Lædertøj fra Thansen. Så kører det for dig~
Fra : Jim Andersen

Dato : 04-09-07 13:44

http://fpn.dk/motor/mc/article1067759.ece

Vi har prøvet T-Hansens nye læderdragter til mc-sportsfolket. Det var med
sund skepsis, vi første gang påførte os den billige kohud, men testen viste
overraskende kvalitet i de billige dragter.

/jim

Fra : Ole Hansen

Dato : 04-09-07 15:22

Jim Andersen wrote:
> [...]
> sund skepsis, vi første gang påførte os den billige kohud, men testen viste
> overraskende kvalitet i de billige dragter.

Det lyder jo vældig fint - men der står intet om hvordan slidstyrken er
i skidtet.. Jeg kender flere, der har haft T-Hansen handsker, der er
gået op i syningerne - og så hjælper den fine læderdragt jo ikke en
hujende fis, hvis den går fra hinanden

--
Ole Hansen

Fra : Max Andersen

Dato : 05-09-07 20:45

Ole Hansen wrote:

> [...]
> i skidtet.. Jeg kender flere, der har haft T-Hansen handsker, der er
> gået op i syningerne - og så hjælper den fine læderdragt jo ikke en

Jeg har kørt et par måneder med thansen sommerlæderhandsker og de er
superbehagelige.

Jeg har dog også købt et billigt regnsæt som overhovedet ikke kan
betegnes som regnsæt. Beskytter dårligt nok mod dug !

Så blandede erfaringer må jeg tilstå....

Men lædersæt har en kammerat købt og er ret glad for, så jeg stoler da
på anmeldelsen. Hvorfor lyve omkring det?

Max

Fra : Ole Hansen

Dato : 05-09-07 21:30

Max Andersen wrote:

> Men lædersæt har en kammerat købt og er ret glad for, så jeg stoler da
> på anmeldelsen. Hvorfor lyve omkring det?

Jeg påstår såmænd heller ikke, at de lyver.. Det kan jo fint synes som
fornuftig kvalitet, men hvis syningerne viser sig ikke at holde en dyt,
når man kurer hen af asfalten, kan det jo blive dyrt sparede penge..

--
Ole Hansen

Fra : kop

Dato : 04-09-07 20:24

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sund skepsis, vi første gang påførte os den billige kohud, men testen
> viste overraskende kvalitet i de billige dragter.

Købte i vinter en et to-delt lædersæt i T-Hansen på udsalg for kr. 1600,-
Jeg mener bestemt jeg har fået langt mere end jeg har betalt for. Lynlåse og
syninger har ikke svigtet. Reflekser m.v. er fra 3M. alt beskyttelse er CE
godkendt. Har simplethen ikke haft mit Held tøj på siden anskaffelsen.

kop

Fra : JensW

Dato : 06-09-07 15:12

On 5 Sep., 22:30, Ole Hansen <mo...@get2net.dk> wrote:

> [...]
> fornuftig kvalitet, men hvis syningerne viser sig ikke at holde en dyt,
> når man kurer hen af asfalten, kan det jo blive dyrt sparede penge..

Godt at høre at nogen er glade for MC-beklædning fra T. Hansen.

Selv købte jeg min første MC-beklædning (textil) hos TH sidste år, og
det gør jeg så aldrig mere.
Jeg købte blandt deres dyrere modeller (selv om det jo er noget
billigt ift. andre mærker/steder), mest for at være sikker på at få
noget der var - om ikke godt - så i hvert fald OK.

Men men men:

* Selernes befæstigelse gik i stykker da jeg kom hjem.

* "Bælte" gik langsomt i stykker (nærmest som var det mørt - men det
var elastisk kunststof, så det kan vel ikke være mørt).

* Foer gik i stykker/slidt igennem flere steder, særlig på
manchetterne.

* Beskyttelse kunne ikke holde sig på plads i "lommerne", og måtte
justeres hver gang. Skulle alternativt have været syet.

* Bukserne gik op over 15 cm på langs på det ene ben. Ikke ved ven
søm, men midt i stoffet. Og ikke forårsaget af uheld eller lignenden.
Det nærmest "løb", lidt som en dame-nylonstrømpe.

* Og syningerne var højst ubetryggende. Ikke noget jeg ville vælte
på.

* Tøjet var Goretex, men var nærmest tæt som en plasticsæk. Rasende
varmt/svedigt selv i alm. varme.

* Og handskerne holdt kun meget kort. De var ellers med Schoeller
beskyttelse, men de gik op i syningerne ved alm. brug.

Og ovenstående er sket på 11 måneder, 4500 kilometer (handskerne dog
kun 9 måneder - heraf halvdelen af tiden "vinter-tomgang").
Selv om det var en lav købspris var det noget af det dyreste jeg har
købt.

Så nu har jeg smidt det ud (kan ikke være bekendt at sælge det til
andre), og købt Rukka i stedet. Og IXS-handsker.
Hold k... hvor er det en høj købspris.
Og hold k... hvor er det bare så godt.

Sådan var mine erfaringer. Godt at høre at de åbenbart også har gode
varer.
Så kig dig fortsat godt for, og se om du kan spare penge, eller om det
bare er en lav købspris.

Jens W.

Fra : Max Andersen

Dato : 06-09-07 19:21

JensW wrote:

> Sådan var mine erfaringer. Godt at høre at de åbenbart også har gode
> varer.
> Så kig dig fortsat godt for, og se om du kan spare penge, eller om det
> bare er en lav købspris.

Ja, faktisk har jeg haft held handsker som gik i syningen 2-3 uger efter
køb, og et Held Outlast sæt som i højre ærme er gået i syningen, og
velcroen i højre forlomme er også løst.

Jeg satser dog på at det er bedre end thansen :)

Max