Først dummer han sig.... Nu tror han at ha~
Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 07-09-07 16:49

Den tidligere britiske spion David Shayler beretter, at han modtager
beskeder direkte fra Jesus

http://www.kristendom.dk/artikler/2007/kvartal3/eks_spion

Henrik, Dianalund
*** Ny spændende bog - læs den før din nabo opdager dit trådløse net
ikke var helt så sikkert som du troede --> http://www.wifibogen.com

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-09-07 17:28

Henrik Vestergaard wrote:
> Den tidligere britiske spion David Shayler beretter, at han modtager
> beskeder direkte fra Jesus
>
> http://www.kristendom.dk/artikler/2007/kvartal3/eks_spion

Hvordan kan nogen afgøre at han tager fejl?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 07-09-07 18:04

Martin Andersen wrote:

> Hvordan kan nogen afgøre at han tager fejl?

Det kan ingen....

Men du kan se denne video om det at tro på hvad som helst - sakset fra
YouTube:

http://www.salgstekst.dk/blog/?p=18

Fra : Martin Andersen

Dato : 07-09-07 18:18

Henrik Vestergaard wrote:

> Det kan ingen....
>
> Men du kan se denne video om det at tro på hvad som helst - sakset fra
> YouTube:
>
> http://www.salgstekst.dk/blog/?p=18

Hvilken kildekritik kan man udsætte hans påstande for?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-09-07 02:10

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@gmx.net> skrev i en meddelelse
> Den tidligere britiske spion David Shayler beretter, at han modtager
> beskeder direkte fra Jesus
>
> http://www.kristendom.dk/artikler/2007/kvartal3/eks_spion

Tillad mig min egen omdiskuterbare psykiske historie at stille mig stærkt
tvivlende : Jeg har godt nok selv været ude i noget rigtigt grimt "Åb
3:12"-skidt og er derfor udmærket klar over at dèn slags psykose-symptomer
sagtens kan forekomme blandt folk under stærkt, men der KAN vel strengt
taget lige så vel være tale om grim bagvaskelse som "forsinket hævn" fra
gammel arbejdsgiverside (lidt som af dèn slags englænderne jo lige selv har
oplevet væsentligt mere brutalt og direkte med Polonium-snigmordet på den
afhoppede russiske spion Alexander Litvinenko?), når der trods alt ikke
synes at være nogen EGENTLIG TILGRUNDLIGGENDE DOKUMENTATION for disse
påstande?

(Altså: Blot nogenlunde troværdige /primærkilder/!)

Er manden da stået direkte frem på YouTube eller lignende, så man kan høre
postulatet fra hans egen mund?

Har han en hjemmeside, der beviseligt ER hans, og skriver han det direkte?

Eller er der strengt taget KUN tale om dårlig sladder?

Okay, lad os allesammen tjekke Wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Shayler

Men spørgsmålet er trods alt, om der virkelig står noget, han (pun
intended!) selv "kan bindes op på" eller det alt sammen egentlig bare er
slap snik-snak og løse rygter?

Igen: Det ville jo være ret oplagt at man således camouflerede enhver
egentlig, tophemmelig statsikkerhedsviden, een eller anden afhoppet
medarbejder måtte besidde, ved lade et fedt og bredt og ganske unuanceret
"Han er psykotisk og tror, han er Jesus!"-medierøgslør subtilt ud til den
bredere og gensidigt cirkulært-citerende net presse gennem mere eller mindre
obskure hjemmesider....

Selvfølgelig kan manden da for så vidt nok være skingrende psykotisk, men
der KAN jo altså i efterretningsbranchen være tale om den nærmest
legendarisk "hårde undergravende personalepolitik angående illoyale
medarbejdere", i og med at man jo netop i samme branche arbejder for folk,
som faktisk helst SKAL vide ABSOLUT ALT om een - og dermed givetvis har så
meget desto lettere ved at undergrave eens blotte, borgerlige værdighed og
menneskelige anseelse efter behov som decideret taktisk pressionsmiddel,
hvis man pludselig skulle begynde at blive "ubehageligt
usamarbejdsvillig"....

Det er således "go' gammeldags Faust-forretning" (eller måske netop "Jesus
på bjerget", om vil!) i nye og andre variationer: Ved siden af Mafiaen er
der nok ganske få andre "virksomhedstyper", der kører deres medarbejdere så
brutalt og med så uhyggeligt umenneskelige krav om "ABSOLUT loyalitet" - or
else...

Anders Peter Johnsen

Fra : N/A

Dato : 08-09-07 09:37