Vedligehold af haveredskaber
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-09-07 16:36

Træskafterne på vores haveredskaber er lidt skøre i det.
Vedligeholder man sådan nogen med Linolie eller lign. produkter, eller
lader man dam være som de er?
Kai

Fra : Mads

Dato : 03-09-07 17:21

On Mon, 03 Sep 2007 17:36:07 +0200, Fister Løgsovs
<Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

>Træskafterne på vores haveredskaber er lidt skøre i det.
>Vedligeholder man sådan nogen med Linolie eller lign. produkter, eller
>lader man dam være som de er?
>Kai

En gang linolie skader ihvertfald ikke, hvis det er
rå træskafter. Er de lakerede er det nok bedre med
et lag ny lak

mvh Mads

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-09-07 18:31

Mads tastede følgende:

> En gang linolie skader ihvertfald ikke, hvis det er
> rå træskafter. Er de lakerede er det nok bedre med
> et lag ny lak
>
> mvh Mads

Tak, det var netop de ulakerede skafter jeg havde planer med.
Kai

Fra : V Hansen

Dato : 03-09-07 18:51

Her smører vi hele redskabet ind i linolie,
det giver en hård overflade, der beskytter jernet
mod at ruste.
Vibeke

Fra : Andersen [3650]

Dato : 03-09-07 20:09

"V Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Her smører vi hele redskabet ind i linolie,
> det giver en hård overflade, der beskytter jernet
> mod at ruste.

Hvis man bruger sine haveredskaber, så ruster
de heller ikke. (hint hint)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-09-07 07:09

On Mon, 3 Sep 2007 21:09:21 +0200, "Andersen [3650]" <siger@det.ikke>
wrote:

>Hvis man bruger sine haveredskaber, så ruster
>de heller ikke. (hint hint)

Det er jo et skråplan - så hellere smøre dem ind i olie en enkelt gang
årligt
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Aksel

Dato : 03-09-07 20:14

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> Træskafterne på vores haveredskaber er lidt skøre i det.
> Vedligeholder man sådan nogen med Linolie eller lign. produkter, eller
> lader man dam være som de er?
> Kai

Grundingsolie er bedre end linolie.

Hilsen Aksel