvilket slægtsprogram
Fra : Jørgen Lehnemann


Dato : 06-09-07 10:10

Håber på nogle korte facts fra jer om de to slægtsprogrammer Family
Tree Maker og Legacy.

Jeg har i nogen tid haft dem kørende sideløbnende.
Men har svært ved at overskue, hvilket af de to programmer, som også
fremover kommer nærmest mit behov.
For øjeblikket er jeg nærmest kun 75 % færdig med indtastning af
tilgængelige opæysninger.

Jeg sætter pris på:
-overskuelighed, så også ikke indviede kan få noget ud af at kigge
-gerne plads til lidt historie
-god plads til dokumentation fx. kopier af gamle skrifter
overskuelige stamtræ
-fotos, billeder må gerne have en fremtrædende plads
-slægtsprogrammet skal gerne kunne frembringe udskrifter og/ eller
slægtsbøger, som også lyout-mæssigt er tiltalende
-de forskellige kommandoer skal være enkle

Hilsen

Jørgen Lehnemann



 
 
Martin Ammentorp (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin Ammentorp


Dato : 07-09-07 07:18

Foslag: Reunion
http://www.leisterpro.com/index.php
defter min ydmyge mening et genialt stk. software

(men ok, det kræver den virus- samt spywarefri mac)

vh

Martin
se evt. hvad det kan på http://www.ammentorp.org/genealogy/wc_toc.htm


Jørgen Lehnemann <prenslev-lehnemann@CSYWYmail.dk> wrote:

> Håber på nogle korte facts fra jer om de to slægtsprogrammer Family
> Tree Maker og Legacy.
>
> Jeg har i nogen tid haft dem kørende sideløbnende.
> Men har svært ved at overskue, hvilket af de to programmer, som også
> fremover kommer nærmest mit behov.
> For øjeblikket er jeg nærmest kun 75 % færdig med indtastning af
> tilgængelige opæysninger.
>
> Jeg sætter pris på:
> -overskuelighed, så også ikke indviede kan få noget ud af at kigge
> -gerne plads til lidt historie
> -god plads til dokumentation fx. kopier af gamle skrifter
> overskuelige stamtræ
> -fotos, billeder må gerne have en fremtrædende plads
> -slægtsprogrammet skal gerne kunne frembringe udskrifter og/ eller
> slægtsbøger, som også lyout-mæssigt er tiltalende
> -de forskellige kommandoer skal være enkle
>
> Hilsen
>
> Jørgen Lehnemann
>


--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Jens (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 07-09-07 11:18

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Foslag: Reunion
> http://www.leisterpro.com/index.php
> defter min ydmyge mening et genialt stk. software
>
> (men ok, det kræver den virus- samt spywarefri mac)

Vil man have det på dansk (og har en Mac) kan MacStamtræ anvendes

http://www.onlymac.de/html/stammbaum4da.html

--
Jens

Otto Jørgensen (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Otto Jørgensen


Dato : 07-09-07 09:00

On 06 Sep 2007 09:09:56 GMT, in dk.videnskab.historie.genealogi Jørgen
Lehnemann <prenslev-lehnemann@CSYWYmail.dk> (slet CSYWY) wrote:

>Håber på nogle korte facts fra jer om de to slægtsprogrammer Family
>Tree Maker og Legacy.
>
>Jeg har i nogen tid haft dem kørende sideløbnende.
>Men har svært ved at overskue, hvilket af de to programmer, som også
>fremover kommer nærmest mit behov.
>For øjeblikket er jeg nærmest kun 75 % færdig med indtastning af
>tilgængelige opæysninger.

forslag http://www.brotherskeeper.dk/
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/
All email is checked by NIS2006

Arne Feldborg (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Arne Feldborg


Dato : 07-09-07 23:23

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev Fri, 07 Sep 2007
09:59:54 +0200


>forslag http://www.brotherskeeper.dk/
>
Glemte du at læse spørgsmålet.?

--
mvh, A:\Feldborg

Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland
http://hammerum-herred.dk/

Otto Jørgensen (08-09-2007)
Kommentar
Fra : Otto Jørgensen


Dato : 08-09-07 09:56

On Sat, 08 Sep 2007 00:23:23 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi
Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> wrote:

>Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.norway> skrev Fri, 07 Sep 2007
>09:59:54 +0200
>
>
>>forslag http://www.brotherskeeper.dk/
>>
>Glemte du at læse spørgsmålet.?

ikke mer enn andre :)
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/
All email is checked by NIS2006

Hugh Watkins (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Hugh Watkins


Dato : 07-09-07 22:56

Jørgen Lehnemann (slet CSYWY) wrote:

> Håber på nogle korte facts fra jer om de to slægtsprogrammer Family
> Tree Maker og Legacy.
>
> Jeg har i nogen tid haft dem kørende sideløbnende.
> Men har svært ved at overskue, hvilket af de to programmer, som også
> fremover kommer nærmest mit behov.
> For øjeblikket er jeg nærmest kun 75 % færdig med indtastning af
> tilgængelige opæysninger.
>
> Jeg sætter pris på:
> -overskuelighed, så også ikke indviede kan få noget ud af at kigge
> -gerne plads til lidt historie
> -god plads til dokumentation fx. kopier af gamle skrifter
> overskuelige stamtræ
> -fotos, billeder må gerne have en fremtrædende plads
> -slægtsprogrammet skal gerne kunne frembringe udskrifter og/ eller
> slægtsbøger, som også lyout-mæssigt er tiltalende
> -de forskellige kommandoer skal være enkle


FTM 16 OK

avoid FTM 2008 for now

Hugh W

--
For genealogy and help with family and local history in Bristol and
district http://groups.yahoo.com/group/Brycgstow/

http://snaps4.blogspot.com/ photographs and walks

GENEALOGE http://hughw36.blogspot.com/ MAIN BLOG

Arne Feldborg (07-09-2007)
Kommentar
Fra : Arne Feldborg


Dato : 07-09-07 23:22

Jørgen Lehnemann <prenslev-lehnemann@CSYWYmail.dk> (slet CSYWY) skrev 06
Sep 2007 09:09:56 GMT

>Men har svært ved at overskue, hvilket af de to programmer, som også
>fremover kommer nærmest mit behov.
>
Når du allerede har indkredset netop de to programmer, og du har dem
instaleret sideløbende, så er der ingen der bedre end du selv kan
afgøre, hvad der passer lige netop til dit behov og til dit temperament.

Jeg er iøvrigt enig i, at valget i dag står mellem netop de to
programmer.

--
mvh, A:\Feldborg

Slægtsforskning og lokalhistorie i midt- vestjylland
http://hammerum-herred.dk/

Jørgen Lehnemann (10-09-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Lehnemann


Dato : 10-09-07 10:22

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev:
>Jørgen Lehnemann
><prenslev-lehnemann@CSYWYmail.dk>
>(slet CSYWY) skrev 06
>Sep 2007 09:09:56 GMT
>
>>Men har svært ved at overskue,
>>hvilket af de to programmer, som også
>>fremover kommer nærmest mit behov.
>>
>Når du allerede har indkredset
>netop de to programmer, og du har dem
>instaleret sideløbende, så er der
>ingen der bedre end du selv kan
>afgøre, hvad der passer lige netop
>til dit behov og til dit
>temperament.
>
>Jeg er iøvrigt enig i, at valget i
>dag står mellem netop de to
>programmer.
>
>--
>mvh, A:\Feldborg
>
>Slægtsforskning og lokalhistorie i
>midt- vestjylland
>http://hammerum-herred.dk/
Nej, jeg har selvfølgelig en chance for at bedømme programmerne.
Det jeg tænker på er, at mere erfarne folk kunne give en dybere
viden om de to programmer, istedet for at jeg skal gøre de samme
gode eller dårlige erfaringer.
Men jeg takker for svarene.

Mvh

Jørgen L.


Torgeir Abrahamsen (10-09-2007)
Kommentar
Fra : Torgeir Abrahamsen


Dato : 10-09-07 13:36

On 10 Sep 2007 09:21:51 GMT, Jørgen Lehnemann
<prenslev-lehnemann@PI1T3mail.dk> (slet PI1T3) wrote:


>Nej, jeg har selvfølgelig en chance for at bedømme programmerne.
>Det jeg tænker på er, at mere erfarne folk kunne give en dybere
>viden om de to programmer, istedet for at jeg skal gøre de samme
>gode eller dårlige erfaringer.
>Men jeg takker for svarene.
>
>Mvh
>
>Jørgen L.
Jeg vet ikke om dette kan være til noen hjelp:

http://genealogy-software-review.toptenreviews.com/

Her er en sammenligning av forskjellige program utført i USA.
Der ser du at de to program du spurte om, ligger på topp i anbefaling.
Om dette er en objektiv rapport eller ikke, skal jeg ikke uttale meg
om.

mvh
TA

Otto Jørgensen (10-09-2007)
Kommentar
Fra : Otto Jørgensen


Dato : 10-09-07 19:20

On Mon, 10 Sep 2007 14:35:42 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi
Torgeir Abrahamsen <torgeir@abrahamsenfamily.com> wrote:

>On 10 Sep 2007 09:21:51 GMT, Jørgen Lehnemann
><prenslev-lehnemann@PI1T3mail.dk> (slet PI1T3) wrote:
>
>>Nej, jeg har selvfølgelig en chance for at bedømme programmerne.
>>Det jeg tænker på er, at mere erfarne folk kunne give en dybere
>>viden om de to programmer, istedet for at jeg skal gøre de samme
>>gode eller dårlige erfaringer.
>>Men jeg takker for svarene.
>>
>
>http://genealogy-software-review.toptenreviews.com/
>
>Her er en sammenligning av forskjellige program utført i USA.
>Der ser du at de to program du spurte om, ligger på topp i anbefaling.
>Om dette er en objektiv rapport eller ikke, skal jeg ikke uttale meg
>om.

Det må vel legges til at denne oversikten kun tar for seg de
programmer som vedkommende firma formilder/selger.

En rekke program brukt i Skandinavia er bevisst utelatt.
--
Otto Jørgensen
http://www.bkwin.info/
All email is checked by NIS2006

Torgeir Abrahamsen (10-09-2007)
Kommentar
Fra : Torgeir Abrahamsen


Dato : 10-09-07 21:39

On Mon, 10 Sep 2007 20:19:59 +0200, Otto Jørgensen
<otjoerge%øføø%@online.norway> wrote:

>On Mon, 10 Sep 2007 14:35:42 +0200, in dk.videnskab.historie.genealogi
>Torgeir Abrahamsen <torgeir@abrahamsenfamily.com> wrote:
>
>>On 10 Sep 2007 09:21:51 GMT, Jørgen Lehnemann
>><prenslev-lehnemann@PI1T3mail.dk> (slet PI1T3) wrote:
>>
>>>Nej, jeg har selvfølgelig en chance for at bedømme programmerne.
>>>Det jeg tænker på er, at mere erfarne folk kunne give en dybere
>>>viden om de to programmer, istedet for at jeg skal gøre de samme
>>>gode eller dårlige erfaringer.
>>>Men jeg takker for svarene.
>>>
>>
>>http://genealogy-software-review.toptenreviews.com/
>>
>>Her er en sammenligning av forskjellige program utført i USA.
>>Der ser du at de to program du spurte om, ligger på topp i anbefaling.
>>Om dette er en objektiv rapport eller ikke, skal jeg ikke uttale meg
>>om.
>
>Det må vel legges til at denne oversikten kun tar for seg de
>programmer som vedkommende firma formilder/selger.
>
>En rekke program brukt i Skandinavia er bevisst utelatt.

Hvorvidt noen er utelatt eller ikke, her vel her ikke interessant!!
Trådstarter spurte konkret om to program og da det pr dato ikke ser ut
til å være noen tester som tar for seg dette, henviste jeg til en side
der en viss grad av sammenligning av Familytree Maker og Legacy er
mulig!

Det er da ikke interessant med reklame for visse andre programmer som
ble gjort et sted! Dette synes jeg bør respekteres!!

TA

Jørgen Lehnemann (18-09-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen Lehnemann


Dato : 18-09-07 17:49

Torgeir Abrahamsen <torgeir@abrahamsenfamily.com> skrev:
>On Mon, 10 Sep 2007 20:19:59 +0200,
>Otto Jørgensen
><otjoerge%øføø%@online.norway> wrote:
>
>>On Mon, 10 Sep 2007 14:35:42
>>+0200, in
>>dk.videnskab.historie.genealogi
>>Torgeir Abrahamsen
>><torgeir@abrahamsenfamily.com> wrote:
>>
>>>On 10 Sep 2007 09:21:51 GMT,
>>>Jørgen Lehnemann
>>><prenslev-lehnemann@PI1T3mail.dk>
>>><(slet PI1T3) wrote:
>>>
>>>>Nej, jeg har selvfølgelig en
>>>>chance for at bedømme
>>>>programmerne.
>>>>Det jeg tænker på er, at mere
>>>>erfarne folk kunne give en dybere
>>>>viden om de to programmer,
>>>>istedet for at jeg skal gøre de samme
>>>>gode eller dårlige erfaringer.
>>>>Men jeg takker for svarene.
>>>>
>>>
>>>http://genealogy-software-review.
>>>toptenreviews.com/
>>>
>>>Her er en sammenligning av
>>>forskjellige program utført i USA.
>>>Der ser du at de to program du
>>>spurte om, ligger på topp i anbefaling.
>>>Om dette er en objektiv rapport
>>>eller ikke, skal jeg ikke uttale meg
>>>om.
>>
>>Det må vel legges til at denne
>>oversikten kun tar for seg de
>>programmer som vedkommende firma
>>formilder/selger.
>>
>>En rekke program brukt i
>>Skandinavia er bevisst utelatt.
>
>Hvorvidt noen er utelatt eller
>ikke, her vel her ikke
>interessant!!
>Trådstarter spurte konkret om to
>program og da det pr dato ikke ser ut
>til å være noen tester som tar for
>seg dette, henviste jeg til en side
>der en viss grad av sammenligning
>av Familytree Maker og Legacy er
>mulig!
>
>Det er da ikke interessant med
>reklame for visse andre programmer som
>ble gjort et sted! Dette synes jeg
>bør respekteres!!
>
>TA
TAK FOR SVARET.

HILSEN
JØRGEN L.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408188
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste