Sexualitet og selvbedrag.
Fra : T'abula R'asa

Dato : 10-07-01 04:06

Jeg maa endnu engang beklage, at mit indlaeg befinder sig udenfor den
rette traad. Der er opstaaet nogle tekniske problemer.

Indlaegget her er en opfoelgning paa en af dine sidste indlaeg, Tomas O.

Hvad sagen om de to unges paastaaede overtraedelse(r) angaar, vil jeg
kommentere denne, naar det herfra bliver teknisk muligt. Essensen
finder man dog i, hvad jeg tidligere har udtalt.

Ellers tak for dit lange svar, Chokmah. Jeg vil besvare dit ene
spoergsmaal senere - det du ikke umiddelbart forstod.

--- --- --- --- --- --- ---

> Det sjove er saa, naar man taenker paa for eksempel homofobe maend,
> saa er mange af dem maaske skabsboesser, og dem der raaber hoejest
> og udtrykker deres holdning til den slags 'svineri', er maaske lige
> netop dem der selv i realiteten er boesser, men ikke vil vaere ved
> det.

> Er det mon saadan for nogen paedofile? At dem der raaber hoejest op
> om hvilket ugudeligt svineri de synes det er, er dem der i realiteten
> selv har de lyster, men som raaber hoejt for at skjule det?

Hvad man siger, er man selv, som du nok ved. I fagsproget kaldes den
slags for projekteringer; at man paapeger negative aspekter ved andre,
fordi man inderst selv besidder dem.

Paa baggrund af dit indlaeg finder jeg det passende at naevne Heidi
Hansen, som er overlaege og psykiater paa afdeling Q i Herstedvester,
hvor man, som du maaske ved, beskaeftiger sig med indsatte
saedelighedsforbrydere.

Den 20. februar 2000 udtaler hun til Dags Dato paa TV2, at andre
fangers straffeaktioner mod saedelighedsforbryder, her mennesker, som
er blevet doemt for sexuel omgang med boern, bl.a. bunder i fangernes
egne lantente paedofile foelelser; dvs. at de igennem voldshandlinger
mod denne gruppe af indsatte, benaegter og fortraenger egne sexuelle
foelelser rettet mod boern.

Endnu mere interessant bliver det, naar hun efterfoelgende tilfoejer,
at de fleste mennesker indeholder disse foelelser; at alle *potentielt*
kan taende sexuelt paa boern.

Det er i oevrigt hvad jeg (og de paedofile, jeg kender) goer. Jeg
taender ikke paa boern - men paa *nogle* boern. Ligesom heterosexuelle
ikke taender paa *alle* med nogenlunde jaevnaldrende pikke, bryster og
kusser.

> Ja det er jo lige det ikke *S* Det er kun voksne, der har traumaer
> omkring sex. Jeg kan ikke huske jeg havde nogen da jeg var barn var
> jeg seksuelt aktiv med andre boern, som saa mange andre her i
> gruppen og indimellem havde jeg tit og ofte oplevelser af den art
> som barn, men uden voksenindblanding. I dag kan jeg smile af det vi
> lavede, men sjovt var det og liderligt dengang.

Ikke desto mindre er det, hvad selv mange fagfolk ikke vil erkende:
At boerns sexuelle aktiviteter kan vaere direkte lystbetonede, at
faelles-onani, gniden og gnubben, autoerotiske stimulationer mv. saa
langt fra altid bunder i trangen til udforskning af kroppenes anatomi.

Og her bevaeger vi os faktisk frem mod det essentielle i debatten
omkring boerns sexualitet, paedofile forhold og foelelser:

Det er unaegteligt svaert at forholde sig objektivt til noget, der for
alles vedkommende stikker saa dybt, og for manges vedkommende goer saa
ondt, som sexualiteten.

Moedet er for den sidste gruppe et smertefuldt gensyn med den tid,
hvor man blev gjort opmaerksom paa, at man var pinlig, forkert og
ulaekker i forhold til sin biologiske natur.

Hilsener
PSW / T'R'
TabulaRasa@nym.alias.net

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 10-07-01 20:36

On 10 Jul 2001 03:06:05 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:

Hi T'abula R'asa

>Jeg maa endnu engang beklage, at mit indlaeg befinder sig udenfor den
>rette traad. Der er opstaaet nogle tekniske problemer.

Nå men det når jo frem :)

> [...]
>kommentere denne, naar det herfra bliver teknisk muligt. Essensen
>finder man dog i, hvad jeg tidligere har udtalt.

jamen det kan jeg se er gjort - jeg vile nok tage skirbenten med et
grand salt - da hun enten ganske enklet er dum eller en af de bedre
skribenter fra muderet der tager pis på os :) ?
under alle omstændigheder er indlæget af så rineg kvaliet at det ikke
brø atges for alvorligt.

>Ellers tak for dit lange svar, Chokmah. Jeg vil besvare dit ene
>spoergsmaal senere - det du ikke umiddelbart forstod.

ok

>Hvad man siger, er man selv, som du nok ved. I fagsproget kaldes den
>slags for projekteringer; at man paapeger negative aspekter ved andre,
>fordi man inderst selv besidder dem.

Nahh nu må jeg heller lige rede min egen røw imens tid er min homofobi
er mest af alt en del af min humor - men også som tidliger beskrevet
et udslag af ubehagelige tilnærmelser fra mænd fra jeg var 9 til 13 +
jeg muligtvis blev misbrugt af mnin biologiske fader da jeg var spæd -
jeg lider af uforklarlig fobi over for rød hårede mænd og jeg mødte
ham først da jeg var 20 igen efter 19 år - så der er mange lag i det
men dybest ste er jeg da fløjtens ligeglad med om mænd danner par med
mænd - men det er bare blvet så korekt at sige hvor er det yndigt også
for jeg sgu kvalme.
Nå vider

> [...]
>egne lantente paedofile foelelser; dvs. at de igennem voldshandlinger
>mod denne gruppe af indsatte, benaegter og fortraenger egne sexuelle

Hmm ja dte kan være en mulighed - men der er jo også maneg fanger der
har børn selv - det er jo ikke alle mennesker der sider i fængsel der
er dårlige mennesker

>Endnu mere interessant bliver det, naar hun efterfoelgende tilfoejer,
>at de fleste mennesker indeholder disse foelelser; at alle *potentielt*
>kan taende sexuelt paa boern.

ja det er jo meget godt hun siger det - men det ville jo fame være
rart at se hvad hun basere disse antagelser på ?

> [...]
>taender ikke paa boern - men paa *nogle* boern. Ligesom heterosexuelle
>ikke taender paa *alle* med nogenlunde jaevnaldrende pikke, bryster og

klart

> [...]
>faelles-onani, gniden og gnubben, autoerotiske stimulationer mv. saa
>langt fra altid bunder i trangen til udforskning af kroppenes anatomi.

enhver med en nogenlunder klar hukomelse ved at man som barn mastubere
af liderlighed

> [...]
>
>Det er unaegteligt svaert at forholde sig objektivt til noget, der for
>alles vedkommende stikker saa dybt, og for manges vedkommende goer saa

jeg tror nu ikke børns seksualitet gør ondt på dem selv - menjeg tror
gerne at den pædofiles behov - kan være smerte fulde fordi der ikke
gives nogen legetim og jeg beklager at sige det men etisk form for
forløsning.

>Moedet er for den sidste gruppe et smertefuldt gensyn med den tid,
>hvor man blev gjort opmaerksom paa, at man var pinlig, forkert og
>ulaekker i forhold til sin biologiske natur.

jamen det er jo lige meget hvad folk siger - det er jo et sprøgesmål
om hvordan man selv bearbejder sin trang.
MvH Bo