Billige træbriketter i jem & fix?!
Fra : Thomas Keller

Dato : 07-09-07 18:54

Hej allesammen.
Har netop fået Jem & fix tilbudsavisen ind af døren. Der kan man få en
10 kgs pose med træbriketter til 15,-. På nettet sælges paller med 960
kg træbriketter for 1800 og opefter (så vidt jeg kan se?!). 960 kg i Jem
& fix koster således 96poser*15kr=1440 kr...

Er der forskel på træbriketter siden deres er så meget billigere? Eller
er det bare med at komme afsted med traileren?

hilsen Thomas.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 07-09-07 21:52

> Er der forskel på træbriketter siden deres er så meget billigere?

Ja

> Eller er det bare med at komme afsted med traileren?

Har prøvet et par sække (eller hvad man nu skal kalde emballagen) brænder
simpelthen dårligt og brænder for hurtigt ud

/tue

Fra : Thomas Keller

Dato : 08-09-07 11:08

Nygaard (4330) wrote:

> Ja

> Har prøvet et par sække (eller hvad man nu skal kalde emballagen) brænder
> simpelthen dårligt og brænder for hurtigt ud
>
> /tue

Ok, tak for det.

Hvor køber du så dine briketter?

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 11:28

"Thomas Keller" <tkc@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:46e27487$0$880

> Hvor køber du så dine briketter?

Vi købte vores igennem OK. Fik 2 paller leveret, lige til døren og de
brænder fint.

Fik dem også i 10 kg.`s poser. Vi har ellers altid kun prøvet 20 kg.`s
poserne, men de små poser er da nemmere, at flytte rundt på.
Vi skal betale ca. 2100 kr. pr. palle, men køre det pt. over en
varmekonto....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 08-09-07 20:00

> Hvor køber du så dine briketter

Ingensteder - det var et forsøg - jeg sanker i skoven

/tue

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 09-09-07 00:00

"Nygaard (4330)" <fjerndette@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ingensteder - det var et forsøg - jeg sanker i skoven

Ja jeg forstår nu heller ikke fidusen, her omkring giver vi ca. 1000 kr for
et ton løvtræ savet kløvet og leveret, og jeg finder det nu rarere at fyre
med, men hver sin smag.

Jens

Fra : Thomas Keller

Dato : 09-09-07 13:24

JENS ANDERSEN wrote:
> [...]
> et ton løvtræ savet kløvet og leveret, og jeg finder det nu rarere at fyre

Hvis man kan få løvtræ til den pris så er der vidst heller ingen fidus i
briketterne Hvor kan du købe løvtræ til den pris?

Fra : JENS ANDERSEN

Dato : 09-09-07 19:57

> Hvis man kan få løvtræ til den pris så er der vidst heller ingen fidus i
> briketterne Hvor kan du købe løvtræ til den pris?

Her http://www.guldager-energi.dk/ men ok det var til 1050 kr pr ton, og så
kommr der jo lige de 400 kr oveni til levering, men da jeg købte 4 ton betød
det ikke så meget, kom altså af med 1150 kr. pr ton.
derres største bil tager max 10 ton så jeg kunne komme længere ned, men
skulle lige prøve det først, og dertil kommer at træet er lagret ude, så man
skal handle efter en tør periode i foråret.

Jens