En lille landevejsadvarsel...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-09-07 06:26

Davs i gruppen.

Jeg var en tur ude omkring Ledøje/Gundsø/Hove/Risby/Ballerup i går, og jeg
lagde mærke til at der lå en masse jord, grus og lignende midt på vejbanen,
så pas på og hold godt øje, især i svingene på landevejene. Landmændene er i
gang ude på markerne, med deraf følgende jord og grus på vejene.
Der er ingen grund til at hilse nærmere på botanikken og vejtræerne, hvis
det kan undgåes.
Bortset fra det var det en gevaldigt køn tur, og vejret var dejligt.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - nu må jeg sgu se at få den skide side i luften!
XoD

Fra : Perminator

Dato : 05-09-07 20:46

Hej Aragorn!

> [...]
> gang ude på markerne, med deraf følgende jord og grus på vejene.
> Der er ingen grund til at hilse nærmere på botanikken og vejtræerne, hvis

Herovre på Djursland er der ikke så meget jord på vejene. Det er simpelthen
for slapt til at hænge på dækkene på disse magre jorde.
Derimod er rundkørslerne blevet udnævnt til "rullefelter", fordi overfyldte
kornvogne efter uplomberede traktorer pisser terretorium af i de snævre
sving.
Her gælder det om at følge ideallinien, og derved undgå mængderne af
rullevillige hvede- og bygkorn
--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Anders Majland

Dato : 05-09-07 20:47

> [...]
> de snævre sving.
> Her gælder det om at følge ideallinien, og derved undgå mængderne af

Is og sne har masser af friktion i forhold til en smule korn - det er
simpelthen som at køre i mamorkugler i tegnefilmene ....

/A

Fra : Finn og Angela

Dato : 05-09-07 21:30

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse
> [...]
> det kan undgåes.
> Bortset fra det var det en gevaldigt køn tur, og vejret var dejligt.

Sjovt - jeg var ude at trille i nøjagtig samme område - og du har helt ret
(jeg var faktisk på et tidspunkt tæt på at kysse rabatten...).

Derefter var jeg lidt forsigtigere og godt det samme, for i skumringen mødte
jeg både vand på kørebanen og et sødt lille rådyr, der var noget forvirret
over at møde mig - men vi skiltes i god ro og orden .

Hilsen

--
Finn og Angela Christensen
Yamaha XJ: 700N Maxim/900F -4BB

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-09-07 21:54

"Finn og Angela" <afc.chris_fjern dette_@get2net.dk> wrote in message
-kåt - igen...

> [...]
> jeg både vand på kørebanen og et sødt lille rådyr, der var noget forvirret
> over at møde mig - men vi skiltes i god ro og orden .

Rolig nu, pløjemarker ER kønnest på afstand.
Aflæsning af vejkort på rullende mc, og pludseligt opdukkende, skarpe
vejsving er ikke videre kompatible, hvis man skal tro en ældre, tidligere
kollega jeg havde.
Han slap med skrækken, og den tililende bondemand var da så venlig at hjælpe
ham ud af marken og tilbage på vejen igen. Godt pladret til med sund, dansk,
efterårs-regntung muldjord, lettere rystet - og en erfaring rigere, men
uskadt og i stand til at trille videre.
Jeg er endnu ikke - 7-9-13 - stødt på rådyr på selve vejen, men jeg ved at
de er der, de små, luskede, behornede, halvhjernede satanner! Jeg tør
*vædde* med, at de ligger på lur, bare for at genere diverse trafikanter!
Jeg har da set nogle stykker på marker rundt omkring i skumringen, og der ER
jo ingen grund til at skaffe ekstra vildtkød på bordet hos ambulance- og
Falckfolkene, hvis man kan undgå det, nicht wahr?
Godt at høre at du kom hel og uskadt hjem, det der snosk på vejene er godt
nok noget gøvs.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jajajajaja! Narj...*gnæk*

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-09-07 08:47

Aragorn Elessar skrev den 05 sep 2007 i

> Jeg er endnu ikke - 7-9-13 - stødt på rådyr på selve vejen, men jeg ved
> at de er der, de små, luskede, behornede, halvhjernede satanner! Jeg tør
> *vædde* med, at de ligger på lur, bare for at genere diverse

klip en del

Jeg er heller ikke *direkte* stødt på rådyr, men fik mit livs forskrækkelse i
en overhaling af 2 biler: da jeg er godt som på linie med den forreste bil
vælger 2 rådyr at passere vejen fra højre 20m fremme, jeg når kun at tippe
forbremsen lidt, før jeg opgiver og vælger at holde godt fast. Mirakuløst
rammer jeg ingen af dem, men kører lige imellem dem på vej over i højrebanen
igen! Jeg kører nu meget ugerne i skumringen. Jeg overhaler aldrig mere på
skovstrækninger i skumringen. Jeg er meget usikker på hvad jeg skal mene om
rådyr, altså bortset fra at de smager godt

Fra : Perminator

Dato : 08-09-07 22:15

Hej Arne!
> [...]
> om
> rådyr, altså bortset fra at de smager godt

Jeg synes, at du bør mene at rådyrene var der først.
Som skrevet i mit ovenstående indlæg om vildtets adfærd her i september, bør
man tage sine forholdsregler. Det er især hastigheden, der er den farlige
faktor.
Der er ingen realistisk reaktionstid mhp. bremsning, når et dyr beslutter
sig til at krydse asfalten. Det bliver set for sent.
Jeg holder mig i den mørke tid under, eller tæt ved 70 km/t gennem
Løvenholmskoven, hvor jeg kører ofte, både i bil og på MC.
--
"Perminator"
Per Misser