Rip fra internettet
Fra : Jens

Dato : 06-09-07 18:12

Hej

Er det lovligt at rippe internet-radio-stationer der streamer musik som
f.eks. Shoutcast stationerne der kan rippes med Stationripper eller optage
f.eks. P3 fra DR ?

Mvh

Jens

Fra : ebbe

Dato : 11-09-07 09:04

Jens wrote:
> Hej
>
> Er det lovligt at rippe internet-radio-stationer der streamer musik
> som f.eks. Shoutcast stationerne der kan rippes med Stationripper
> eller optage f.eks. P3 fra DR ?
jup, jf http://infokiosk.dk/sw19518.asp

-reglerne er tåbelige, tænk hellere på om musikerne kan leve af det.....

og vær opmærksom på at netrdioer ofte spiller sløjfer, der er grænser for
hvor meget forskelligt og hvor god kvalitet du får den vej.

--
ebbe
***hvis du bruger vista kan jeg ikke hjælpe dig.***

Fra : Lyrik

Dato : 12-09-07 17:19

On Tue, 11 Sep 2007 10:03:51 +0200, ebbe <ebbexxx@xxxamara.dk> wrote:

> [...]
>
> og vær opmærksom på at netrdioer ofte spiller sløjfer, der er grænser for
> hvor meget forskelligt og hvor god kvalitet du får den vej.
Det var jo ikke så tydeligt det svar, så svaret er helt klart:
Ja du må gerne rippe musik til eget brug som bliver streamet på lovlig vis.
Om musikerne kan leve og eksistere er ikke dette emne vedkommende.
Det er lovligt! Du må gerne! Vi må gerne! Fuck DRM!

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-09-07 08:15

On 11 Sep., 10:03, "ebbe" <ebbe...@xxxamara.dk> wrote:

> jup, jfhttp://infokiosk.dk/sw19518.asp
>
> -reglerne er tåbelige, tænk hellere på om musikerne kan leve af det......

De lever da hverken dårligere eller bedre af at jeg rippe rnogle mp3
filer fra en internetradiostation og brænder en cd eller 2 bilen.

> og vær opmærksom på at netrdioer ofte spiller sløjfer, der er grænser for
> hvor meget forskelligt og hvor god kvalitet du får den vej.

Netop.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KØBES: Pallegafler til montering på trepunktsophæng og