Dirch Passer og Perletand
Fra : Steffen

Dato : 07-09-07 22:09

Kan nogen fortælle mig, hvornår reklamen "Perletand" med Dirch Passer er
fra? Han ser meget ung ud.
***
Jeg så engang en reklame med ham, hvor han skulle hente et brød til sin
mor - også spillet af ham selv! Denne fantastisk sjove reklamefilm må
tilsyneladende være glemt af de fleste. Jeg har ikke kunnet finde nogen
henvisninger til den på Internettet.
Hilsen
Steffen

Fra : Per Vadmand

Dato : 08-09-07 08:45

Steffen wrote:
> [...]
> reklamefilm må tilsyneladende være glemt af de fleste. Jeg har ikke
> kunnet finde nogen henvisninger til den på Internettet.

Du kan i hvert fald læsse mere om Erik Dibberns reklamefilm her:

http://pov.imv.au.dk/Issue_23/section_1/artc2A.html

Åer B

--
Nu har den sure, gamle mand sørme skrevet en roman til! Læs om den her:
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-09-07 06:55

Per Vadmand skrev:

> Du kan i hvert fald læsse mere om Erik Dibberns reklamefilm her:
> http://pov.imv.au.dk/Issue_23/section_1/artc2A.html

Jeg synes de er lidt karrige med årstal på nettet/YouTube.
Mener at jeg så Perletand-reklamen i biografen omkring
1961. Men jeg er enig i at han ser næsten lige så ung ud,
som i "Det var på Rundetårn" fra 1955.

--
Herluf :·)
»deportér alle illoyale imamer«

Fra : Steffen

Dato : 09-09-07 09:34

Hej.
Jeg kom her til morgen i tanker om, at jeg engang havde set Perletand i et
af mine gamle Anders And-blade. Jeg brugte et kvarter på at gennemse disse
fra årgang 1958 (hvor de begyndte at bringe reklamer), og sørme om ikke jeg
fandt det! Der var en ganske lille reklame med Dirch Passer og Perletand i
Anders And nr. 47 fra 1959.
***
Kan du i øvrigt huske denne reklame med Dirch: Han blev som dreng sendt af
sted efter et brød af sin mor (også spillet af ham selv). På vejen til
brødudsalget stak han til søs i flere år og kom derefter hjem i matrostøj -
og et brød under armen! Hans gamle mor sad i en gyngestol og strikkede uden
at kigge op. Han sagde: "Dav mor, her er jeg igen, er du ikke glad for at se
mig?" Hun svarede ham surt: "Har du brødet?" Han sagde: "Ja, værgo mor" og
rakte hende det. Hun kiggede blot på det og svarede: "Det sku' være et kvart
mørkt maltet!" - Den reklame har jeg altid ønsket at se igen. En skam, at
den ikke var med på "Hele Danmarks Dirch".
Hilsen Steffen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 09-09-07 15:59

Steffen skrev:

> [...]
> og svarede: "Det sku' være et kvart mørkt maltet!" - Den
> reklame har jeg altid ønsket at se igen. En skam, at den ikke

Den husker jeg ikke. Vil også gerne se den. Kan du huske,
hvilken vare der egentlig blev reklameret for?

P.s.
Her er et link til Perletand-reklamen, hvis andre ikke lige
har fundet den endnu:
http://www.youtube.com/watch?v=q6hOIhqDx5Y

--
Herluf :·)
- en Eva skiver det hele - og sparer det halve

Fra : Steffen

Dato : 09-09-07 17:39

Der blev antagelig reklameret for "De danske Brødfabrikker".
Den er bare noget af sjoveste, jeg nogensinde har set. Formodentlig er den
lavet efter "Charles Tante" og "Sømand i knibe", men det kan være, at andre
i gruppen ved noget om det.
Tak for linket til youtube!
Hilsen Steffen