|
| Under 5L for en liter benzin... Fra : Nicolai |
Dato : 07-09-07 10:27 |
|
Ja jeg ved godt det ikke er helt nyt, og at denne gruppe formentlig har
diskuteret dette før, men hvor mange gør det?
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0412093935.htm
Her går der sport i det, men når en 13km/l benzin kan køre det dobbelte,
hvad skal jeg så gå efter på min 20km/l Polo diesel?
| |
Per Henneberg Kriste~ (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 07-09-07 10:45 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
news:46e1195a$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja jeg ved godt det ikke er helt nyt, og at denne gruppe formentlig har
> diskuteret dette før, men hvor mange gør det?
> http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0412093935.htm
> Her går der sport i det, men når en 13km/l benzin kan køre det dobbelte,
> hvad skal jeg så gå efter på min 20km/l Polo diesel?
24 ved hovedvejskørsel og overholdelse af hastighedsbegrænsninger ... om
sommeren. Et par km mindre om vinteren.
--
Per
| |
Nicolai (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 07-09-07 12:07 |
|
>> http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0412093935.htm
>
>> Her går der sport i det, men når en 13km/l benzin kan køre det dobbelte,
>> hvad skal jeg så gå efter på min 20km/l Polo diesel?
>
> 24 ved hovedvejskørsel og overholdelse af hastighedsbegrænsninger ... om
> sommeren. Et par km mindre om vinteren.
Ja jvf fabrikken - men hvad med "rabat-rally" ?
Jeg har allerede rundet 26km/l med 110/timen på motorvej, men kan man mon
komme over 30 med rabatkørsel?
| |
tp (07-09-2007)
| Kommentar Fra : tp |
Dato : 07-09-07 16:48 |
|
>>> Her går der sport i det, men når en 13km/l benzin kan køre det dobbelte,
>>> hvad skal jeg så gå efter på min 20km/l Polo diesel?
>>
>> 24 ved hovedvejskørsel og overholdelse af hastighedsbegrænsninger ... om
>> sommeren. Et par km mindre om vinteren.
>
> Ja jvf fabrikken - men hvad med "rabat-rally" ?
>
> Jeg har allerede rundet 26km/l med 110/timen på motorvej, men kan man mon
> komme over 30 med rabatkørsel?
sdi?
26 kommer du ikke over! er det n oget du har målt eller er det en
boardcomputer?
| |
Nicolai (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 07-09-07 18:01 |
|
>> Ja jvf fabrikken - men hvad med "rabat-rally" ?
>>
>> Jeg har allerede rundet 26km/l med 110/timen på motorvej, men kan man mon
>> komme over 30 med rabatkørsel?
>
>
> sdi?
TDI
| |
Tom (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 07-09-07 18:39 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:46e183c2$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Ja jvf fabrikken - men hvad med "rabat-rally" ?
>>>
>>> Jeg har allerede rundet 26km/l med 110/timen på motorvej, men kan man
>>> mon komme over 30 med rabatkørsel?
>>
>>
>> sdi?
>
> TDI
Min mondeo 1.8 benzin kan også køre 4L/100 Km ved 120/timen på motorvej
--
Tom
| |
Nicolai (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 07-09-07 18:50 |
|
> Min mondeo 1.8 benzin kan også køre 4L/100 Km ved 120/timen på motorvej
Det kunne jeg så bruge til meget...
Skal vi lige tage første indlæg igen ;)
"Her går der sport i det, men når en 13km/l benzin kan køre det dobbelte,
hvad skal jeg så gå efter på min 20km/l Polo diesel?"
| |
Tom (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 07-09-07 19:03 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:46e18f50$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Min mondeo 1.8 benzin kan også køre 4L/100 Km ved 120/timen på motorvej
>
> Det kunne jeg så bruge til meget...
>
> Skal vi lige tage første indlæg igen ;)
>
> "Her går der sport i det, men når en 13km/l benzin kan køre det dobbelte,
> hvad skal jeg så gå efter på min 20km/l Polo diesel?"
Tja jeg vil sige at det kan du selv bestemme
Tror de færreste opgivelser af brændstofforbrug kan man bruge til hat og
briller fordi folk kun fortæller det de vil og ikke hudløst ærligt hvad
forbruget er.
--
Tom
| |
Leonard (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 07-09-07 20:55 |
|
On Fri, 7 Sep 2007 13:06:53 +0200, Nicolai wrote:
> Jeg har allerede rundet 26km/l med 110/timen på motorvej, men kan man mon
> komme over 30 med rabatkørsel?
Ja, hvis du øver dig lidt. Men det bliver træls at være den der kører
bagved dig.
VW havde en konkurrence for nogle år siden, hvor der var en, der fik en
Passat til køre 40 km/l og en Golf til at køre 50 km/l, svjh.
Hvormeget pral, der var i det skal jeg ikke kunne sige, men det kan lade
sig gøre at køre meget langt, hvis man virkelig vil og øver sig på det.
Det er ikke ret brugbart til almindelig kørsel, men øvelserne hjælper
sandsynligvis også på den daglige økonomi.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Tom (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 07-09-07 21:00 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:1nndvo7ca26bf$.18ckz11dkl2$.dlg@40tude.net...
> On Fri, 7 Sep 2007 13:06:53 +0200, Nicolai wrote:
>
>> Jeg har allerede rundet 26km/l med 110/timen på motorvej, men kan man mon
>> komme over 30 med rabatkørsel?
>
> Ja, hvis du øver dig lidt. Men det bliver træls at være den der kører
> bagved dig.
Det kræver ingen øvelse. Man holder foden stille og speedometer viser 110
Km/t og så skulle boardcomputer vise < 4L/100 Km (not)
--
Tom
| |
Nicolai (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 07-09-07 21:31 |
|
>> Ja, hvis du øver dig lidt. Men det bliver træls at være den der kører
>> bagved dig.
>
> Det kræver ingen øvelse. Man holder foden stille og speedometer viser 110
> Km/t og så skulle boardcomputer vise < 4L/100 Km (not)
Det er jo netop hvad der stort set sker med fartpiloten ved 110km/t så dine
udtalelser vidner lidt om gætterier
| |
Tom (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-09-07 07:38 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:46e1b508$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Ja, hvis du øver dig lidt. Men det bliver træls at være den der kører
>>> bagved dig.
>>
>> Det kræver ingen øvelse. Man holder foden stille og speedometer viser 110
>> Km/t og så skulle boardcomputer vise < 4L/100 Km (not)
>
> Det er jo netop hvad der stort set sker med fartpiloten ved 110km/t så
> dine udtalelser vidner lidt om gætterier
....som jeg skrev KAN min mondeo også vise dette på motorvej ved 120......
Jeg ville dog ALDRIG gå så vidt som at sige at dette er normtal......dertil
er der for meget fusk med ned ad bakke, medvind, sol i nakken, hjemve,
fejlmåling.
Langt de fleste bilejere har besvær nok med bare at opnå de fabrikstal som
bilen har....og som næsten ingen oplever i praksis, andet end lige i dette
forum.
--
Tom
| |
SmaRTrxxv (10-09-2007)
| Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 10-09-07 21:14 |
|
>
> ...som jeg skrev KAN min mondeo også vise dette på motorvej ved 120......
> Jeg ville dog ALDRIG gå så vidt som at sige at dette er normtal......dertil
> er der for meget fusk med ned ad bakke, medvind, sol i nakken, hjemve,
> fejlmåling.
>
Nå på den måde..haha..
Så kan jeg jeg da faktisk også få min Citroen Picasso 2,0 HDI til at at
vise 0,1 L/100km v. 80 km/t på den samme lange bakke
Se det kunne være nice hvis man kunne holde den... 60000 km på en tankfuld!
Thore
| |
Anders Majland (11-09-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 11-09-07 18:04 |
|
> Så kan jeg jeg da faktisk også få min Citroen Picasso 2,0 HDI til at at
> vise 0,1 L/100km v. 80 km/t på den samme lange bakke
> Se det kunne være nice hvis man kunne holde den... 60000 km på en
> tankfuld!
Det er der ikke meget sjov ved ... Men selvom vores C5 (1,6 hdi) er en ret
tung bil så kan jeg ved forudseende kørsel holde den over 20km/l på de små
veje ude på landet. Men så snart der komme lidt bykørsel eller motorvej med
i billedet kommer jeg hurtigt ned på de 17 der er vores gemmensnit over de
første 10000km (og som reelt nok kun er 16,5km/l baseret på hvad standerne
siger jeg har hældt på - så computeren er lige en kende optimistisk)
Sjovt nok var kørecomputeren temmelig præcis i fabia'en hvor speedometeret
var "i skoven". I citroen'en passer speedometeret indenfor +-1km/t men der
er forbrugsmåleren jo så til gengæld lidt optimistisk....
Bedste tanktfuld har været 19,2 og ringeste 15,1 (altså fra kørecomputeren)
/A
| |
Leonard (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 08-09-07 08:39 |
|
On Fri, 7 Sep 2007 21:59:30 +0200, Tom wrote:
> Det kræver ingen øvelse. Man holder foden stille og speedometer viser 110
> Km/t og så skulle boardcomputer vise < 4L/100 Km (not)
Det handler vel ikkeo m at kunne få computeren til at vise tallet i et
øjeblik, for så er det meget nememre bare at accellere op til 112 km/t
og slippe speederen, så viser den 0,0 som øjeblikkeligt forbrug når de
110 km/t rammes.
Det med øvelsen er at få bilen til at køre langt på literen på hele
turen, men det mener du jo ikke kan lade sig gøre.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Peter Dalgaard (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 07-09-07 10:46 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> writes:
> Ja jeg ved godt det ikke er helt nyt, og at denne gruppe formentlig har
> diskuteret dette før, men hvor mange gør det?
>
> http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0412093935.htm
Mener du ikke "over 20km per 100 kilometer"?
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Kåre (07-09-2007)
| Kommentar Fra : Kåre |
Dato : 07-09-07 13:45 |
|
"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse
news:x2hcm6n70l.fsf@viggo.kubism.ku.dk...
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> writes:
>
>> Ja jeg ved godt det ikke er helt nyt, og at denne gruppe formentlig har
>> diskuteret dette før, men hvor mange gør det?
>>
>> http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0412093935.htm
>
> Mener du ikke "over 20km per 100 kilometer"?
>
Nu rabler det for gruppen...
"Over 20km per 100 kilometer" og "Under 5L for en liter benzin".
Der er jo ikke hoved og hale i noget af det. Der er vist nogen der skal lade
bilen stå efter lidt for mange fredagsøller???
mvh
Kåre
| |
ShutEye (07-09-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 07-09-07 15:03 |
|
<klip noget jeg ikke fattede :)
>
> Nu rabler det for gruppen...
>
> "Over 20km per 100 kilometer" og "Under 5L for en liter benzin".
>
> Der er jo ikke hoved og hale i noget af det. Der er vist nogen der skal
> lade bilen stå efter lidt for mange fredagsøller???
Tak.
Nu er jeg mere rolig :)
(bortset fra at jeg skal ud og køre i nat)
| |
master.clio@12move.d~ (08-09-2007)
| Kommentar Fra : master.clio@12move.d~ |
Dato : 08-09-07 07:50 |
|
Hej
Jeg kan få min diesel bil til at køre væsentlig længere end den er
opgivet til
hvis jeg anstrenger mig en smule.
Men har et spørgsmål.
Hvad er mest økonomisk?
At accelerer forholdsvis kvikt op til ønskede fart?
At accelerer langsomt op til ønskede fart?
Venligst
Helskov
On 8 Sep., 08:37, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> skrev i en meddelelsenews:46e1b508$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> >>> Ja, hvis du øver dig lidt. Men det bliver træls at være den der kører
> >>> bagved dig.
>
> >> Det kræver ingen øvelse. Man holder foden stille og speedometer viser 110
> >> Km/t og så skulle boardcomputer vise < 4L/100 Km (not)
>
> > Det er jo netop hvad der stort set sker med fartpiloten ved 110km/t så
> > dine udtalelser vidner lidt om gætterier
>
> ...som jeg skrev KAN min mondeo også vise dette på motorvej ved 120.......
> Jeg ville dog ALDRIG gå så vidt som at sige at dette er normtal......dertil
> er der for meget fusk med ned ad bakke, medvind, sol i nakken, hjemve,
> fejlmåling.
>
> Langt de fleste bilejere har besvær nok med bare at opnå de fabrikstal som
> bilen har....og som næsten ingen oplever i praksis, andet end lige i dette
> forum.
>
> --
> Tom
| |
Tom (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 08-09-07 08:08 |
|
<master.clio@12move.dk> skrev i en meddelelse
news:1189234202.085964.319200@22g2000hsm.googlegroups.com...
Hej
> Jeg kan få min diesel bil til at køre væsentlig længere end den er
> opgivet til
> hvis jeg anstrenger mig en smule.
Jeg også. Men når måneden eller året er gået og jeg kigger mit regnskab
igennem, så holder fabrikstallene ikke alligevel. Det er kun teoretisk
værdier for at sælge biler og siger ikke meget om hvad det reelt koster, når
man nu skal overhale og sidde lidt i kø, vente for grønt lys osv osv.
> Men har et spørgsmål.
> Hvad er mest økonomisk?
> At accelerer forholdsvis kvikt op til ønskede fart?
> At accelerer langsomt op til ønskede fart?
Jeg her prøvet begge kørestile på 2 fulde tanke. Jeg oplevede at køre ca. 50
Km kortere ved at give fuld gas under accelerationerne. Ved ikke om tallene
er valide, da jeg ikke har kørt samme strækning osv. men det er hvad jeg har
oplevet. Desuden så er det SIKKERT at dæksliddet er væsentlig større ved
fuld acceleration og sikkert også andre ting i drivlinen, der har øget slid.
--
Tom
| |
Leonard (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 08-09-07 08:41 |
|
On Fri, 07 Sep 2007 23:50:02 -0700, master.clio@12move.dk wrote:
> Hvad er mest økonomisk?
> At accelerer forholdsvis kvikt op til ønskede fart?
> At accelerer langsomt op til ønskede fart?
Jeg oplever at det er mest økonomisk at accellere kvikt, men ikke at
give fuld gas.
--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/
| |
Per Henneberg Kriste~ (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 08-09-07 08:52 |
|
<master.clio@12move.dk> skrev i meddelelsen
news:1189234202.085964.319200@22g2000hsm.googlegroups.com...
Hej
Jeg kan få min diesel bil til at køre væsentlig længere end den er
opgivet til
hvis jeg anstrenger mig en smule.
Men har et spørgsmål.
Hvad er mest økonomisk?
At accelerer forholdsvis kvikt op til ønskede fart?
At accelerer langsomt op til ønskede fart?
Du skal op i højeste gear så hurtigt som muligt. Jeg har mest erfaring med
dieselbiler, disse skal man ikke give fuld gas i - det siges at man skal med
benzinbiler (men jeg tvivler).
Min diesel går 100 km på literen ved 60 km i timen i frigear og tomgang. 300
km på literen ved 180 :)
--
Per
| |
jan@bygteknik.dk (08-09-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 08-09-07 08:59 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev :
>300 km på literen ved 180 :)
Gider i snart lade være med at smide alle de biler ud fra Møn's klint
? Det griser !
--
Jan_stevns
| |
Ukendt (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-09-07 08:16 |
|
"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:46e1195a$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Ja jeg ved godt det ikke er helt nyt, og at denne gruppe formentlig har
> diskuteret dette før, men hvor mange gør det?
>
> http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2007/0412093935.htm
>
>
>
> Her går der sport i det, men når en 13km/l benzin kan køre det dobbelte,
> hvad skal jeg så gå efter på min 20km/l Polo diesel?
Hejsa Nicolai
Jeg har en Skoda Fabia 1,9 Sdi med meget økonomisk kørsel kan den godt komme
op på ca 30 km/l (om sommeren) men så skal man oss køre pænt. Men den går
uden problemer 23 km/l med blandet kørsel ( lidt småture, lidt længere ture,
lidt motorvej, ) og computeren passer har tjækket det nogle gange når jeg
har tanket.
Mvh Brian
| |
Nicolai (08-09-2007)
| Kommentar Fra : Nicolai |
Dato : 08-09-07 13:49 |
|
> Hejsa Nicolai
>
> Jeg har en Skoda Fabia 1,9 Sdi med meget økonomisk kørsel kan den godt
> komme op på ca 30 km/l (om sommeren) men så skal man oss køre pænt. Men
> den går uden problemer 23 km/l med blandet kørsel ( lidt småture, lidt
> længere ture, lidt motorvej, ) og computeren passer har tjækket det nogle
> gange når jeg har tanket.
Tak for info
| |
master.clio@12move.d~ (08-09-2007)
| Kommentar Fra : master.clio@12move.d~ |
Dato : 08-09-07 11:49 |
|
On 8 Sep., 09:59, j...@bygteknik.dk wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk> skrev :
>
> >300 km på literen ved 180 :)
>
> Gider i snart lade være med at smide alle de biler ud fra Møn's klint
> ? Det griser !
>
> --
> Jan_stevns
Eller stevns klint
| |
jan@bygteknik.dk (08-09-2007)
| Kommentar Fra : jan@bygteknik.dk |
Dato : 08-09-07 12:01 |
|
master.clio@12move.dk skrev :
>Eller stevns klint
Du kan ikke nå op på 180 ud over stevns klint ...
Måske derfor de foretrækker Møn's ?
--
Jan_stevns
| |
|
|