Brochure
Fra : Ditte

Dato : 05-09-07 19:49

Hej

Jeg har Office 2007 til min rådighed.
Jeg skal lave en 4 sidet brochure, ud af 1 A4 ark.

Forside billede
Side 2 Sang
Side 3 Sang
Siden 4 Sang og afslutning.

Håber nogen ved hvad det er jeg mener.

Jeg kan bare ikke finde en skabelon i Publisher, hvor jeg bare kan sætte
tekst og billeder ind, så den selv vender det hele rigtigt på papiret.

Er der en der kan hjælpe?

Hilsen Ditte

Fra : Jan Kronsell

Dato : 05-09-07 23:07

"Ditte" <nej@nejnej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan bare ikke finde en skabelon i Publisher, hvor jeg bare kan sætte
> tekst og billeder ind, så den selv vender det hele rigtigt på papiret.

Prøv med Word. Filer - Sideopsætning. Ubnder flere sider: Vælg 1-falset
højformat.

Jan

Fra : Ditte

Dato : 06-09-07 06:21

> Prøv med Word. Filer - Sideopsætning. Ubnder flere sider: Vælg 1-falset
> højformat.
>
> Jan

Hej Jan

Tak for svaret.
Kan dog ikke lige finde det i Word 2007.

Hilsen Ditte

Fra : Lars E. P.

Dato : 06-09-07 12:59

Wed, 05 Sep 2007 20:48:57 +0200, skrev Ditte <nej@nejnej.dk> :

> [...]
>
>Jeg kan bare ikke finde en skabelon i Publisher, hvor jeg bare kan sætte
>tekst og billeder ind, så den selv vender det hele rigtigt på papiret.

I Publisher 2000:

Under Sideopsætning i menuen filer vælger du 'Speciel fals' under
Publikationslayout.
Dernæst 1-falset højformat og evt. Liggende papirretning.

Hilsen Lars

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 08-09-07 09:16

Ditte skrev:

> Jeg skal lave en 4 sidet brochure, ud af 1 A4 ark.

> Forside billede
> Side 2 Sang
> Side 3 Sang
> Siden 4 Sang og afslutning.

> Er der en der kan hjælpe?

Du bruger Publisher 2007?

Jeg bruger selv en slags skabelon, til forenigsmeddeleser, som du
efterlyser. Er du interesseret, så kan jeg maile skabelonen til
dig. Brug den e-mail-adresse, som jeg anvender her i gruppen. Den
virker

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Finn Erichsen

Dato : 16-09-07 23:32

Hej Ditte
Ditte <nej@nejnej.dk> skrev:
>Hej

> [...]
du må undskylde at jeg først kommer på nu men det ser for mig ud
til at de forslag du har fået godt kan suppleres med denne
oplysning. Først så har jeg ikke Publisher 2007 men jeg har haft
Publisher helt tilbage fra 1995 og har for indeværende 2003
(11.8103.8132) SP2 eller XP over alle disse versjoner har det
været muligt men små variationer at lave de af dig omtalte fire
siddet kort ud af et A4. Jeg sendte da også for nylig en
vejledning til en der har 2007 oh han er ikke kommet tilbage med
melding om at det ikke lykkedes og jeg må derfor formode at det
virkede for ham. Ditte du må nu prøve at forstå og vælge de
tilsvarende ting på dansk da jeg kun har alle mine menu punkter
på engelsk. Start Publisher og vælg den øverste menu i venstre
side der heder Publications for Print. Gå så ned til Greeting
Cards og så vidt jeg kan se er alle disse kort på nær det
øverste Thank You card A4 der skal foldes to gange og bliver
printet ud som sådan. I bunden af skærmen har du da også et logo
for alle 4 sider lidt forvirrende men de bliver altså trykket ud
rigtigt. De logos og lignende der allerede er på modellen kan du
bare slette og lave dine egne så som indsætte et billede og
tekst bokse og du kan da også bruge ramme mulighederne. God
fornøjelse du kan da også sende mig en mail og jeg kan sende dig
en file attachment som du selv kan arbejde på hvis det skulle
være nemmere for dig.

Elveplumsnabelacyberone.com.au

Cheers
-
Finn Canberra Australia

Fra : Ditte

Dato : 17-09-07 06:46

God
> fornøjelse du kan da også sende mig en mail og jeg kan sende dig
> en file attachment som du selv kan arbejde på hvis det skulle
> [...]

Hej Finn og alle I andre

Tak for svarene. Jeg fik tilsendt et word dokument af Svend der virkede
fortrineligt.

Finn prøver mig frem igen i Publisher, da jeg gerne vil lære at bruge
det bedre.

Hilsen Ditte