Polo II vil ikke starte når den er varm ?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 06-09-07 22:20

Der er opstået under underligt problem på min Polo II fra 83 den vil
ikke starte, når den er varm. Startmotoren reagerer slet ikke.

Der er masser af strøm på.

Lader jeg den så stå indtil den er kold vil den gerne.

Det skal lige siges at det lyder som at den kun lige springer i gang når
den er kold.

Ideer ?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Mikkel Lund

Dato : 07-09-07 06:12

Jesper Haaber Gylling skrev:
> [...]
>
> Der er masser af strøm på.
>
> Lader jeg den så stå indtil den er kold vil den gerne.

Hvorfor lader du på den hvis der er masser af strøm på?

> Det skal lige siges at det lyder som at den kun lige springer i gang når
> den er kold.
>
> Ideer ?

Hvad er spændingen på batteriet efter det er mislykkedes at starte
bilen? Er ledninger fra batteriet til startmotoren intakte? Siger
startmotor relæet klik når du drejer nøglen?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 07-09-07 06:49

Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk> skrev :

>Hvorfor lader du på den hvis der er masser af strøm på?

hvem snakker om at lade på den ? <grin>

--
Jan_stevns

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-09-07 06:49

Mikkel Lund <mmlu03@space.aau.dk> wrote:

> Hvorfor lader du på den hvis der er masser af strøm på?

Nej, jeg lader ikke på den. Jeg stiller/efterlader den på
parkeringspladsen indtil motoren er kold igen.

> Hvad er spændingen på batteriet efter det er mislykkedes at starte
> bilen? Er ledninger fra batteriet til startmotoren intakte? Siger
> startmotor relæet klik når du drejer nøglen?

Umiddelbart kan jeg ikke høre at den siger klik, når jeg drejer nøglen.

Jeg ved ikke med ledningerne, men hvorfor kan den så starte engang
imellem ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-09-07 10:00

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Nej, jeg lader ikke på den. Jeg stiller/efterlader den på
> parkeringspladsen indtil motoren er kold igen.

Det må være dét - efterladning er ikke vejen frem - det giver naturligt
nok efterladenskaber der kan tilstoppe luftfilteret, eller endnu værre,
trænge ind i kabinen under kørsel.

Næh, giv den en forladning, så skyder den nemt igang.

--
vh
Torben

Fra : Brian

Dato : 11-09-07 17:33

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor lader du på den hvis der er masser af strøm på?

Jow jow :)

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 07-09-07 10:04

On Thu, 6 Sep 2007 23:19:44 +0200, jesper@gylling.net (Jesper Haaber
Gylling) wrote:

>Der er opstået under underligt problem på min Polo II fra 83 den vil
>ikke starte, når den er varm. Startmotoren reagerer slet ikke.

Står den plant eller er forenden hævet lidt i forhold til bagenden?
Skråner underlaget let, så prøv at lade forenden være "nederst" og se om
problemet stadig er der.
Jeg havde engang en bil, der kun meget modvilligt startede i varm
tilstand, når snuden var "øverst", så jeg bakkede ind i stedet og
problemet var væk.
Jeg fandt aldrig ud af, hvad problemet var.

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-07 23:52

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message
> [...]
>
> Lader jeg den så stå indtil den er kold vil den gerne.
>
> Det skal lige siges at det lyder som at den kun lige springer i gang når

Tjek startrelæ om det klikker når du aktiverer starteren. Hvis ikke det
klikker så skal det skiftes. Hvis det klikker, så er det startmotoren der
lakker mod enden. Sådan noget holder ikke evigt, og hvis startmotoren er fra
83 (24 år gammel), såååeee er det nok den der er i stykker.

Men prøv først at rense der hvor kablerne kommer ind til relæ og motor.
Afmonter kablerne, og hvis de er irrede, så hæld kogende vand ned over dem,
så irret forsvinder hvorefter du smører dem ind i et tynd lag syrefrit fedt.
Husk at tage minus kablet af batteriet først.

Ulrik