Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt Canon S3 IS i stykker?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-09-07 19:54

Hej.

Det ser (måske) ud til at mit nye kamera allerede er gået i stykker!

Jeg kan fint bruge skærmen bag på kameraet til at fokusere osv. Men bruger
jeg den "til øjet", bliver alting blurred, ikke kun billederne, men også
menupunkterne osv. Det virker som om, at det hele har forrykket sig en smule
på en eller anden måde. (selv om der jo nok ikke er særligt meget mekanisk
derinde.) Tager jeg det en lille smule væk fra øjet og kigget en smule skråt
igennem det, bliver det en smule bedre.

Men kan det være en indstilling jeg har dummet mig med? Men på den anden
side, burde dette jo også kunne ses på skærmen bag på kameraet.

Så hvad gør man så? Sender det tilbage, eller forsøger at finde og
genindlæse en firmware eller lign?

Håber _meget_ at nogen kan hjælpe.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Jeroen

Dato : 03-09-07 20:07

Hej Jasper

Jeg tror ikke den er gået i stykker :o

Bemærk at lige ved siden af "søgeren", den du kigger igennem med øjet,
findes et meget lille "hjul". Mens du kigger gennem søgeren, prøv at justere
på "hjulet".. ved ikke hvad det rigtige ord er til sådan en ting :s

Den sidder der da folks øjne er forskellige bygget, og med hjulet kan man
tilpasse søgeren til ens egne øjne (eller noget i den retning) :)

Håber problemet er dermed løst og at den ikke er gået i stykker.

Vh
Jeroen

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 03-09-07 22:29

> [...]
>
> Den sidder der da folks øjne er forskellige bygget, og med hjulet kan man
> tilpasse søgeren til ens egne øjne (eller noget i den retning) :)

Arghhh!!! For dælen hvor kan man føle sig dum en gang imellem

Eneste trøst er, at jeg ikke nåede at returnere kameraet som defekt.

Det virker perfekt... bukker & skraber. Tak for hjælpen

Mvh Jasper

Fra : Jeroen

Dato : 03-09-07 22:34

Er sikker på der er nogle der ville have skrivet: RTFM, men det slipper du
åbenbart for denne gang haha

Selv tak ;)

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-09-07 06:43

Jasper Norman Ahrensbach wrote:

> Arghhh!!! For dælen hvor kan man føle sig dum en gang imellem
>
> Eneste trøst er, at jeg ikke nåede at returnere kameraet som defekt.

Jeg lavede samme stunt da jeg havde lånt en S3'er

--
mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-09-07 23:05

"Jeroen" <THXcontactme@jeroen.dk(remove THX)> skrev :

>Bemærk at lige ved siden af "søgeren", den du kigger igennem med øjet,
>findes et meget lille "hjul". Mens du kigger gennem søgeren, prøv at justere
>på "hjulet".. ved ikke hvad det rigtige ord er til sådan en ting :s

Dioptriindstilling.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Jeroen

Dato : 03-09-07 23:34

Tak! ;)

Fra : Morten

Dato : 04-09-07 07:32

> [...]
> findes et meget lille "hjul". Mens du kigger gennem søgeren, prøv at
> justere på "hjulet".. ved ikke hvad det rigtige ord er til sådan en ting

Jep, det er til hvis ens øjne ikke er "normale" (kræver
briller/kontaktlinser) og man vil bruge søgeren uden briller/kontaktlinser,
så kræves der jo den korrektion der ellers ville finde sted i
brillen/kontaktlinsen.

Mvh
Morten