Et lille problem med kønne piger
Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 10-07-01 09:06

Hej alle sammen.

Det er et gammelt problem, jeg vil fortælle om igen, fordi jeg synes, jeg er
blevet lidt klogere.

Gennem de seneste måneder har jeg nogle gange mødt en ung og meget køn
blondine, som har luftet sin hund ved den boligblok, hvor jeg bor. De
seneste to gange har vi hilst meget kort på hinanden med et enkelt "hej".

Det er for så vidt godt nok, men jeg kan mærke, at jeg alligevel tager meget
afstand fra hende, og jeg kan mærke, det primært skyldes min egen opfattelse
af mig selv. Min mest åbenbare grund til at tage afstand er selvfølgelig en
meget realistisk tanke om, at hun selvfølgelig må have en kæreste, og jeg i
øvrigt aldrig har haft en date og dermed er helt uerfaren på området.

Når jeg mærker lidt dybere efter, tror jeg nu, det er små ting i forhold til
et langt større problem: Med sin ungdom og skønhed viser hun mig helt
tydeligt det, som jeg _ikke_ føler, jeg er. Jeg bliver mindet om, at jeg er
(halv-)gammel, grim og fed, og sandsynligvis også tosset i hovedet. Derfor
slår jeg blikket ned og skynder mig væk, inden jeg gør mig selv til grin.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Tomas O.

Dato : 10-07-01 10:59

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse news:B77083E5.2243E%brahbech@post8.tele.dk...

Hej Børge

Hvis jeg var dig ville jeg smile til hende næste gang du siger hej.

Du gør kun hende gladere og dig selv

Hilsen
Tomas O.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 10-07-01 11:18

d. 10/07/01 11:59 skrev Tomas O. på tfo@gmx.net i artiklen
9iejpv$lqn$1@sunsite.dk:

> Hvis jeg var dig ville jeg smile til hende næste gang du siger hej.

Det håber jeg også, jeg har forsøgt. Problemet er, at det er lettere sagt
end gjort, fordi den anden reaktion kommer helt ubevidst og omgående,
hvorefter skaden _er_ sket. Det er meget frustrerende.

> Du gør kun hende gladere og dig selv

Hun var skam glad og smilende nok, sidst jeg mødte hende. Det var vist
torsdag eftermiddag.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-07-01 08:01

Hi Børge.

> [...]
> end gjort, fordi den anden reaktion kommer helt ubevidst og omgående,
> hvorefter skaden _er_ sket. Det er meget frustrerende.

Tør du prøve noget nyt???

TØR du førsøge at slippe noget af alt den negativitet der er ophobet i dig ?

I fald svaret er Ja - så vil jeg ´gi´ dig en omgang healing. Så kan vi se
hvad der sker - MEN jeg kan ikke love noget "resultat".

Det eneste er at du skal være åben overfor hvad der KAN ske og komme her!

Jeg bor 12 Km nord for Aggersund - og du får mit tlf nr i en mail - hvis du
er interesseret i at prøve.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 08:31

d. 11/07/01 9:01 skrev J€mfruen) på jomfru-d@vip.cybercity.dk i artiklen
9igt8i$r6c$1@news.cybercity.dk:

> TØR du førsøge at slippe noget af alt den negativitet der er ophobet i dig ?

Ikke ubetinget. Jeg har forsøgt for meget i tidens løb, som i værste fald
har gjort mere skade end gavn.

Healing har en alvorlig begrænsning, som kan gøre den meget dyr i det lange
løb: Den kan måske løsne noget negativitet, som kommer op til overfladen,
men den giver ikke noget svar på, hvad jeg skal gøre ved den. Jeg kan jo
ikke fysisk putte negativiteten i en pose og smide den i skraldespanden. Det
kan så betyde, jeg må komme gentagne gange.

Andre alternative behandlere arbejder med samtale, men ligesom healing og
tilsvarende er de på en måde vanedannende, og det er yderst sjældent,
behandlerne er uddannet til at håndtere patientens frustrationer på en
hensigtsmæssig måde. Patienten kan selvfølgelig råbe, skrige og græde i
behandlerens konsultation, men det hjælper jo ikke meget på patientens
hverdag, i nogle tilfælde tværtimod.

Efter at have prøvet mange forskellige alternative behandlingsformer,
foretrækker jeg de traditionelle behandlingsformer i de etablerede systemer,
hvor det psykiatriske behandlingssystem har den store fordel, det er gratis
for patienten. Samtidig har distriktspsykiatri og psykiatriske hospitaler
sandsynligvis flere tilbud, fordi de har flere faggrupper, som kan arbejde
sammen.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-07-01 09:20

> [...]
> 9igt8i$r6c$1@news.cybercity.dk:

> Ikke ubetinget. Jeg har forsøgt for meget i tidens løb, som i værste fald

Healing skader ikke - den er i værste fald virkningsløs.

> [...]
> løb: Den kan måske løsne noget negativitet, som kommer op til overfladen,
> men den giver ikke noget svar på, hvad jeg skal gøre ved den.

Der er noget du helt har misforstået - Når jeg healer og mine klienter gir
slip på noget negativt..så gir de SLIP - det forsvinder som dug for solen og
sindet bliver lettere og lysere.

>Jeg kan jo
> ikke fysisk putte negativiteten i en pose og smide den i skraldespanden.
Det
> kan så betyde, jeg må komme gentagne gange.

ej, du kan jo heller ikke fysisk finde og holde på negativiteten.

> [...]
> hensigtsmæssig måde. Patienten kan selvfølgelig råbe, skrige og græde i
> behandlerens konsultation, men det hjælper jo ikke meget på patientens

DU udtaler dig om noget du ikke har belæg for, Healing er behageligt og kan
derfor sidestilles med at nogle holder af at få massage og et frisørbesøg.
Andet og mere er der ikke i det. Man kan ikke helbrede noget der ikke er
sygt - hvorfor Healing ikke virker hvis der ikke er noget i vejen.

Ligesom Zoneterapi ikke gør ondt hvis der ikke er ubalancer i områderne de r
behandles.

> [...]
> sandsynligvis flere tilbud, fordi de har flere faggrupper, som kan arbejde

Jeg tilbød dig en behandling GRATIS, Jeg og andre Healere har før flyttet
folk - der har været i traditionel behandling i årevis - Ved 1 behandling.
Mange vælger så at komme igen - for at få "ordnet" andre problemer. Lidt som
hvis du har tandpine og går til tandlægen og får DEn tand repareret. Så
opdager du måske at det var skønt, og vælger derefter at få flere tænder
repareret som ikke gør direkte ondt men bare generer dig på en eller anden
måde. Dette er ikke vanedannende - ligesom det heller ikke kan betegnes som
vanedannende fordi du møder op hos tandlægen flere gange i træk for at få
eks. en tand rodbehandlet over flere omgange.

Du behøver ikke undskylde, eller forklare....du kan bare sige "nej tak!"

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 09:48

d. 11/07/01 10:19 skrev J€mfruen) på jomfru-d@vip.cybercity.dk i artiklen
9ih1rt$10cf$1@news.cybercity.dk:

> Der er noget du helt har misforstået - Når jeg healer og mine klienter gir
> slip på noget negativt..så gir de SLIP - det forsvinder som dug for solen og
> sindet bliver lettere og lysere.

Det kan du sagtens påstå, da det sikkert er rigtigt på overfladen. Problemet
er, at bl.a. handlingsmønstre og fortrængte erindringer ikke forsvinder.
Populært sagt gør healingen ikke meget andet end plukke bladene af ukrudt
uden at fjerne rødderne. Man handler næsten, man man plejer at gøre, men man
har fået en ny måde at behandle symptomerne (den negative indstilling) på.
Det har jeg prøvet mange gange, og det er ikke længere godt nok til mig: Jeg
vil ned og grave efter rødderne, og det kræver professionel hjælp.

> DU udtaler dig om noget du ikke har belæg for, Healing er behageligt og kan
> derfor sidestilles med at nogle holder af at få massage og et frisørbesøg.

Det forstår jeg sådan set godt, bortset fra de negative følelser kan være så
stærke, at de helt automatisk forløses med gråd, råb eller skrig. Massage og
frisørbesøg er netop typer af behandling, som kun virker en kort tid, før
man skal behandles igen. De tager populært sagt ikke fat om ondets rod.

> [...]
> Mange vælger så at komme igen - for at få "ordnet" andre problemer. Lidt som
> hvis du har tandpine og går til tandlægen og får DEn tand repareret.

Det hjælper stadig ikke så meget, hvis jeg bliver ved med at passe mine
tænder dårligt.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 11-07-01 16:42

On Wed, 11 Jul 2001 10:47:38 +0200, Borge Rahbech Jensen
<brahbech@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det har jeg prøvet mange gange, og det er ikke længere godt nok til mig: Jeg
>vil ned og grave efter rødderne, og det kræver professionel hjælp.

Som du fremstiller det her må jeg give dig helt ret. Det vigtiste er
at få den korrekte hjælp. Healing er sikkert godt til små skader på
psyken, men hvis det er større problemer er man sikkert bedre stillet
med en proffesionel behandler inden for det gængse system.

Psyken kan være bygget som en beton mur, et kort hus eller noget der
imellem. Hvis den er et korthus skal den selvfølgelig behandles meget
forsigt for ikke at falde sammen. Det kræver finesse og ekspetise at
tage et korthus ned et kort af gangen og det er det der kræves hvis
man står med en meget skrøbelig psyke.

Sagt mere direkte vælg en god psykolog eller psykiater, som du har
tillid til. Find sammen med ham/hende ud af hvordan dit problem skal
takles og forvent at du skal arbejde meget med dig selv.

Mit grundlag for at skrive det er at jeg selv er under psykolog
behandling for bl.a. problemstillinger der ligner dem du skitserer
her. Jeg fandt at det krævede et vist mod og overskud at starte på
det.

Jeg var/er bange for at "grave efter rødderne" som du så rammende
kalder det og i den indledende samtale med psykologen fand vi så en
anden måde at gøre tingene på.

Min anbefaling til dig vil være at du i samarbejde med
psykolog/psykiater finder de mål og midler du skal bruge for at komme
videre i livet/samlivet.

Jeg har haft glæde af følgen bog:
61.642 Greenwald, Harold : Valgterapi. [Kbh.] Munksgaard 1976,
Landstrykkeriet, Aalborg. 225 sider.

Om det er noget for dig ved jeg jo ikke, men jeg fandt den informativ
og morsom. Den kan lånes på biblioteket.

Jeg synes lidt det smager af at forslå massage mod brækkede ben. Men
nu skal jeg jo ikke være mit sædvanlige kyniske og negative jeg.

Healing er sikkert godt, nødvendigt og tilstrækkeligt til mange ting,
men det er ikke noget vidunder middel. Kamille te er sikker godt mod
forkølelse, men jeg vil ikke anbefale det mod blodpropper i hjertet,
hvis du forstår hvad jeg mener.

(hov! Det var slet ikke dig der skrev det.)

Men du er jo også selv inde på at healing ikke er noget mirakel middel
og jeg vil sådan set bare støtte dig i den holdning.

> [...]
>frisørbesøg er netop typer af behandling, som kun virker en kort tid, før
>man skal behandles igen. De tager populært sagt ikke fat om ondets rod.

Du har overordnet set ret, men jeg er ikke sikker på du vil finde
forløsning med gråd, råb og skrig ved healing. Jeg ved meget lidt om
healing og kan derfor ikke udtale mig om dens mulige resultater.

Men jeg vil godt stille spørgsmålstegn ved om, "kravet" om at tage fat
om ondets rod er rimeligt. Det virker på mig som om du har stillet et
alt eller intet krav op og ikke vil affinde dig med et kompromis.
(Dejligt vagt formuleret

Hvis du med ondets rod mener at du skal gennemgå hvert eneste pinlige
og sørgelige episode i dit liv mener jeg det er forkert. Det bør i
hvertfald ikke være et mål i sig selv. Indsigten kan godt opnås uden,
men der kan selvfølgelig være andre grunde til at gennemløbe dem.

Som du selv er inde på drejer det sig om at ændre handlingsmønstre og
det er ikke sikkert at det kræver at man trækker fortrængte hændelser
frem.

Under alle omstændigheder ønsker jeg dig held og lykke, og ikke mindst
god arbejdslyst. At arbejde med sig selv kræver nemlig arbejde, men er
det hele værd.

Mvh
Kurt Frederiksen

Dette indlæg burde måske være sendt til en gruppe for psykologi, men
da det udspringer af et indlæg om samliv har jeg valgt at lade det
blive her. Healing vinklen ville nok heller ikke passe der.

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 17:22

d. 11/07/01 17:42 skrev Kurt Frederiksen på Kuf@mailme.dk i artiklen
l3noktkdk1fv6qk61gsa2di3oav57l9j9l@4ax.com:

> [...]
> hvertfald ikke være et mål i sig selv. Indsigten kan godt opnås uden,
> men der kan selvfølgelig være andre grunde til at gennemløbe dem.

Jeg mente det heller ikke på den måde. I min terminologi vil det næsten
svare til at tage fat i alle rodens trævler - enkeltvis.

Det handler lidt om, at healing for mig er symptombehandling, hvor man får
en behandling og derefter føler, man får det meget bedre - en tid. En
modsætning er årsagsbehandling, hvor man forsøger at behandle de skavanker,
der giver symptomerne.

> Som du selv er inde på drejer det sig om at ændre handlingsmønstre og
> det er ikke sikkert at det kræver at man trækker fortrængte hændelser
> frem.

Det har du ret i, men det er ikke usandsynligt, man gør det. For mit
vedkommende oplever jeg helt tydeligt, at der ofte dukker fortrængte
hændelser og følelser op, som jeg ikke kan gøre noget ved, når jeg kommer
til at tænke på mine aktuelle handlingsmønstre.

> Under alle omstændigheder ønsker jeg dig held og lykke, og ikke mindst
> god arbejdslyst.

Mange tak.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 12-07-01 13:10

On Wed, 11 Jul 2001 18:21:53 +0200, Borge Rahbech Jensen

>Jeg mente det heller ikke på den måde. I min terminologi vil det næsten
>svare til at tage fat i alle rodens trævler - enkeltvis.

Ok, så er vi vist enige.

> [...]
>hændelser og følelser op, som jeg ikke kan gøre noget ved, når jeg kommer
>til at tænke på mine aktuelle handlingsmønstre.

Ja, jeg har det på samme måde. Jeg synes bare der er en stor forskel
på at de kommer som følge af arbejdet med ens handlingsmønstre og så
på at opsøge dem direkte, vende vrangen ud på dem og analyserer dem
til atomer. Jeg ved det bruges nogle steder, men jeg vil ikke selv
være tryk ved det.

Faktiskt tror jeg vores måde at arbede på ligner hinanden. Vi benævner
det bare forskelligt.

Mvh
Kurt Frederiksen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-07-01 18:20

hej Kurt

"Kurt Frederiksen" <Kuf@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> psyken, men hvis det er større problemer er man sikkert bedre stillet
> med en proffesionel behandler inden for det gængse system.

Har du selv prøvet healing?? For som Børge fremstiller det - har det intet
med det jeg selv har oplevet og som mine klienter oplever, når de modtager
healing her.

> [...]
> forsigt for ikke at falde sammen. Det kræver finesse og ekspetise at
> tage et korthus ned et kort af gangen og det er det der kræves hvis

Jeg ber altid GUD om at måtte være kanal for lige netop den energi min
klient har brug for.....Mon ikke GUD ved, hvad der skal til, for at hvert
enkelt menneske får hvad der er bedst.

kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 12-07-01 13:58

On Wed, 11 Jul 2001 19:20:10 +0200, "J¤mfruen\)"
<jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote:

> Har du selv prøvet healing?? For som Børge fremstiller det - har det intet
>med det jeg selv har oplevet og som mine klienter oplever, når de modtager
>healing her.

Nej jeg har ikke selv prøvet healing. Som jeg også skrev senere i
brevet ved jeg meget lidt om healing. Jeg har prøvet akupressur og
andre alternative behandlingsformer, men ikke healing.

Faktisk var ham jeg prøvede akupressur hos, den der kom nærmest med
hensyn til en diagnose på min sygdom (sakoidose) af de alternative
behandlere jeg prøvede.

>Jeg ber altid GUD om at måtte være kanal for lige netop den energi min
>klient har brug for.....Mon ikke GUD ved, hvad der skal til, for at hvert
>enkelt menneske får hvad der er bedst.

Av! Der træder du på min ømme tå. Jeg har en helt anden
grundholdning og GUD er et af de begreber vi nok kan blive meget
uvenner over. Jeg er oplyst agnostiker og grunder derfor min
livsanskuelse på naturvidenskaben.

På den baggrund er GUD ikke nogen garrant for at det er godt, men mere
en undskyldning for egen utilstrækkelighed.

Som eksempel kan jeg nævne min situation. Jeg kan ikke holde faste
langvarige forbindelser med andre mennesker.

Med min livsanskuelse må jeg erkende at det er en brist i mig men hvis
jeg var troende kunne jeg bortforklare det med at det jo nok ikke var
GUD's mening.

Modargumentatione kunne selvfølgelig være at hvis jeg var troende
ville GUD have sørget for mig og situationen derfor en anden. Sådan er
jeg nu engang ikke skruet sammen.

Mvh
Kurt Frederiksen

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 11-07-01 18:14

> [...]
> 9ih1rt$10cf$1@news.cybercity.dk:

> Det kan du sagtens påstå, da det sikkert er rigtigt på overfladen.

NÅ??? Hvad VED du om det??? jeg har selv givet lip på meget negativt under
healing - vel at mærke UDEN overhovedet at blive klar over hvad det var. Jeg
oplevede blot at få det bedre - og nej det er ikke på overfladen....det er
aller dybest nede det sker - og virkningen du ser i måden sindet mærkbart
bliver lysere.

> [...]
Jeg
> vil ned og grave efter rødderne, og det kræver professionel hjælp.

Du har aldrig været HER...så du ved ikke hvordan jeg kan påvirke dig med min
form for healing. ( Jeg ved det heller ikke) Og jeg ER professionel. ( man
er professionel når man modtager penge for det man gør)

> [...]

> man skal behandles igen. De tager populært sagt ikke fat om ondets rod.

> Det hjælper stadig ikke så meget, hvis jeg bliver ved med at passe mine

Hvis din tand bliver rykket ud, så har du ikke mere tand at få problemer
med - på samme måde som hvis jeg kan fjerne noget gammelt fortrængt negativt
under healing - så vil du ikke få problemer med det mere.....men måske med
dine dårlige vaner du har tillagt dig i forlængelse af de gamle
fortrængninger.

Men du TØR altså ikke risikere at give slip :)

Du vil hellere fortsætte ad den vej der gør ondt og tager laaaang tid - men
den kender du jo også.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 18:20

d. 11/07/01 19:14 skrev J€mfruen) på jomfru-d@vip.cybercity.dk i artiklen
9ii16i$2p9d$1@news.cybercity.dk:

> Problemet
>
> NÃ…??? Hvad VED du om det???

Jeg har gået til healing, tarotlæsning, aurategning, astrolog, clearvoyante
og meget andet. Faktisk har jeg været ved flere healere i tidens løb.

Resultatet har været præcis, som jeg har beskrevet. Mere konkret var det
afslappende at være hos healeren, men der var stadig ingen lindring, når
minderne og den medfølgende dårlige samvittighed vældede frem, og healeren
kunne ikke give andet end mere healing og nogle generelle råd. Efterhånden
udartede det sig til en søgen efter svar i de nyreligiøse bevægelser, og jeg
bevægede mig efterhånden længere og længere væk fra et normalt forhold til
omgivelserne.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 18:45

Hej igen.

Jeg kommer til at tænke på, jeg nok bør fortælle, hvorfor jeg valgte at
begrunde min afvisning af "Jomfruens" tilbud om healing.

Det skyldtes, at Bo plejer at skælde mig ud, når jeg ikke vil prøve noget
nyt og grænseoverskridende. Derfor syntes jeg lige så godt, jeg kunne
begrunde min afvisning først som sidst.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Tomas O.

Dato : 11-07-01 20:12

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse news:B771DC6B.2277C%brahbech@post8.tele.dk...

Jeg kom til at tænke på Børge At NLP kunne være vejen frem for en
som dig.

http://www.nlpinfo.com/ der er en Intro til NLP
http://www.dansknlp.dk/

NLP er forkortelsen for Neuro Lingvistisk Programmering¨.
Her er lidt fra dansknlp siten:

NLP er psykologiske og pædagogiske værktøjer, der sætter os i stand
til at finde og bruge de ressourcer, som vi er i besiddelse af, men
ikke anvender. De fleste af vore ressourcer og strategier er
ubevidste. NLP er et værktøj til forandring, personlig udvikling,
kommunikation og indsigt i menneskets subjektive sindsprocesser.

Jeg har brugt NLP mod min generthed i sin tid.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 12-07-01 14:19

On Wed, 11 Jul 2001 21:11:49 +0200, "Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote:

> [...]
>ubevidste. NLP er et værktøj til forandring, personlig udvikling,
>kommunikation og indsigt i menneskets subjektive sindsprocesser.

Det er et godt bud på et værktøj til at komme videre med. Men jeg tror
desværre ikke det altid er nok med værktøjerne, hvis man ikke ved
hvordan man skal bruge dem. Jeg havde selv læst en del om psykologi på
egen hånd, men da det kom til stykket skulle jeg alligevel bruge en
anden person til at trække mine egne problemstillinger frem i lyset.

Det er i bund og grund spørgsmålet om at kunne se skoven for træer.

Under alle omstændigheder er det et par gode link og jeg vil i
hvertfald studerer dem noget grundigere.

Hilsen
Kurt Frederiksen

Fra : Tomas O.

Dato : 12-07-01 14:52

"Kurt Frederiksen" <Kuf@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:dg8rktk7jomqkpgt2faknc4jd1vjccl0ns@4ax.com...
Hej Kurt

Ja en NLP terapeut er en god ting..

Jeg har set en på flimmeren der fik en persons livslange ansgt for
slanger fjernet på 10 minutter.

Det lyder som et mirakel men det er det ikke. Det er en slags
omprogramering af reaktioner.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Tomas O.

Dato : 11-07-01 09:57

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse news:B770A313.225B8%brahbech@post8.tele.dk...

> Det håber jeg også, jeg har forsøgt. Problemet er, at det er lettere
> sagt end gjort, fordi den anden reaktion kommer helt ubevidst og
> omgående, hvorefter skaden _er_ sket. Det er meget frustrerende.

Ja det kan jeg godt forestille mig. I sin tid da jeg stadig var genert
udadtil gik der tit ged i det for mig med kontakten til det smukke
køn, men jeg er ude over det, fordi jeg konfronterede mig med min
generthed ved at sætte mig selv i situationer der gjorde at jheg blev
genert og 'vænnede' mig til det. Jeg er stadig genert, men jeg kan
håndtere det nu, uden at nogen bemærker det medmindre de pludselig
kommer meget tæt på *G*

En ting jeg lærte af det var at for at opnå andre resultater end dem
man er vant til skal man såmænd bare gøre andre ting end det man
plejer.

Gør som du plejer og du får det resultat du plejer.

> Hun var skam glad og smilende nok, sidst jeg mødte hende. Det var
> vist torsdag eftermiddag.

Kanon Næste gang du møder hende så spørg hende hvad hendes hund
hedder

Selvom du måske virker genert og akavet i den situation kan det jo
sagtens være hun bare synes det er charmerende *S*

Hilsen
Tomas O.

Fra : Kirstine

Dato : 11-07-01 10:07

In article <9ih4gb$o9p$1@sunsite.dk>, tfo@gmx.net says...

> Kanon Næste gang du møder hende så spørg hende hvad hendes hund
> hedder
>
> Selvom du måske virker genert og akavet i den situation kan det jo
> sagtens være hun bare synes det er charmerende *S*

Faktisk er det min erfaring, at det er meget bedre at være genert og en
smule akavet som udgangspunkt...jeg - og langt de fleste piger i min
omgangskreds - foretrækker klart den kombination frem for "jeg ved, at
jeg er lækker og venter kun på, at du kaster dig savlende over mig"-
attituden.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 11-07-01 14:12

Kirstine <minipip@mail.dk> wrote:
> [...]
> omgangskreds - foretrækker klart den kombination frem for "jeg ved, at
> jeg er lækker og venter kun på, at du kaster dig savlende over mig"-

Det lyder opmuntrende. Så er der håb for os andre der også i nogen grad
har det sådan. Men Børge, er du sikker på at der ikke er noget andet i
vejen? Fx depression? Det har nemlig været en hæmsko for mig i nogen
tid.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 14:27

d. 11/07/01 15:11 skrev Gunnar Vestergaard på post@gunnar-v.dk i artiklen
1ewdujd.1n1bvif1n1ujimN%post@gunnar-v.dk:

> [...]
> har det sådan. Men Børge, er du sikker på at der ikke er noget andet i
> vejen? Fx depression? Det har nemlig været en hæmsko for mig i nogen

Jeg vil gå endnu videre: Jeg har overbevist om, der er noget andet i vejen.
Hvad det så er, må det psykiatriske behandlingssystem og min egen læge
hjælpe mig med at finde ud af - og behandle.

Symptomerne kan godt ligne en depression eller skizofreni, men så alvorligt
er det nok trods alt ikke.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 11-07-01 18:43

On Wed, 11 Jul 2001 15:26:49 +0200, Borge Rahbech Jensen
<brahbech@post8.tele.dk> wrote:

HI Børge
>Jeg vil gå endnu videre: Jeg har overbevist om, der er noget andet i vejen.
>Hvad det så er, må det psykiatriske behandlingssystem og min egen læge
>hjælpe mig med at finde ud af - og behandle.

har du arldrig overvejet medicin behandling - jeg har sgu stor glæde
af depot medicin som f.eks cepreix - man bliver ikke hsyetriesk
lykkelig - hvorfor de fejlagtigt kaldes lykke piller - men de skære
den væreste bund & top af og stabilisere bevistheden på en for mig se
gavnelig måde -

>Symptomerne kan godt ligne en depression eller skizofreni, men så alvorligt
>er det nok trods alt ikke.

depresiv ja sketzoid nej.
MvH
Bo

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 18:52

d. 11/07/01 19:43 skrev Chokmah @lias R@bi@s the dog* på
chokmah777@hotmail.com skift til 999 i artiklen
po3pkt0fe8ge80e0ob9o5bt38ah1vt7f5m@4ax.com:

> On Wed, 11 Jul 2001 15:26:49 +0200, Borge Rahbech Jensen
> <brahbech@post8.tele.dk> wrote:
>
> HI Børge
>
> har du arldrig overvejet medicin behandling

Jo, men det føler jeg mig ikke kvalificeret til at afgøre. Den vurdering
overlader jeg trygt til min læge og den psykiater, jeg er tilknyttet, hvis
jeg får behandling i det psykiatriske behandlingssystem.

Jeg er jo programmør, og jeg ved, man skal være meget forsigtig, når man
overlader til en computer at kontrollere sig selv. Det er jo ikke givet, man
kan få de rigtige resultater ud af et fejlbehæftet program. Efter mine
begreber er en sindslidelse netop et fejlbehæftet program eller et
fejlbehæftet kredsløb (svarende til en kold lodning eller brændt chip) i en
hjernen.

Faktisk nævnte jeg muligheden for medicin for min egen læge, da jeg bad om
en henvisning, og han nøjedes med at konstatere, jeg ikke brugte medicin nu,
og jeg havde haft ham som læge i flere år.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 11-07-01 20:57

On Wed, 11 Jul 2001 19:51:48 +0200, Borge Rahbech Jensen

>Faktisk nævnte jeg muligheden for medicin for min egen læge, da jeg bad om
>en henvisning, og han nøjedes med at konstatere, jeg ikke brugte medicin nu,
>og jeg havde haft ham som læge i flere år.

ja nu er det jo ikke alle læger der GODE knapt ½ delen - men alt i
alt så skal man være heldig både med de ynger og ældre læger -

de ynger skal have et snit på over 10,2 det er de færeste der har tid
til at blive menneske i mens de sider der go lære at repetere på en
tildestillene måde -
de ædlre kom igenem med betsåed studenter eksammen - s¨å de tror alle
de er genier og ikke ser at de kom igenem på et heldigt tidspunkt .

men under alle omstændigheder en go ide - i.flg min erfaring
MvH
Bo

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 12-07-01 08:09

d. 11/07/01 21:56 skrev Chokmah @lias R@bi@s the dog* på
chokmah777@hotmail.com skift til 999 i artiklen
089pkt0kokpphldkf4tgmcrng8q7ma7qa0@4ax.com:

> ja nu er det jo ikke alle læger der GODE knapt ½ delen - men alt i
> alt så skal man være heldig både med de ynger og ældre læger -

I mit tilfælde havde han nu noget at have sin opfattelse i. Han havde en
journal fra min tidligere læge og en henvendelse fra mig om en henvisning
til genoptagelse af noget psykiatrisk behandling, jeg afbrød tre år før. Det
var altså også både min tidligere læge og en overlæge på Psykiatrisk
Hospital i Århus, som ikke vurderede, jeg skulle have medicin.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Gunnar Vestergaard

Dato : 11-07-01 23:13

Bo skrev:

> [...]
> lykkelig - hvorfor de fejlagtigt kaldes lykke piller - men de skære
> den væreste bund & top af og stabilisere bevistheden på en for mig se

Jeg synes det er et vigtigt budskab at udbrede accept af og respekt for
medicin. Det er omgærdet af fordomme iblandt. Medicin mod depression
tilføjer egentlig ikke noget nyt. Det fjerner noget. Det fjerner en
lammelse af hjernen, som depression reelt er.

For nu at holde mig til emnet inden for DSS: Jeg har hørt modstridende
meldinger om hvorvidt depression påvirker sexdriften. Jeg læste engang
at i velfungerende parforhold hvor sexlivet er aktivt, da ser man yderst
sjældent depression. Men min psykiater fortalte mig dog at det passede
ikke.

--
Gunnar Vestergaard
668 - Neighbour of the Beast

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 12-07-01 02:37

On Thu, 12 Jul 2001 00:13:09 +0200, post@gunnar-v.dk (Gunnar
Vestergaard) wrote:

Hi Gunnar
tak for din fine respons

> [...]
>tilføjer egentlig ikke noget nyt. Det fjerner noget. Det fjerner en
>lammelse af hjernen, som depression reelt er.

frygten for medicinering i mod skal vi bare samle det hele under det
samme tag og sige dårlige nerver i alle sine varsioner er som man ser
i flere andre gode tråde der køre pt en angst for fortrinsvis det
ukendete ... men hvor lang de fleste kan nikke gendkendene til noget
inden i sig selv som er uden for derres kontrol s-fære ANGSTEN
afnmagten tabet af ointering etc.
men faktum er at det hjælper og dte hjælper mange til at kunne
fungere.

> [...]
>at i velfungerende parforhold hvor sexlivet er aktivt, da ser man yderst
>sjældent depression. Men min psykiater fortalte mig dog at det passede

tjaaa for mig gør det ingen forskeld .... nogen skal nok arbejde lidt
længer på sagen men hvis man lider af præmature orgasmer som mand
så kan konen godt glæde sig.

men jeg kan da fint , at jeg kan ahve svært ved ta komme sådan har jeg
abre altid haft det før og efetr medicinering ingen forskeld ....og
jeg for sgu MEGET
150 enheder sparine 20 mg nitazipam 20 mg ceprix - et normalt ikke
prøvet menneske ville ku få fjernet blidntarmen uden mere ved samme
dosering
jeg kan lige præcist holde mig selv ud - ganske ofte
MvH
Bo

MvH
Bo

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 12-07-01 08:05

d. 12/07/01 0:13 skrev Gunnar Vestergaard på post@gunnar-v.dk i artiklen
1ewekhj.22yp551m5dhjuN%post@gunnar-v.dk:

> [...]
> at i velfungerende parforhold hvor sexlivet er aktivt, da ser man yderst
> sjældent depression. Men min psykiater fortalte mig dog at det passede

Gad vide, om den omvendte sammenhæng ikke gælder: En depression begrænser
muligheden for et aktivt sexliv?

Det vil i hvert fald ikke undre mig, om de involverede parters humør har
stor betydning for sexlivet.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 12-07-01 13:05

"Borge Rahbech Jensen" skrev

Hej Børge

> Gad vide, om den omvendte sammenhæng ikke gælder: En depression
> begrænser muligheden for et aktivt sexliv?

Det tror jeg helt sikkert. Jeg mindes ikke nogensinde at være blevet
liderlig, hvis jeg har været i dårlig humør (ked af det, sur etc.).

> Det vil i hvert fald ikke undre mig, om de involverede parters humør
> har stor betydning for sexlivet.

Der er tusinde ting som har betydning, i alt fald for mig. Hvis jeg går
rundt og tænker på et eller andet som irriterer mig (og jeg gerne vil
finde en løsning på det), er jeg svær at tænde/ har jeg svært ved at
tænke seksuelt.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 12-07-01 13:17

d. 12/07/01 14:05 skrev Peder Vendelbo Mikkelsen på pedervm@gmx.net i
artiklen 9ik3st$dr1$1@sunsite.dk:

> "Borge Rahbech Jensen" skrev
>
> Hej Børge

> Det tror jeg helt sikkert. Jeg mindes ikke nogensinde at være blevet
> liderlig, hvis jeg har været i dårlig humør (ked af det, sur etc.).

og det ligger næsten i ordet, at man ofte er i dårligt humør, når man lider
af en depression.

Forresten kom jeg til at tænke på en serie om stress og udbrændthed, som har
kørt i Computerworld de seneste måneder. En meget lang ugentlig arbejdstid
med meget stress synes at føre til en alvorlig depression, hvis man
overhører kroppens signaler på, der er noget helt galt. Det har ikke så
meget andet med sex at gøre, end artiklerne i Computerworld har beskrevet
ansættelsesforhold, hvor der ikke har været tid og energi til meget andet
end arbejde. Jeg forestiller mig, sexlivet nok lider under en ugentlig
arbejdstid på 70-100 timer.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 11-07-01 10:36

d. 11/07/01 10:57 skrev Tomas O. på tfo@gmx.net i artiklen
9ih4gb$o9p$1@sunsite.dk:

> Kanon Næste gang du møder hende så spørg hende hvad hendes hund
> hedder

Tja, idéer er der nok af, hvis jeg en dag kommer så langt. Jeg kan jo også
bede hende om hjælp til at finde mælkebøtteblade til mit marsvin, som jeg
plejer at plukke på vej hjem.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Michael

Dato : 11-07-01 11:25

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> bede hende om hjælp til at finde mælkebøtteblade til mit marsvin, som jeg

LOL, det er godt nok en avanceret udgave af den med frimærkerne

Har du overvejet at sætte dig ned og snakke med hunden, det er da en nem og
god indgangsvinkel til en lille snak, som måske fører videre.
Og tænk så lige på at der faktisk er smukke kvinder der har svært ved at
score, fordi mændene har det ligesom dig, så på med vanten.

Michael

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 10-07-01 16:47

On Tue, 10 Jul 2001 10:05:30 +0200, Borge Rahbech Jensen
<brahbech@post8.tele.dk> wrote:

Hej Børge

>Det er et gammelt problem, jeg vil fortælle om igen, fordi jeg synes, jeg er
>blevet lidt klogere.

Børge du er rent faktisk temligt klog

>Gennem de seneste måneder har jeg nogle gange mødt en ung og meget køn
>blondine, som har luftet sin hund ved den boligblok, hvor jeg bor. De
>seneste to gange har vi hilst meget kort på hinanden med et enkelt "hej".

jamen det er well for fan godt nok ?

> [...]
>meget realistisk tanke om, at hun selvfølgelig må have en kæreste, og jeg i
>øvrigt aldrig har haft en date og dermed er helt uerfaren på området.

Hmmm tjaaa - det kan du jo strengt taget ikke vide noget om - men det
er sådan set også lige meget borset fra at det er trist at du pr
automatik tænker på det i stedet for bare at nyde synet og mødet og
tage det som i sig selv en livs bekraftene oplevese og når hun nu
ligefrem hilser på dig så er der well et eller andet der indikere - at
en form for venlighed møder dig - hvad du jo nok med farre for at lyde
urigemelig er mere nervøs ved ind at skulle drikken en fremmed
daggamle pis - men jeg synest da bare det du hilser - og lader dig
hilse på viser at der er liv og hvor der er liv er der jo som sagt i
folkemunde håb

>Når jeg mærker lidt dybere efter, tror jeg nu, det er små ting i forhold til
>et langt større problem: Med sin ungdom og skønhed viser hun mig helt
>tydeligt det, som jeg _ikke_ føler, jeg er.

ja men det er jo dine og ikke hendes følser

> Jeg bliver mindet om, at jeg er
>(halv-)gammel, grim og fed, og sandsynligvis også tosset i hovedet. Derfor
>slår jeg blikket ned og skynder mig væk, inden jeg gør mig selv til grin.

Du gør ikke dig selv til grin under nogen omstændigheder - i og med
hun hilser på dig så sender hun dig et venligt signal der på ingen
måde bør tolkes i retning af at hun med sin hilsen vil føde dine børn
forløse dig for din verdens smerte og fjerne hele dit traumatiserede
livs årsager - men det er ganske enkelt en venlig tilkendegivelse far
et menneske til et andet fordi det er sådan noget venlige mennesker
går og før konklsusione hvor svær tanken end måtte være at bære Børge
du kan ikke komme uden om det du har gjort et behageligt indtryg på
kvinden - hvileket selvføli sabotere din selvopfatelse - som man nok
ikke lige kan gøre op med - men jeg ved fra egen erfaring at man kan
lære at lade være med at samarbejde med den og sætte sig ud over sin
egen angst - akcepterede sig den højt i hovedet også lade den være i
fred et øjeblik og spørg efter hvad det i grunden er for en hund ?
lad hende for guds skyld snakke så meget som hun har lyst til - om det
hun vil sige - og når du så begynder at mærke at du vil selc
destrukturere så kom med en venlig undskyldning om du har glemt noget
find evt et eller andet i dialogen der vedrøre hende som hun har sagt
og sig dte håber du at høre nærmer om en anden dag smil og sig farvel
og går så hjem og skiv 10 a -4 sider om hvilekte rædeselfuld menneske
du dog er - så den undertrygte natur af selvlede kan komme ud - men
lær at lade være med at samarbejde med den - bar nogen minutter her og
der.
MvH
Bo

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 10-07-01 17:27

d. 10/07/01 17:47 skrev Chokmah @lias R@bi@s the dog* på
chokmah777@hotmail.com skift til 999 i artiklen
gu7mktkfl1s5chr2md8voo3pd7eh84ddms@4ax.com:

> jamen det er well for fan godt nok ?

Nej, det er ikke. Der må da gerne ske lidt mere.

> Hmmm tjaaa - det kan du jo strengt taget ikke vide noget om

Hvad kan jeg ikke vide noget om? Jeg er vel den eneste, der kan vide noget
om, hvad jeg føler, skulle jeg mene. Problemet er nemlig lige præcis, hvad
jeg føler: At jeg er (halv-)gammel, fed, grim og for at sige det pænt lidt
naiv og småskør.

Desværre har jeg fundet ud af, jeg nok er opdraget med den indstilling til
mig selv.

> ja men det er jo dine og ikke hendes følser

Lige præcis! Jeg har forhåbentlig ikke udtalt mig om hendes følelser, som
jeg jo ikke kender. Jeg forholder mig til, hvorfor jeg reagerer, som jeg
gør, og det er dét, jeg beskrev.

Hvad jeg kan og vil gøre ved det, har jeg ingen anelse om - endnu. Jeg havde
håbet, I kunne give mig en idé om, hvor almindelige de beskrevne tanker er.
Når jeg får mulighed for det, vil jeg tage det op i en terapigruppe eller en
professionel psykiater eller psykolog. Jeg har nemlig allerede for tre uger
siden fået min læge til at henvise mig til ambulant psykiatrisk behandling i
form af gruppeterapi på et psykiatrisk hospital, netop fordi jeg er så skide
negativ, og det går ud over min jobsøgning.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : Puk

Dato : 10-07-01 18:26

"Borge Rahbech Jensen" <brahbech@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:B770F984.22635%brahbech@post8.tele.dk...

Hej Børge

> Hvad jeg kan og vil gøre ved det, har jeg ingen anelse om -
endnu. Jeg havde
> håbet, I kunne give mig en idé om, hvor almindelige de
beskrevne tanker er.

Ja også jeg kan jo kun tale for mig selv og så fortælle hvad jeg
tror. Og jeg tror, at dine følelser er MEGET almindelige i alle
mulige målestoks forhold. Din følelse er jo i virkeligheden en
følelse af mindreværd. At du ikke er god nok fordi x, fordi y,
fordi z (og et helt alfabet mere om du vil).
Det tror jeg, de fleste kan nikke genkendende til. Den der
usikkerhed, når man føler sig lidt interesseret eller draget af
et andet menneske. Om det så er: "jeg er for gammel og fed"
eller "jeg har ikke lange nok negle", "jeg er ikke klog nok"
eller noget helt andet.

Dine tanker er som jeg ser det et udtryk for usikkerhed. Det kan
du vælge at se negativt på og være bange for. Men du kan også
vælge at se det som et udtryk for, at du trods alt ikke har
opgivet håbet helt og aldeles. Hvis du havde givet helt op, så
ville du nok slet ikke bekymre dig om, hvorvidt der var det ene
eller det andet galt med dig *S*.

> [...]
> form af gruppeterapi på et psykiatrisk hospital, netop fordi
jeg er så skide
> negativ, og det går ud over min jobsøgning.

Jep, det hjælper altid at være positiv *S*.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 10-07-01 19:02

On Tue, 10 Jul 2001 18:27:16 +0200, Borge Rahbech Jensen
<brahbech@post8.tele.dk> wrote:

HI Børge

>Nej, det er ikke. Der må da gerne ske lidt mere.

tjaa men i et andet men lige så godt samnehæng siger man jo det første
skridt er ½ delen af vejen og hvis du lige frem kan akceptere at en
køn pige smiler til dig uden der er noget rivens galt så er der da vej

>Hvad kan jeg ikke vide noget om?

hendes parforholds mæsige status

> [...]
>jeg føler: At jeg er (halv-)gammel, fed, grim og for at sige det pænt lidt

ja det er jeg klar over du føler - men det er well ikke derfor hun
smiler well ?

>Desværre har jeg fundet ud af, jeg nok er opdraget med den indstilling til
>mig selv.

det ER den idnstilling du har til dig selv og dte vil du sikert have
resten af livet - men derfor kan du godt lære at have en anden
komplementaritet i indstillingeen til dig selv - der er jo mange lag i
vores adæfrd myntser og flere kan kom til - men traumatisere
eksistenser som du & jeg er kunsten i min erfaring som tidliger nævnt
at lære at akceptere sin egen selv foragt men også lære en gang i
mellem at sætte den til side og tage lidt fri fra sig selv og bare
være der når det er - paranoiaen vil altid være den stærleste kraft -
den obergåes kun af viljen til at elske og blive elsket - tror jeg.

>Lige præcis! Jeg har forhåbentlig ikke udtalt mig om hendes følelser, som
>jeg jo ikke kender.

netop - men til herrens pris ser det ud som du afligevel har taget det
til dig på en go måde at hun smiler til dig og det er faktisk rat
langt og komme !

>siden fået min læge til at henvise mig til ambulant psykiatrisk behandling i
>form af gruppeterapi på et psykiatrisk hospital, netop fordi jeg er så skide
>negativ, og det går ud over min jobsøgning.

det var da en go ide - men uanset hvor hårdt du kæmper i mod at
indrømme det så - har du da udvist mere mod i denne situation ind du
nogensinde tidliger har gjort i dine indlæg - hvilket jeg måske nok du
skulle ( i al hemlighed selvfølig læne dig tilbage klap dig selv
på skulderen og sig - det var der sgu da afligevel noget nosser i
bedste hilsner
Bo

Fra : Finn

Dato : 10-07-01 23:14

Hej Børge,

> [...]
> slår jeg blikket ned og skynder mig væk, inden jeg gør mig selv til grin.

Efter hvad jeg læser er du i hvert fald ikke tosset i hovedet og slet ikke
naiv.
Hvis jeg var dig så vil jeg da snakke noget mere med hende næste gang i
passerer hinanden. Snak om vejret, spørg om hun er flyttet til dit område
for nylig, hvad hun gir i husleje, hvad du giver, om aktuelle ting - evt.
dine aktuelle interesser.... hold snakken i gang og vis hende at du er en
intelligent fyr - at du måske ikke ser ud som mr. wonderfull, glemmer hun
sandsynligvis fuldstændigt. Man kan også nævne at man er begyndt at
motionere, fordi man skal "passe på sin krop" det er også er godt signal om
selvværd at udsende (og at gøre.. ). Til Våben ! hvo intet vover intet
vinder !!

Med venlig hilsen

Finn på 33, (som havde en traumatisk tid da jeg var mellem 23 og 28)