Gule plader til private
Fra : iSteen

Dato : 06-09-07 18:07

Læste lige en reklame fra Seat, hvor de gjorde opmærksom på, at også
private der ikke er momsregistrerede, også kan spare 150.000,- ved at
købe en Seat på gule plader.

Jeg troede kun det var momsregistrerede, der kunne spare penge på den
måde.

Hvordan bærer private sig ad med, at slippe for momsen, og dermed købe
på gule plader - og så må lide med, ikke at have plads til svigermor
på bagsædet?

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 18:21

On Thu, 06 Sep 2007 10:06:51 -0700, iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hvordan bærer private sig ad med, at slippe for momsen, og dermed købe
>på gule plader - og så må lide med, ikke at have plads til svigermor

De betaler kort og godt momsen, sparer registreringsafgiften (eller
rettere sagt forskellen) og skal så til tid og evighed lægge 5040 kr
pro anno i statskassen i såkaldt "misundelsesafgift". Med de priser
jeg har set på mindre gulpladekasser bliver de nada værd som brugte.
Ingen giver vel 20K for en kasse, der koster 9000 om året i
ejerafgift, hvis den hvidpladede ved siden af til 25K koster 2000 om
året?
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Fly Christensen

Dato : 06-09-07 19:16

Ivan Madsen wrote:

> Ingen giver vel 20K for en kasse, der koster 9000 om året i
> ejerafgift, hvis den hvidpladede ved siden af til 25K koster 2000 om
> året?

Den sidste Kjøwnhawnr er ikke født endnu...

Fly

Fra : Anders Majland

Dato : 06-09-07 19:38

> Den sidste Kjøwnhawnr er ikke født endnu...

Der er sikkert et potentiale til salg til kioskejere, pizzabarer og
grønthandlere.. De slipper jo for misundelsesafgiften ....

/A
PS en kollega solgte sin gulplade honda stream til en grønthandler så det er
ikke bare grebet ud af luften

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 06-09-07 19:42

On Thu, 06 Sep 2007 20:16:09 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
---------------
Vi er enige om at 20 k betyder 20.000 kr ? Så er det nok en bil fra
førjuni 98og så koster den altså ikke 9000 om året.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-09-07 20:25

mogens.amd64@gmail.com wrote:

> ---------------
> Vi er enige om at 20 k betyder 20.000 kr ? Så er det nok en bil fra
> førjuni 98og så koster den altså ikke 9000 om året.

Nej nej... men hvor meget tror du du kan få for en bil du har købt til
fx. 120kkr idag, og vil sælge om 4-5år på gule plader? Sammenlignet med
hvad den samme bil blot på hvide plader koster idag kontra hvad den er
værd om 4-5 år og til en væsentlig lavere afgift. Jeg tror der er mange
private der kan brænde snuden på de små gulplade biler... de er billige
i indkøb men dyre i årlige omkostninger og afskrivningen er sværd at spå
om. Det ændre sig dog lidt hvis man har mulighed for både erhverv og
privat anvendelse, så slipper man med halv misundelsesafgift (2520/år
ekstra)

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 20:50

On Thu, 06 Sep 2007 20:42:00 +0200, mogens.amd64@gmail.com wrote:

>---------------
>Vi er enige om at 20 k betyder 20.000 kr ? Så er det nok en bil fra
>førjuni 98og så koster den altså ikke 9000 om året.

Det er vi da enige om - men de biler der bliver solgt i dag bliver
også gamle en dag, og værdiløse i løbet af 5-8 år.
Bortset fra det er vi jo også nået dertil med dem på gule plader fra
'98 - men de første år var det jo mest firhjulstrækkere og RAV4-typen,
der dominerede, så der går vel et par år endnu før scenariet bliver
helt klart.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : ShutEye

Dato : 06-09-07 19:43

> Den sidste Kjøwnhawnr er ikke født endnu...

Forhåbentlig ikke da ... der skal jo være lidt modvægt til alt den 'fornuft'

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-09-07 09:47

Fly Christensen wrote:

> Den sidste Kjøwnhawnr er ikke født endnu...

Det kan ellers ikke vare længe med de huspriser

--
vh
Torben

Fra : Peter

Dato : 07-09-07 13:52

> Den sidste Kjøwnhawnr er ikke født endnu...
>
> Fly

Næh det ville da være synd for alle de jyder der jo udgør 90% af
københavner, hvis de ikke fik nogle børn.

Jeg har aldrig forstået hvorfor jyder er efter københavnere , når
hovedparten af københavnere er jyder ? Folk der er født i københavn flytter
jo til Sverige (billige biler), mens jyderne flytter til københavn.

Så man kan vel sige at københavnere og jyder er de samme folk

Fra : BJ

Dato : 07-09-07 13:54

"Peter" <petros@petroliumdanmarksnathuer.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så man kan vel sige at københavnere og jyder er de samme folk

De har i hvert fald meget lidt til fælles med Amagerkanere...trods det
faktum, de optræder som sådan efter blot 3 måneder i hovedstaden..;)

mvh
Bjørn J

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-09-07 21:03

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]
> rettere sagt forskellen) og skal så til tid og evighed lægge 5040 kr
> pro anno i statskassen i såkaldt "misundelsesafgift". Med de priser

Det er vel kun hvis bilen vejer over 2 tons ..?

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 06-09-07 21:07

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> Det er vel kun hvis bilen vejer over 2 tons ..?

Og er reg. før 25/4 2007 ...

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 21:14

On Thu, 6 Sep 2007 22:03:27 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." <flash4
it.invalid> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>
>Det er vel kun hvis bilen vejer over 2 tons ..?

Næh, det var en del af pakken, at biler reg. efter 25/4-2007 på gule
skilte alle betaler 5040 i "misundelsesafgift" op til 3 ton totalvægt,
dem over 3 ton "slipper" med 15000
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : KASO

Dato : 06-09-07 21:13

> De betaler kort og godt momsen, sparer registreringsafgiften (eller
> rettere sagt forskellen) og skal så til tid og evighed lægge 5040 kr
> pro anno i statskassen i såkaldt "misundelsesafgift".

Det hedder "merforureningsafgift" - det andet er opfundet af gulpladeejere,
der var misundelige på hvidpladeejerne, der ikke skulle betale denne afgift,
der blev indført for at reducere antallet af 2-personer køretøjer med høj
vægt/forbrug/forurening.....

Fra : claus b.p.

Dato : 06-09-07 23:21

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betale denne afgift, der blev indført for at reducere antallet af
> 2-personer køretøjer med høj vægt/forbrug/forurening.....
Kald det hvad du vil, her i gruppen, og i befolkningen i almindelighed,
kommer det aldrig til at hedde andet end misundelsesafgift. Det er jo ikke
afgifterne på gulpladebiler der er for lave, det er afgifterne på
hvidpladebiler der er for høje. Var de rimelige (hvad det så er) ville det
slet ikke være nødvendigt at begunstige visse type bilister med specielle
afgifter. Hvorefter man må kompensere fordi nogle udenfor målgruppen køber
dem. Hvorefter man må kompensere fordi det går ud over nogen i målgruppen.
Hvorefter man må kompensere.......

/Claus

Fra : claus b.p.

Dato : 08-09-07 20:34

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

Og, - jo, jeg så godt din smiley, men det er jo ikke alle gulpladebiler der
er monstermegakæmpefirehjulstrækkere. Misundelsesafgiften er den samme på en
Polo Diesel på gule plader.

/Claus

Fra : Peter

Dato : 07-09-07 13:55

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> der blev indført for at reducere antallet af 2-personer køretøjer med høj
> vægt/forbrug/forurening.....

Mit problem er at jeg ikke kan sidde i en almindelig bil , jeg er 210 høj og
vejer 150 kg.
Men jeg har ikke råd til en bil på hvide plade jeg kan være i, og de gule er
for dyre.
Så jeg klemmer mig hver dag ind i en lille bil som jeg har svært ved at være
i, det giver ukoncentreret kørsel med fare for andre trafikanter.
Så misundelsesafgiften er skyld i flere trafikuheld !!!!

Tag den

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-09-07 14:45

Peter wrote:

> [...]
> i, det giver ukoncentreret kørsel med fare for andre trafikanter.
> Så misundelsesafgiften er skyld i flere trafikuheld !!!!

HighTower har løsningen til dig.

Fly

Fra : Specks6812

Dato : 07-09-07 18:34

"KASO" <a@b.dk> said in

> [...]
> betale denne afgift, der blev indført for at reducere antallet af
> 2-personer køretøjer med høj vægt/forbrug/forurening.....

Det hedder _tillægsafgift for privat anvendelse af varebiler_ h.h.v.
vægtafgift og udligningsafgift.