Nedvejning/vægtafgiftlov
Fra : Specks6812

Dato : 07-09-07 12:17

Køb af varevogn til privat brug d. 23/4-07
Registreret første gang 25/4-07
For bilen er svaret 30% reg. afgift.

Nedvejning, efter den megen debat, fra 2025 kg til en teknisk totalvægt på
2000 kg.
I skrivelse fra CRM imødekommes forventningerne om nedsættelse af
vægtafgift og udligningsafgift.

Men tillægsafgiften vedbliver med at være 5040 pr. år.

Ønsker jeg at klage over afgørelsen er klageafgiften kr. 700,- som
tilbagebetales ved helt eller delvis medhold i klagen.

Hvordan kan en bil af myndighederne anses for, i en sammenhæng, at være fra
før d. 25/4 på baggrund af en slutseddels dato og i en anden sammenhæng
samtidig anses for at være fra d. 25/4 eller senere på baggrund af en
registreringsdato i forbindelse med afgiftansættelser?

Er der andre der har praksiseksempler af lignende karakter?
Er der nogle kommentarer til fortolkningen af den nye vægtafgiftslov?
Er der lovgivning vedr. brug af gebyrer/afgifter i forbindelse med
klagesager?

Bilag:

Vægtafgitsloven: http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html

Lov om ændring af registreringsafgiftsloven og vægtafgiftsloven:
http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A2007/0054130.htm

Registreringsafgiftsloven:
http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html

Dette indlæg er X-postet til dk.fritid.bil og dk.videnskab.jura

Vær obs på at svar ikke bør X-postes.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 07-09-07 13:32

SNIP
> Nedvejning, efter den megen debat, fra 2025 kg til en teknisk totalvægt på
> 2000 kg.

Hvis synsvirksomheden har ændret den tekniske tilladte totalvægt, har de
lavet en fejl.

Kent Nielsen

Fra : Specks6812

Dato : 07-09-07 18:17

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> said in

> SNIP
>
> Hvis synsvirksomheden har ændret den tekniske tilladte totalvægt, har
> de lavet en fejl.

Jeg beklager.

Der skulle have stået "Tilladt totalvægt"

Herefter vil du forstå det korrekt og måske kommentere på selve indholdet.