TrueImage kan man stole på det?
Fra : Jane

Dato : 05-09-07 14:52

Jeg har på anbefaling brugt et gratis program som heder "DiskWizard" og som
skulle være en tro kopi af TrueImage 10.
Informationen har jeg fået her, samt download
http://compubiz.dk/Backup.html

Øverst på siden står der følgende:

"Gratis klon af Acronis TrueImage 10

Ps..Ps. Seagate har et godt gratis tilbud til de som kører med Maxtor eller
Seagate harddisk. Du kan gratis downloade og bruge et disk image backup
program som kaldes "DiskWizard" som svarer til- og fuldstændig ligner-
Acronis TrueImage 10.0.
Hvis du kører med Maxtor eller Seagate så skynd dig at hent DiskWizard ,
det er et rigtigt godt tilbud. Hentes her
Her er en brugervejledning til programmet. (åbner Acrobatreader)"

Jeg har så lavet et image af C-drevet i dag, men jeg kan ikke forstå at det
kan gå så hurtigt ca 6 minutter kun, så mon man kan stole på at det virker?

Og hvordan kan der laves en tro kopi af C-drevet når Windows kører?

Jeg har aldrig brugt andet Norton Ghost, og den laver det jo fra dos, er
det ikke mere sikkert?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ole C

Dato : 05-09-07 15:20

Jane skrev blandt andet:

> Jeg har så lavet et image af C-drevet i dag, men jeg kan ikke forstå
> at det kan gå så hurtigt ca 6 minutter kun, så mon man kan stole på
> at det virker?

Det er cirka samme tid som Acronis True Image 8 er om at lave et image hos
mig med standardkompression.

--
vh
Ole C.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 15:57

Jane wrote:

> Jeg har så lavet et image af C-drevet i dag, men jeg kan ikke forstå at det
> kan gå så hurtigt ca 6 minutter kun, så mon man kan stole på at det virker?

Jeg har brugt True Image meget hyppigt siden version 6 op til og med
version 10 i alle dens afskygninger, det er et meget stabilt stykke
værktøj og gør jobbet til et 13 tal (gammel skala ;))

:)
Claus

Fra : Jane

Dato : 06-09-07 15:11

"Claus Albæk (Kbh.)" <claude@eugina.dk> wrote in

> Jeg har brugt True Image meget hyppigt siden version 6 op til og med
> version 10 i alle dens afskygninger, det er et meget stabilt stykke
> værktøj og gør jobbet til et 13 tal (gammel skala ;))

Ok lyder godt, så må jeg stole på det. Jeg skal have en ny HD når jeg har
formateret den, kan jeg så restore billedet den gamle HD med windows og
det hele til den nye, hvor alt så virker uden jeg skal installer noget?

Eller skal jeg bruge menuen i True Image- Clone Disk i stedet for?
--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-07 15:21

Jane wrote:
> [...]
> det hele til den nye, hvor alt så virker uden jeg skal installer noget?
>
> Eller skal jeg bruge menuen i True Image- Clone Disk i stedet for?

Med True Image kan du lave en bootbar CD som kan levere dit ønskede
resultat.

Fra : Jane

Dato : 06-09-07 17:53

> Med True Image kan du lave en bootbar CD som kan levere dit ønskede
> resultat.

Ja det ved jeg, men det er vel kun hvis computeren ikke vil starte normalt.
Men når jeg skal kopier systemet fra den gamle HD til den nye, skal jeg så
bruge menuen i "True Image"- Clone Disk eller image backup?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 06-09-07 19:25

Jane wrote:
> [...]
> normalt. Men når jeg skal kopier systemet fra den gamle HD til den
> nye, skal jeg så bruge menuen i "True Image"- Clone Disk eller image

Du kan sagtens bruge Clone Disk funktionen, da du så er fri for at rode med
bootmedie. Du skal så blot have en ledig Sata-port til den nye disk, og
selvfølgelig skal diskene være Seagate eller Maxtor, for ellers skal du have
fat i den fulde version fra Acronis.

Hans

Fra : Jane

Dato : 07-09-07 15:18

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in

> [...]
> nye disk, og selvfølgelig skal diskene være Seagate eller Maxtor, for
> ellers skal du have fat i den fulde version fra Acronis.

Ok så kan jeg vel godt clone disken på computer "A" som skal udskiftes
med nye disk, og gøre det over mit netværket til den nye computer "B" da
der er ledige Sata-porte i den, og derefter fjerne den gamle HD i "A" og
monter den nye HD vil det virke?

Ja det skal vel være Seagate eller Mastor, men på den nye computer har
jeg lavet et image fra Seagate =system HD.... til Samsung = udtagelig
skuffe HD og det gik fint uden problemer, jeg håber så bare at jeg kan
restore fra Samsung HD til Seagate HD hvis det bliver nødvendigt.

Måske er det nok hvis bare den ene HD er en Seagate eller Maxtor?

--
Venlig hilsen
Jane

Fra : Hans

Dato : 07-09-07 16:15

Jane wrote:
> [...]
> computer "B" da der er ledige Sata-porte i den, og derefter fjerne
> den gamle HD i "A" og monter den nye HD vil det virke?

Nej - Disk klone funktionen kræver at begge harddiske skal være fysisk
tilstede i maskinen.

> [...]
> restore fra Samsung HD til Seagate HD hvis det bliver nødvendigt.
>

> Måske er det nok hvis bare den ene HD er en Seagate eller Maxtor?

Ingen anelse. Jeg bruger den originale version fra Acronis.

Hans

Fra : Jane

Dato : 07-09-07 18:21

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in news:46e16b01$0$90276$14726298
@news.sunsite.dk:
> Nej - Disk klone funktionen kræver at begge harddiske skal være fysisk
> tilstede i maskinen.
Ok

Så har jeg lige et spørgsmål, som jeg er sikker på at du kan besvare, så
vil du kikke i hardware "Mere ram i computer"

--
Venlig hilsen
Jane