Hvilken film - vampyr bil
Fra : Optimus Prime

Dato : 05-09-07 07:36

Under en samtale om ældre b-film, nævnte en en film om en vampyrbil...
Den synes jeg ikke jeg kan erindre at have hørt noget om, så blev lidt
nysgerrig og søger derfor hjælp her i gruppen...

Den er nok fra 70/80 og har været tilgængelig på det danske videomarked
i midt 80'erne og han mente desuden ikke den var amerikansk; men måske
tjekkisk (uden dog at have nogen speciel årsag til at mene det, så det
er ikke sikkert).

Det skulle være noget med at bilen sugede blod fra førerens fod på
speederen...

Sonm sædvanligt ikke meget at gå efter - nogen bud?

Fra : Holst

Dato : 05-09-07 08:04

Optimus Prime wrote:
> [...]
> speederen...
>
> Sonm sædvanligt ikke meget at gå efter - nogen bud?

Søgte lidt på Google og fandt et forum, hvor de diskuterede en film, der
hedde Bloodcar (http://www.bloodcar.com), og i den diskussion nævner en:

Extremely unoriginal. In the early Eighties a German film was made
on this subject already: a "vampire car" that runs not on petrol
but on the blood of its driver. The idea is that your feet contain
thousands of cappilary blood vessles and therefore would make the
perfect interface (through the "gas" pedal) for a vampire car. An
"organically driven" car, so it was reasoned in the film, would be
more economical and pollution friendly. The original design was
aimed at public transport, where buses would run about on the
collective small "donations" by its passengers.

But then someone designs a sports car... only a two seater, and a
lot hungrier animal. Soon a typically vampire-like addictive
relationship is formed between the protagonist and the car that
leaves the main character, er, quite drained in the end...

It's been done. And better, I suspect.

Men det lykkedes mig ikke at finde en titel. Med med nogle velvalgte
tyske søgeord, vil det måske give mere held, men mit tysk er ikke så godt.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-09-07 09:46

Holst wrote:

> Søgte lidt på Google og fandt et forum, hvor de diskuterede en film, der
> hedde Bloodcar (http://www.bloodcar.com), og i den diskussion nævner en:
>
> Extremely unoriginal.

[snip...]

> It's been done. And better, I suspect.

Uoriginalt og gjort før?
Umiddelbart kan jeg ikke mindes at have hørt om nogle andre vampyrbilfilm.
Det nærmeste jeg kan komme er den besatte sorte sportsvogn i en gammel
amerikansk film.

Fra : Holst

Dato : 05-09-07 10:09

Robert Eriksen wrote:

> Uoriginalt og gjort før?
> Umiddelbart kan jeg ikke mindes at have hørt om nogle andre vampyrbilfilm.
> Det nærmeste jeg kan komme er den besatte sorte sportsvogn i en gammel
> amerikansk film.

Jeg tror, det er Bloodcar, der er uoriginal og gjort før, fordi der
findes den omtalte tyske film.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-09-07 12:05

Holst wrote:

> Jeg tror, det er Bloodcar, der er uoriginal og gjort før, fordi der
> findes den omtalte tyske film.

Nåja.. det kan jeg da egentlig godt se det nok er det der menes.

Lidt tyndt grundlag at kalde en film uoriginal på, men bevares :)

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 05-09-07 17:32

On Wed, 05 Sep 2007 09:03:31 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

> [...]
>
>Men det lykkedes mig ikke at finde en titel. Med med nogle velvalgte
>tyske søgeord, vil det måske give mere held, men mit tysk er ikke så godt.

Ordet "Batmobile" får en helt ny betydning. Gad vide hvad der sker
hvis en vampyr (med eller uden sjæl) forsøger at køre i den ...

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Ole Kofoed

Dato : 05-09-07 11:39

"Optimus Prime" <Prime@optimus.dk> skrev i en meddelelse

> Som sædvanligt ikke meget at gå efter - nogen bud?

Upir z Feratu
http://www.imdb.com/title/tt0083264/

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-09-07 08:01

Ole Kofoed skrev:
> Upir z Feratu
> http://www.imdb.com/title/tt0083264/

Hmm det kan næsten kun være den - der er bare ikke meget hjælp at hente
på IMDB...

Det ville være lækkert med en dansk titel

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 06-09-07 18:37

Scripsit Optimus Prime:

> Hmm det kan næsten kun være den - der er bare ikke meget hjælp at
> hente på IMDB...
>
> Det ville være lækkert med en dansk titel

Prøv at google lidt på "Der Autovampir", så er der da lidt røde
billeder, f. eks på:

http://www.vampire-world.com/filmpages/einzelnefime/der_autovampir.htm

- nu det langtandede emne er oppe, så kunne jeg virkelig godt tænke
mig at se den her igen, men den er ikke til at skaffe for tiden:

http://www.vampire-world.com/filmpages/einzelnefime/jonathan.htm

Lars Erik Bryld

Fra : Hans Joergensen

Dato : 05-09-07 11:56

Optimus Prime wrote:
> Under en samtale om ældre b-film, nævnte en en film om en vampyrbil...
> Den synes jeg ikke jeg kan erindre at have hørt noget om, så blev lidt
> nysgerrig og søger derfor hjælp her i gruppen...

I øvrigt, findes der et Futurama-afsnit der vist er baseret på den
historie? :)

S03E01: The Honking, der i øvrigt ikke er specielt god.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Thomas

Dato : 05-09-07 16:05

Hans Joergensen skrev:

> I øvrigt, findes der et Futurama-afsnit der vist er baseret på den
> historie? :)

Det er nu en varulvebil. Som Bender bliver smittet af iøvrigt.

Mvh Thomas