Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D3 billeder
Fra : Bo Hellum

Dato : 04-09-07 14:49

Hej

Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til info

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902

Bo

Fra : ;o\)-max-

Dato : 04-09-07 15:01

"Bo Hellum"
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til info
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902
>
> Bo

For Viiiiildt fedt )

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-09-07 15:56

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til info
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902

Ja, der er en del postings for tiden f.eks. også denne
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=24659536

Fælles for mange af disse er at man ikke får at vide under hvilke forhold de
er taget, f.eks. om støjreduktion er slået til om det er skudt i jpg etc.
Ingen tvivl om D3'eren er god, men er den bedre en 1D mkiii? Så vidt jeg kan
vurdere er det ca. 1 blænde bedre end 5D.
Mvh,
Hans

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-09-07 17:09

Bo Hellum skrev i 46dd625e$0$5117$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til
> info
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902

Kort og godt: Whauuu!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-09-07 17:49

"Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til info
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902
>
> Bo

Ja det ser sku ok ud, glæder mig til det lander på skrivebordet.

Bo

Fra : ksk

Dato : 04-09-07 18:29

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev i meddelelsen

> "Bo Hellum" <sofus@post1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja det ser sku ok ud, glæder mig til det lander på skrivebordet.
>
> Bo

jeg tror jeg vente til de for rette bøensygdommen der komme nok en
3dx`s

KsK

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-09-07 18:40

"ksk" <ksk@allg.dk> skrev i meddelelsen

> "Bo Hellum" <bo@hellums.dk> skrev i meddelelsen

> jeg tror jeg vente til de for rette bøensygdommen der komme nok en
> 3dx`s
>
> KsK

Jeg tror bare mange gange at man så kan vente sig ihjel. Der kommer altid
noget der er bedre.

Bo

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 04-09-07 21:31

"Bo Hellum" <bo@hellums.dk> wrote in message

> "ksk" <ksk@allg.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror bare mange gange at man så kan vente sig ihjel. Der kommer altid
> noget der er bedre.
>

> Bo

Og om det kommer noe nytt som er bedre, så blir ikke det gamle dårligere :)

mvh
Gunnar

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-09-07 19:50

"ksk" <ksk@allg.dk> wrote in message

> jeg tror jeg vente til de for rette bøensygdommen der komme nok en
> 3dx`s

Det behøver du ikke være bange for. Småproblemer løses typisk med en
firmwareopdatering.
Mvh,
Hans

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-09-07 23:42

Bo Hellum wrote:
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til
> info
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902

Øv, du kom først..
Sårn er det at måtte arbejde...
Nå, men det ser jo herrespændende ud.

Det apparat glæder jeg mig til at få fingrene i...

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-09-07 23:50

Bo Hellum wrote:
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til
> info
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902

Nå, men så fandt jeg da bare et foto taget med et D300 på ISO 6400:

http://www.slrclub.com/bbs/vx2.php?id=newproduct&page=1&sn1=&sid1=&divpage=4&sn=off&sid=off&ss=on&sc=off&select_arrange=headnum&desc=asc&no=20929

Det ser da heller ikke helt ueffent ud

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-09-07 23:58

Bo Hellum wrote:
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til
> info
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902

Der er også den her:
http://review.fengniao.com/64/644918.html
D3 fra ISO 200 til ISO 12600

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Michael

Dato : 12-09-07 16:32

Bo Hellum skrev:
> Hej
>
> Har lige set disse billeder med forskellig iso indstilling, blot til info
>
> http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1021&message=24652902
>
> Bo

http://chsv.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d3/img/sample/pic_004.jpg

ISO 3200!!

"Oh Lord, Won't You Buy Me A D3"

Mvh.

Michael

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 12-09-07 22:55

Michael wrote:

http://chsv.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d3/img/sample/pic_004.jpg

> ISO 3200!!
>
> "Oh Lord, Won't You Buy Me A D3"

Åhhhh for helvede, jeg kommer sq da til at tage livet af muldvarpen

Det ser bare overbevisende ud.
Jeg håber at man kan slippe afsted med at mishandle filerne som en gal i PP
i lighed med canons filer
Det vil bare være for fedt ....

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Michael

Dato : 13-09-07 17:39

Frodo Nifinger skrev:

> Åhhhh for helvede, jeg kommer sq da til at tage livet af muldvarpen
>
> Det ser bare overbevisende ud.

Det ser for fedt ud!

Tjek lige dette link!!
http://chsv.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d3/img/sample/pic_003.jpg

ISO 6400!!

Mvh.

Michael

Fra : Bo Bjerre

Dato : 12-09-07 23:02

Michael wrote:

> http://chsv.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d3/img/sample/pic_004.jpg

Ja, producenter af blitz går en tynd tid i møde

Bo //

Fra : Jakob

Dato : 12-09-07 23:43

In article <46e861ec$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, Bo@fjernes-
sarek.dk says...

> Ja, producenter af blitz går en tynd tid i møde

Men er det sygt meget bedre end eks et 30D med efterfølgende noise ninja
? Jeg mener der er ikke meget støj på det billede, men der er da heller
ikke meget detaljer tilbage.. Eller ?

Hygge

Jakob

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-09-07 08:13

Jakob wrote:
> [...]
>
> Men er det sygt meget bedre end eks et 30D med efterfølgende noise ninja
> ? Jeg mener der er ikke meget støj på det billede, men der er da heller

Dybdeskarpheden er ikke stor, men der er masser af detaljer. Bare kig på
på hendes venstre side af hodet (højre side på billedet)

Bo //

Fra : Hans Kruse

Dato : 13-09-07 09:20

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote in message

> Dybdeskarpheden er ikke stor, men der er masser af detaljer. Bare kig på
> på hendes venstre side af hodet (højre side på billedet)

Det ser ud til at være behandlet med software. Der er et plastiklook over
det. Dog mindre grelt hvis man ikke ser det i 100%. Iøvrigt årsagen til at
jeg ofte hellere accepterer lidt støj i billeder end at bruge
støjreduktionssoftware. Det fjerner detaljer og får det til at fremstå på en
grim måde.
Mvh,
Hans

Fra : ksk

Dato : 13-09-07 12:52

"Hans Kruse" <hans.kruse@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> grim måde.
> Mvh,
> Hans

er 300d ikke ligså godt rent støjmæssig ???

KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-09-07 13:01

ksk wrote:

> er 300d ikke ligså godt rent støjmæssig ???

Nej, det vil nok være synd at sammenligne Nikon's sidste udvikling med
et 4 år gammelt canon med 6Mpix

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

Bo //

Fra : ksk

Dato : 13-09-07 16:48

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, det vil nok være synd at sammenligne Nikon's sidste udvikling med et
> 4 år gammelt canon med 6Mpix
>
> http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/
>
> Bo //

undskyld mente nikon d300

http://www.dpreview.com/news/0708/07082313nikond300.asp

KsK

Fra : Bo Bjerre

Dato : 13-09-07 21:58

ksk wrote:

> "Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i meddelelsen

> undskyld mente nikon d300

Ingen grund til undskyldninger, Kristian. Jeg er normalt temmeligt
seriøs, men netop idag var jeg i "drillehjørnet" og jeg glemte en smily.
Vi er begge Nikon'ister, så jeg burde have "gættet" hvad Du tænkte på.
Undskyld min taktløse optræden

Bo //

Fra : Michael

Dato : 13-09-07 15:38

Bo Bjerre skrev:

> Ja, producenter af blitz går en tynd tid i møde
>
> Bo //

Ja, Nikon skyder sig selv lidt i foden

Jeg dropper indkøbet af D3, for ellers vil mit indkøb af en SB-800
for et par måneder siden til min D50 være fuldstændigt overflødigt

Her er det rigtige link:

http://www.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d3/sample.htm

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-09-07 15:25

Bo Bjerre skrev i 46e861ec$0$4171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net dette:

> Ja, producenter af blitz går en tynd tid i møde

Hvorfor det? Tænk nu på alle disse fuglefotografer, der nu skal til at
knipse deres fjerede venner på en halv hundrede meters afstand med en let
lille F/8-tele!