Min lille Bertha
Fra : gitte

Dato : 06-09-07 11:46

Endelig har jeg fået et digital kamera igen(havde fødselsdag igår). Så jeg
har lige taget et par billeder af Bertha, I kan se hende her.

http://www.bertha.webmusen.dk/

Det er, som der står beskrevet om racen, ganske rigtigt en selvstændig hund,
som ikke er bange for noget som helst. (jo, støvsugeren er hun ikke
begejstret for). Men hun er venligheden selv og elsker at hilse på folk og
fæ alle vegne, hvor hun møder dem. En af hendes andre bedste legekammerater
er en kattekilling, nogenlunde på alder med hende selv.

Hun går til hvalpemotivation ... og det går helt godt, der er bare lige en
ting, hun under ingen omstændigheder vil, og det er at dække. Men at putte
under min dyne eller at finde sig en varm solstråle enten i haven eller inde
i huset, er altså bare lige sagen.

Bare for at sætte lidt på plads, hun er ikke købt pga af en eller anden
serie, da jeg aldrig har set den .. og deraf ikke aner, hvad den indeholder.
--
En venlig hilsen fra
gitte

Fra : Hm

Dato : 06-09-07 12:11

"gitte" <gitte@gotoheaven.dk> skrev i en meddelelse
> Endelig har jeg fået et digital kamera igen(havde fødselsdag igår). Så jeg
> har lige taget et par billeder af Bertha, I kan se hende her.
>
> http://www.bertha.webmusen.dk/

Hej Gitte
tak for synet, det er altid dejligt at se billeder af hvalpe, hun er en
rigtig køn hund.
Hanne

Fra : gitte

Dato : 06-09-07 14:35

> Hej Gitte
> tak for synet, det er altid dejligt at se billeder af hvalpe, hun er en
> rigtig køn hund.
> Hanne
Tak fordi du kiggede forbi. Jeg synes nu ikke hun er så køn, men hun har
charme

gitte

Fra : Leyna

Dato : 07-09-07 15:42

On Thu, 6 Sep 2007 15:34:32 +0200, "gitte" <gitte@gotoheaven.dk>
wrote:

>Tak fordi du kiggede forbi. Jeg synes nu ikke hun er så køn, men hun har
>charme

hehe... Lige osm min Oy, men jeg må erkende at jeg osse synes hun er
en bette smukling.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-09-07 20:31

Leyna, skrev:

> hehe... Lige osm min Oy, men jeg må erkende at jeg osse synes hun er
> en bette smukling.

Hvordan går det med Maggie og slænget ???

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 07-09-07 21:13

On Fri, 7 Sep 2007 21:30:59 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Hvordan går det med Maggie og slænget ???

De er ved at drive mig til vanvid med deres energi, men de HYGGER sig.
Det går faktisk rigtig godt. De enes fint alle tre, men det er sg*
noget af en stor mundfuld jeg har bidt over dér. Oy kører på Duracell
batterier (der bare bliver ved og ved og ved), og jeg ville in imellem
ønske at jeg vidste hvordan man tog dem ud. *GG*
Vaks er livet gevaldigt op, og deltager gerne i løjerne, så der er liv
og glade dage i huset nu. Faktisk er det blevet lidt småt synes jeg,
men det må vi bare leve med. Det har været (og er) temmelig stresset,
men vi er nu ved at finde nogle linier som vi alle kan holde ud, og vi
har lært at der er grænser. Desværre har vi ikke helt lært at kattene
IKKE må jages, men det arbejder vi så på.

Oy's ødelæggelsestrang er faldet temmelig meget efter Maggie flyttede
ind, og det er jo en go' ting. Desværre kan de så ind imellem slå sig
sammen og stjæle en sok, som de så får flået fra hinanden, men skidt
med det, for det var mandens! *LOL* Til gengæld blev jeg lidt negativ,
da de splittede et par af mien trusser ad. Jeg var så bare glad for at
der ikke var nogen der overværede at jeg samlede de flåede rester op
fra græsplænen. folk kunne jo få grimme tanker!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 07-09-07 21:54

"Leyna" skrev

> [...]
> der ikke var nogen der overværede at jeg samlede de flåede rester op
> fra græsplænen. folk kunne jo få grimme tanker!

*LOL* Ja, historien er i gang i mit hoved

Det minder mig den gang Berta "hjalp" med at gøre rent på toilettet. Hun
stjal posen fra toiletspanden - ud af døren røg hun og ud i haven. Et solidt
bid i posen og et par rusk og vupti: Hele indholdet spredt over hele haven!
Ikke om køteren ville aflevere noget som helst - og det er altså svært at
blive rigtig sur på sådan en, der er SÅ glad og stolt, og syntes det er SÅ
sjovt at lege med mor, samtidig med man skal holde øje med hvem der kigger

- Winnie, der langt om længe fandt en enkelt fordel ved ikke at ha' have
mere

Fra : Leyna

Dato : 08-09-07 17:43

On Fri, 7 Sep 2007 22:54:03 +0200, "Winnie"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
>bid i posen og et par rusk og vupti: Hele indholdet spredt over hele haven!

YIKES! De har de heldigvis ikke præsteret... endnu!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-09-07 22:18

Leyna, skrev:

> De er ved at drive mig til vanvid med deres energi, men de HYGGER sig.
> Det går faktisk rigtig godt. De enes fint alle tre, men det er sg*
> noget af en stor mundfuld jeg har bidt over dér.

Godt at hører at det kører som det skal

Her går det også fint, begge vuffere trives 110%
Pt går det mest med at hører om min Fars nye hund,
han ringer ca 2-3 gange dagligt for at fortælle nyt.
Han har jo aldrig haft hund før, så alt er nyt for ham,
og hans hund er fra en kennel og alt er nyt for den

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 08-09-07 17:49

On Fri, 7 Sep 2007 23:18:15 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Her går det også fint, begge vuffere trives 110%

Men det er meget længe siden vi har fået en historie og BILDER!
Mangler vi ikke nogle nye bilder?

>Pt går det mest med at hører om min Fars nye hund,
>han ringer ca 2-3 gange dagligt for at fortælle nyt.
>Han har jo aldrig haft hund før, så alt er nyt for ham,
>og hans hund er fra en kennel og alt er nyt for den

Jeg har været på besøg hos naboen (ikke ham der har Oy og Maggies
mødre, men til den anden side), og de har osse to labtæver, men det er
så med stamtavle og hele svineriet. Den ene tæve er nedkommet med 10
hvalpe. allesammen lækre gule labber lige som Vaks (næsten). De er
godt nok nogle nuttede små pølsedyr, og de har væsentligt bedre vilkår
at vokse op under en Oy og co. Jeg fandt så ud af at jeg jo slet ikke
har mange hunde. Der befandt sig 6 voksne hunde udover hvalpene hos
naboen, såeh...
De 4 hunde var dog nogle der var i pension, men de var lige så søde og
imødekommende som deres egne. Det var et dejligt besøg og jeg var godt
nok ren i ansigtet da jeg kom hjem.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 08-09-07 19:11

Leyna, skrev:

> Men det er meget længe siden vi har fået en historie og BILDER!
> Mangler vi ikke nogle nye bilder?

Forklaringen kan du læse i Hanne's nye tråd.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 18:09

On Fri, 07 Sep 2007 22:12:32 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

<...>

> [...]
>der ikke var nogen der overværede at jeg samlede de flåede rester op
>fra græsplænen. folk kunne jo få grimme tanker!

Naaah, du ville sikkert have frydet dig over de onde rygter i byen
) Nå - det var hundenene vi kom fra.........somme tider kan det
give overraskende resultater at få en ny hund, vi fik en kuldsøster
til vores, som i unghundealderen havde været temmelig dominant over
for vores, når de mødtes. Det er slut nu........den nye ved godt, hvem
der er chef.........og de enes fint - tre små hårtotter på 3
måneder..det er fint
Og så er jeg måske også ude efter at reklamere for Sheepdog-klubbens
skue på Køge Torv i morgen ved 11-tiden.....der vil være 16 hunde, der
skal udstilles og i hvert fald et par stykker mere, der ikke
skal......og alle er velkomne til at kigge på dem )
--
Ivan Madsen
med to OES'ere i huset, som bare er vidunderlige.

Fra : Leyna

Dato : 08-09-07 19:36

On Sat, 08 Sep 2007 19:09:16 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

>On Fri, 07 Sep 2007 22:12:32 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:
>
><...>

>Naaah, du ville sikkert have frydet dig over de onde rygter i byen
>)

Byen? Hvilken by?

> [...]
>skal udstilles og i hvert fald et par stykker mere, der ikke
>skal......og alle er velkomne til at kigge på dem )

Årh det ville jeg vældig gerne, hvis ikke det var så langt væk.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 19:43

On Sat, 08 Sep 2007 20:35:48 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Byen? Hvilken by?

Jeg har sq da i min barndom lokket en hund i gadekæret i den flække.
OK, det er fem gårde omkring gadekæret, fælles lokum og postkasse og
ikke meget mere...... Men hvis man kommer fra Hadsund og sniger sig
til højre mod gadekæret ligger der en gård for enden...den til højre
for bemeldte gård tilhørte min mormors bror, så derfor føler jeg mig
lokalkendt )

>Årh det ville jeg vældig gerne, hvis ikke det var så langt væk.

Naaaaaaaaaaaaaah ) Oy fylder da mere, ikke?

Fra : Leyna

Dato : 08-09-07 20:19

On Sat, 08 Sep 2007 20:42:35 +0200, Ivan Madsen <> wrote:

> [...]
>til højre mod gadekæret ligger der en gård for enden...den til højre
>for bemeldte gård tilhørte min mormors bror, så derfor føler jeg mig

Okay, jeg føler mig faktisk ikke spor lokalkendt, så hvilken by og
hvilket gadekær er det du snakker om?
Kan jo forstå det er her i nærheden siden du nævner Hadsund.

>Naaaaaaaaaaaaaah ) Oy fylder da mere, ikke?

Okay, dér tabte du mig...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 21:33

On Sat, 08 Sep 2007 21:18:37 +0200, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

<...>

Sorry......af en eller anden grund stod Udbyover så stærkt i min
hukommelse, at jeg fik det til at omfatte hele
postnummeret..........og beklager, så blev det hele indforstået
Af en eller anden grund kan jeg ikke nå forbi mit eget tastatur i
aften, men meningen var, at Oy og de andre nok var vigtigere for dig
end nogle pelsdyr på øen, men den var langt ude......
Jeg beklager mine af og til indforståede tankerækker kom længere end
til tastaturet......

Fra : gitte

Dato : 08-09-07 10:49

> hehe... Lige osm min Oy, men jeg må erkende at jeg osse synes hun er
> en bette smukling.

Tusinde tak ... sikke dog et dejligt ord, det må jeg huske

gitte

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-09-07 12:12

gitte wrote:
> Endelig har jeg fået et digital kamera igen(havde fødselsdag
> igår). Så jeg har lige taget et par billeder af Bertha, I kan se
> hende her.
> http://www.bertha.webmusen.dk/

Hvor er hun altså bare bedårende Jeg kan godt forstå at du er glad
for hende.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : gitte

Dato : 06-09-07 14:40

> Hvor er hun altså bare bedårende Jeg kan godt forstå at du er glad for
> hende.
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Tusinde tak fordi bu kiggede forbi. Glad for hende er jeg i alt fald. Det er
meget længe siden, jeg sidst har haft sådan en lille hvalp. Ikke siden min
dansk/svenske gårdhund var hvalp, og det er 16 år siden. Hun døde af
alderdom for 1 års tid siden.

Labradoren er også vores (men min mands). Så opdragelse osv har jeg overladt
til ham. Han er 1 år nu, og synes han er en hanhund nu, hvilket indbefatter
at han straks der sker uheld indendørs med Bertha, skal hen og strinte
oveni. Går det egentlig over igen ? (Det er godt vi har gulve der kan
vaskes).

gitte

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-09-07 14:48

gitte wrote:

> [...]
> med Bertha, skal hen og strinte oveni. Går det egentlig over igen
> ? (Det er godt vi har gulve der kan vaskes).

Han er også en rigtig dejlig hund.

Er der noget bedre end en solidarisk storebror ? LOL

Man har jo lov til formode at når den lille er blevet helt renlig,
så går det over igen.

Fra : gitte

Dato : 07-09-07 07:13

> Han er også en rigtig dejlig hund.
>
> Er der noget bedre end en solidarisk storebror ? LOL

*grin**

> Man har jo lov til formode at når den lille er blevet helt renlig, så går
> det over igen.

ja, det regner jeg med.

gitte

Fra : Winnie

Dato : 06-09-07 16:09

"gitte skrev
> Endelig har jeg fået et digital kamera igen(havde fødselsdag igår). Så jeg
> har lige taget et par billeder af Bertha, I kan se hende her.

Hun er da skøn
Jeg har selv jack russells - Berta på 4½ år og Bette på 10 måneder.

De er nogle være krapyler, men det har du vist luret

- Winnie

Fra : gitte

Dato : 07-09-07 07:21

> Hun er da skøn
> Jeg har selv jack russells - Berta på 4½ år og Bette på 10 måneder.

Det lyder hyggeligt ... der hvor min Bertha kom fra, var de også 2, far og
mor. Jeg snakkede lige med opdrætteren igår og hun fortalte at moderen 2
dage efter, jeg havde hentet Bertha, var løbet ud på vejen og var blevet
kørt over og slået ihjel. Så hun havde selv en ny lille hvalp.

> De er nogle være krapyler, men det har du vist luret

åhh jo, jeg er glad for jeg har haft hund de sidste 30 år. bl.a. en
gravhund, som hun mentalt minder meget om. Men jeg vil ikke anbefale racen
til nybegyndere.

Er dine også glade for alt det agility noget ? Bertha er i alt fald hverken
bange for højder eller tunneler.

gitte

Fra : Winnie

Dato : 07-09-07 07:48

"gitte" skrev

> [...]
> dage efter, jeg havde hentet Bertha, var løbet ud på vejen og var blevet
> kørt over og slået ihjel. Så hun havde selv en ny lille hvalp.

Det er skam hyggeligt. Men. med to tæver, er det også lidt uhyggeligt nogle
gange
Et godt råd - du kan aldrig stole så meget på din russell, at den altid
bliver ved din side - den er alt for selvstændig og eventyrlysten.
Berta er superlydig og går så godt uden snor - men jeg ville aldrig turde
lade hende gå fri i nærheden af trafik.

> åhh jo, jeg er glad for jeg har haft hund de sidste 30 år. bl.a. en
> gravhund, som hun mentalt minder meget om. Men jeg vil ikke anbefale racen
> til nybegyndere.

Det er jeg glad for at høre. Alt for mange brænder fingrene på sådan en
laban. En af mine købere, der er en yderst erfaren hundeejer, var også ved
at give helt op - hunden var bare ekstrem i alle retninger. Jeg hjalp
selvfølgelig hvor jeg kunne - det er en del af vores indbyrdes kontrakt
- og i dag, er hun så glad for sin hund og hunden stortrives.
Men det tager altså tid og indsats at få slebet kanterne af på sådan en

> Er dine også glade for alt det agility noget ? Bertha er i alt fald
> hverken bange for højder eller tunneler.

Hvis jeg havde mulighed for agility, ville de helt sikkert elske det, men
sådan er det desværre ikke.
Til gengæld bor vi tæt ved skov og strand - og midt i centrum af en
middelstor by - så der er masser af udfordringer.
Hvis du har mulighed for det, så tag hende med dig hvor du kan og lad hende
være en del af det du laver. Hun vil elske dig for det - faktisk har
russells brug for det - og hun vil finde det lige så udfordrende og
"vigtigt" som anden træning.

- Winnie

Fra : gitte

Dato : 08-09-07 10:57

> Det er skam hyggeligt. Men. med to tæver, er det også lidt uhyggeligt
> nogle gange

Kommer de op og slås ? .. Min kan i alt fald være noget skrap overfor
hanhunden, og for det meste bøjer han af. En sjælden gang får hun et knor,
der betyder noget, og det forstår hun heldigvis.

> [...]
> bliver ved din side - den er alt for selvstændig og eventyrlysten.
> Berta er superlydig og går så godt uden snor - men jeg ville aldrig turde

Jeg bor heldigvis på langt ude på landet, på en blind vej. Der kører biler,
men ikke ret mange. Når vi er væk herfra, er hun i snor.

> [...]
> - og i dag, er hun så glad for sin hund og hunden stortrives.
> Men det tager altså tid og indsats at få slebet kanterne af på sådan en

Ja, kanterne skal slibes af, det har du ret i. Jeg tog heldigvis fat på det,
med det samme, jeg fik hende hjem. Så et nej, er simpelthen respekteret af
hende, problemet er bare, at hun ikke laver ret meget mere, der skal siges
nej til. Det ender vel med hun glemmer det

> [...]
> hende være en del af det du laver. Hun vil elske dig for det - faktisk har
> russells brug for det - og hun vil finde det lige så udfordrende og

Det lyder som en god idé, jeg vil tage hende med mig noget oftere.

gitte

Fra : Winnie

Dato : 08-09-07 17:40

"gitte" skrev

> Kommer de op og slås ? .. Min kan i alt fald være noget skrap overfor
> hanhunden, og for det meste bøjer han af. En sjælden gang får hun et knor,
> der betyder noget, og det forstår hun heldigvis.

Ja, de tager sig en tur ind i mellem - også så blodet flyder. Den lille er
en rigtig satan - det var den store også da hun var mindre, men det har vi
pillet mere eller mindre af hende. Den lille laver huller i den store, og
den store vil ikke slås, for hun ved godt at jeg bliver sur - så det er lidt
af et dilemma, for egentlig skulle den lille have en ordentlig røvfuld.
Da den store var lille, tog vi den jævnligt ud til en stærk tæve, og så fik
hun simpelthen bank - hun lærte lidt om, at hun ikke var verdensmester hele
dagen Men, kan hun mule nogen, gør hun det - og hun taber aldrig.
Opstår muligheden, så lad hende endelig få en tur - det gør hende gavn
senere.

> [...]
> hende, problemet er bare, at hun ikke laver ret meget mere, der skal siges
> nej til. Det ender vel med hun glemmer det

Bare vent - lømmelalderen lurer forude Lige nu kan det bedst betale sig
for hende at indordne sig - det skal hun nok teste på et tidspunkt.
Begge vores startede da de var 4-5 måneder - Berta var 2½ år før der var
nogenlunde styr på tingene - og da havde hun endda haft sit første kuld
Vi syntes også Berta var noget af det nemmeste, og mest lydige vi havde
mødt, da vi fik hende - det gik så over, og hun var godt nok billigt til
salg mange gange

> Det lyder som en god idé, jeg vil tage hende med mig noget oftere.

Med så selvstændig en hund, skal der arbejdes ekstraordinært på relationen.
Til gengæld kan du få den mest trofaste og engagerede hund ud af det

- Winnie

Fra : gitte

Dato : 08-09-07 18:43

> [...]
> hele dagen Men, kan hun mule nogen, gør hun det - og hun taber aldrig.
> Opstår muligheden, så lad hende endelig få en tur - det gør hende gavn

OK, det vil jeg huske. Det lyder bare lidt barskt.

> [...]
> Vi syntes også Berta var noget af det nemmeste, og mest lydige vi
> havde mødt, da vi fik hende - det gik så over, og hun var godt nok billigt

Puha ... det lyder helt uhyggeligt, det der er i vente ... Jeg håber, jeg
kan vende tilbage til dig, hvis der opstår problemer, jeg ikke kan klare ..
hvor bor du henne i landet ? Selv bor jeg på Fyn. Jeg tænkte mere på, hvis
hun nu kom til at trænge til en omgang tæsk ...

> Med så selvstændig en hund, skal der arbejdes ekstraordinært på
> relationen. Til gengæld kan du få den mest trofaste og engagerede hund ud
> af det

Det håber jeg så på. Jeg arbejder heldigvis kun halvdags, så jeg har tid til
hundene også.

gitte

Fra : Winnie

Dato : 08-09-07 19:56

"gitte" skrev

> [...]

> hvor bor du henne i landet ? Selv bor jeg på Fyn. Jeg tænkte mere på, hvis
> hun nu kom til at trænge til en omgang tæsk ...

Det behøves ikke være uhyggeligt - slet ikke hvis man er forberedt. Rådet er
bare, vær 10 skridt foran, og lad ikke en sjov lille ting, udvikle sig til
en ærgerlig situation.
En russell vil med stor sandsynlighed, udfordrer dig resten af livet og
jævnligt tjekke op på om du stadig bestemmer. Har du givet dig på et felt,
kan du vel gøre det på andre også - og så er festen i gang
Jeg har endnu ikke mødt, eller hørt om en russell der ikke var en
udfordring - der er ikke noget galt med hunden, din indstilling skal bare
være rigtig. Det lyder det nu også som om du er

Måske har jeg misforstået noget, men skrev du før, at du overlod opdragelsen
til dig mand? Hvis ja, syntes jeg du skal overveje det igen. Hvis
opdragelsen koncentreres et (andet) sted, mister hun respekten for dig og
hierakiet i hendes verden vil blive, din mand, hende, og så dig nederst. Den
situation er aldrig ønskelig.

Du er velkommen til at bede om råd hvis du har brug for det. Jeg er ikke så
aktiv herinde, men læser jævnligt med. Hellere spørge om hjælp, end at give
op eller famle i blinde

Jeg bor i Køge - det er måske lidt langt at tage for en røvfuld

Og husk så: Dybest set er en russell en sjov og initiativrig hund. Den er
kvik som bare f****n - du skal bare være lidt kvikkere Og alle de gange
hvor hun alligevel snører dig, så hyg dig med det - det er hendes natur, og
hun hjælper bare med at holde de små grå i gang
Og så er de ikke større end de kan holdes

- Winnie

Fra : gitte

Dato : 09-09-07 06:21

> [...]
> dig og hierakiet i hendes verden vil blive, din mand, hende, og så dig
> nederst. Den situation er aldrig ønskelig.

Nej det er opdragelsen af Labradoren, der er hans opgave, og det er også
derfor hun ikke gider komme, når han kalder og sådan, tror jeg.

Hun har også bidt ham en enkelt gang, men han fik sat hende på plads.
Jeg har, heldigvis, tror jeg, altid haft den mening at man skulle kunne tage
ting fra en hund, bl.a. ben, det kan jeg da også med hende, endnu da ... jeg
bruger stemmen inden jeg gør det, det har min mand ikke haft gjort, derfor
bed hun, tror jeg. (håber jeg).

> Du er velkommen til at bede om råd hvis du har brug for det. Jeg er ikke
> så aktiv herinde, men læser jævnligt med. Hellere spørge om hjælp, end at
> give op eller famle i blinde

tak skal du have.

> Jeg bor i Køge - det er måske lidt langt at tage for en røvfuld

ja det er lige langt nok

> [...]
> natur, og hun hjælper bare med at holde de små grå i gang
> Og så er de ikke større end de kan holdes

Ind til videre er jeg overordentligt positiv overrasket ... og nyder hende
og hendes spilopper ... og så er de jo utrolig lærenemme.
.... og ja, det er godt de ikke er større end at de kan tages op eller holdes

gitte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-09-07 16:40

> [...]
> Endelig har jeg fået et digital kamera igen(havde fødselsdag igår). Så jeg
> har lige taget et par billeder af Bertha, I kan se hende her.

Nu har du fået garnet... Håber du huskede at købe strikkepinde

M.V.H....Benny..

Fra : gitte

Dato : 07-09-07 07:21

> Nu har du fået garnet... Håber du huskede at købe strikkepinde

**grin**

gitte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-09-07 07:23

> [...]
> Endelig har jeg fået et digital kamera igen(havde fødselsdag igår). Så jeg
> har lige taget et par billeder af Bertha, I kan se hende her.

Nårhh hun er yndig!. -En russel ER en herlig størrelse, både i sind og
udseende.

Min boxerhan ville elske at have sådan en i huset, ved ikke lige hvad der er
med ham og russler og d/s gårhunde, men han ææææælsker dem!.
i onsdags, da vi skulle til træning, var der besøg af en med en
russeltævehvalp på alder med din, hun vimsede rundt, kravlede bogstaveligt
rundt på ryggen af ham, napsede ham i ørene osv.
Han er så vild med de små plettede størrelser, hvorfor ved jeg ikke, men de
må jo tiltale ham mere end alle andre typer hunde på en eller anden måde.
Ser han en af disse på en gåtur, er han ligeledes fyr og flamme, ligger sig
ned, krabber rundt og fedter og lefler for lidt kontakt...

Mvh. Marie

Fra : gitte

Dato : 08-09-07 11:03

> Nårhh hun er yndig!. -En russel ER en herlig størrelse, både i sind og
> udseende.

Jeg er i alt fald blevet behageligt overrasket.

> [...]
> Ser han en af disse på en gåtur, er han ligeledes fyr og flamme, ligger
> sig ned, krabber rundt og fedter og lefler for lidt kontakt...

Det er sjovt, at han sådan kan lide en bestemt type hunde. Det er hyggeligt
synes jeg.

Der siger jo at en russell ikke kan lide andre racer, katte eller børn, med
mindre de bliver præsenteret for det som små. Godt jeg har alt det
repræsenteret her, børnebørnene kommer jævnligt forbi .. og hun elsker dem,
men det gør hun nu med alt og alle .. og det er bare så rart.

gitte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-09-07 11:13

> [...]
> repræsenteret her, børnebørnene kommer jævnligt forbi .. og hun elsker
> dem, men det gør hun nu med alt og alle .. og det er bare så rart.

Der hvor jeg træner mine to boxere, er det meget blandet mht. racer og
typer, og jeg mener at det er vigtigt, at hundene lærer at omgås andre end
deres egen race, mine har ihvertfald ingen problemer med andre hunde
overhovedet, små eller store.
Emma har skulle lære det, da hun var brugt da jeg fik hende, Loui er blevet
socialiseret på den måde siden han var hvalp, hvad der bestemt har givet
bonus, nu hvor han er ovre sin pubertet og har passeret 3 år, han er fortsat
meget glad for andre hunde.
men sjovt med de "små plettede", den er sikker hver gang, vi møder dem,
enten på træningholdet eller på turene, han er vokset op med en
cairnterrier, som da langt fra ligner dem, og vi kender ikke andre med
sådanne hunde som vi er kommet sammen med, så det må bare være kemien der
passer med mine`s temperement vil jeg tro.

Mvh. Marie

Fra : gitte

Dato : 09-09-07 06:29

> [...]
> typer, og jeg mener at det er vigtigt, at hundene lærer at omgås andre end
> deres egen race, mine har ihvertfald ingen problemer med andre hunde

Det er heldigvis også en blandet hold, hvor hun går til hvalpemotivation.
(hun er jo ikke så gammel endnu)

> [...]
> givet bonus, nu hvor han er ovre sin pubertet og har passeret 3 år, han er

jeg synes det er dejligt, når vores hunde kan med andre hunde også, jeg
møder jævnligt mennesker, med deres hunde i stram snor, og hvor hundene
under ingen opstændigheder må hilse på andre.

> [...]
> sådanne hunde som vi er kommet sammen med, så det må bare være kemien der
> passer med mine`s temperement vil jeg tro.

ja, det må det være, kemien, jeg kender desværre ikke noget til boxere, og
ved faktisk ikke, hvordan deres temperament er. Jeg ved dog, hvordan de ser
ud

gitte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-09-07 11:31

> ja, det må det være, kemien, jeg kender desværre ikke noget til boxere, og
> ved faktisk ikke, hvordan deres temperament er. Jeg ved dog, hvordan de
> ser ud

Kort sagt, så bliver en boxer aldrig voksen, et pjattet legebarn til den dag
den ikke kan mere..(o;
dog er der en god brugshund gemt under overfladen, så den er ret alsidig.
men glad og sprudlende.
-Så blev du lidt klogere (o;
Hvis du lyster, kan du se mine lømler her;
http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Mvh. Marie

Fra : gitte

Dato : 09-09-07 14:20

> Hvis du lyster, kan du se mine lømler her;
> http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Jeg har nydt at læse om hundene og se billeder af dem ... jeg er nu meget
klogere, hm, hm og du har jo selv en lille terrier, ser jeg

gitte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 09-09-07 15:50

> Jeg har nydt at læse om hundene og se billeder af dem ... jeg er nu meget
> klogere, hm, hm og du har jo selv en lille terrier, ser jeg

GG.. Så absolut en terrier, med alt hvad det indebærer (o;
Om de er "nemmere" end en russel ved jeg ikke, jeg kender mange med cainer,
som har "opgivet" opdragelsen..GG..Min er da heller ikke 100% velopdragen,
men han er 100% Ebbe (o;
Altså han laver ikke unoder og ballade, eneste jeg kan komme på at
irritationsmomenter med ham, er at han har en selektiv hørelse.. så er der
ting der er mere interessante end mig, så kan jeg da hoppe og rende, han
kommer når han er færdig med det han nu lige skal.

Mvh. Marie.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-07 21:26

> [...]
> Endelig har jeg fået et digital kamera igen(havde fødselsdag igår). Så jeg
> har lige taget et par billeder af Bertha, I kan se hende her.

Hun er en dejlig lille spirrevip.

Labben er også skøn...

--
Mvh. www.tjekmig.dk