Nye RS6 præsenteret
Fra : Frederik C

Dato : 05-09-07 09:50

Hm,

580 heste ca. og 650 nm ved 1500 omdrejninger, er vel ok. Lortet kan jo
chippes...

http://www.autocarmag.com/News/NewsArticle/AllCars/227613/

Mvh.

Frederik

Fra : Bjarne

Dato : 05-09-07 10:31

> 580 heste ca. og 650 nm ved 1500 omdrejninger, er vel ok. Lortet kan jo
> [...]

Hehehe ja, der nok nogen som ville være stolte af at have chippet den
bandit... Kors nogle maskiner de efterhånden laver, de jo meget vildere end
de Ferrarier vi sad og spille om med bilkortene dengang...

vh
Bjarne

Fra : Frederik C

Dato : 05-09-07 10:59

"Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> bandit... Kors nogle maskiner de efterhånden laver, de jo meget vildere
> end de Ferrarier vi sad og spille om med bilkortene dengang...

Ja efter at have prøvet en M3 med ca. 575 heste, tænkte jeg også på dengang
en Ferrari 288 GTO, var det absolut vildeste, jeg kunne forestille mig.

Et eller andet sted, må det da også være et problem, for de normale
sportsvognsfabrikanter som Ferrari og Porsche, hvor meget A, B og M pumper
deres maskiner op.

Jeg er udmærket klar over, at der er en masse andet involveret i en
sportsvogn en rå kraft, men en stor del af mystikken ved eksempelvis en 911
Turbo er/var jo netop, at man til hver en tid kunne accellerere fra ham ved
siden af.

Bare som et stMfhga (svar til Mogens før han går amok), så ville jeg nu også
selv hellere have en 911 Turbo.

Mvh.

Frederik

Fra : Bjarne

Dato : 05-09-07 13:28

> [...]
> ham ved siden af.
>
> Bare som et stMfhga (svar til Mogens før han går amok), så ville jeg nu

Det eneste sikre "bilkort" i dag er næsten en Bugatti Veyron... Men jo jeg
giver dig ret, der er meget mere over en Porsche end en hårdt pumpet
stationcar, omend ikke den er en ulv i fåreklæder... Tag f.eks. den sidstnye
M5 stationcar, hvorfor give et par Mill for den, når man kan få noget
virkelige interessant i en Porsche eller andet i den stil... Tjae, whatever,
jeg køber nok hverken af delene de næste par dage... haha

Eller måske den nye Punto, 180hk i sådan en fætter, så rykker den nok fra
nogle gutter der bliver lidt blege, måske incl mig selv...

mvh
Bjarne

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-07 15:40

Bjarne skriver:

> Det eneste sikre "bilkort" i dag er næsten en Bugatti Veyron...

Er det ?

Ariel Atom ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jakob

Dato : 05-09-07 16:51

> Bjarne skriver:

> Er det ?
>
> Ariel Atom ?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Nu ved jeg ikke hvilken type bilkort du spillede. Men pris, ydelse(hk),
motorstørrelse, tophastighed gælder det jo om at ha så højt som muligt. Så
tror faktisk ikke en ariel atom ville være et specielt godt kort.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-07 18:17

Jakob skriver:

> Nu ved jeg ikke hvilken type bilkort du spillede. Men pris, ydelse(hk),
> motorstørrelse, tophastighed gælder det jo om at ha så højt som muligt. Så
> tror faktisk ikke en ariel atom ville være et specielt godt kort.

I 0-100 tid gik vi efter lavest, ellers var 2CV jo et klart trumfkort.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-09-07 18:29

"Klaus D. Mikkelsen" skriver:

> I 0-100 tid gik vi efter lavest, ellers var 2CV jo et klart trumfkort.

Fandt lige et bilspil i skuffen, blandt smølfepuslespil, MAD spil og
motorcykelkort.

Hurtigste bil = Porsche 911 turbo med 6 skeunder til 100.
Langsomste deles af Fiat 127 og Datsun Cherry med 21 sekunder...........

Fra : Tom

Dato : 05-09-07 19:04

"Frederik C" <info@duelundaudio.com> skrev i en meddelelse

> "Bjarne" <vesterport@gmail.com> skrev i en meddelelse

>>> chippes...

Så skulle det da kun være for at fjerne begrænseren på toppen

> [...]
> sportsvogn en rå kraft, men en stor del af mystikken ved eksempelvis en
> 911 Turbo er/var jo netop, at man til hver en tid kunne accellerere fra

Det kan en 911 også, skulle jeg hilse og sige.
En næsten samlet motorpresse er også rørende enige i at lige netop 911 er
noget af det hurtigste du kan købe. Dels har den højere tophastighed end
Audi og i svingene napper 911 også næsten alt. At bilen også ligger klæbet
til vejbanen selv ved hastigheder hvor andre kun kan drømme om at nå er også
ret væsentlig.
Uden af have prøvet en RS, så er JEG i hvert fald ikke så meget som 1 sekund
i tvivl på at Porsche har lavet en køremaskine der slet ikke kan
sammenlignes med det vi dødelige ellers køber i danmark. Det er noget HELT
andet end en familieøse. Jeg kunne forestille mig at Porsche ligger MEGET
bedre på vejen end RS'eren nogensiden ville kunne med sin murstensdesign.
Heller ikke at forglemme er at en Porsche faktisk kan bremse fra langt over
250 til 100 uden at noget løber varmt og svigter. Sådan kunne man blive
ved.........placering af motoren og bilens svingegenskaber.......
Tror aldrig en Audi RS kommer i nærheden af Porsche på trods af voldsomme
motorer. RS er stadig for meget familiebil hvor Porsche er ren sport.

> Bare som et stMfhga (svar til Mogens før han går amok), så ville jeg nu
> også selv hellere have en 911 Turbo.

ALLE kan tune en bil til voldsomt mange heste, tag bare en gammel supra fra
94 med tvinturbo der let kan nå 1000 HK eller mere. Men det vil aldrig gøre
bilen til en hurtig sportsvogn. Bilen skøjter fra side til side når den
kommer over 200, fordi japserne har konstrueret bilen til det.
Der er så mange detaljer der gør forskellen på en rigtig 911 og så resten.
Højden på bilen, lyden fra motoren, holdbarheden, designet, siddestilling,
og meget meget mere.

--
Tom

Fra : Frederik C

Dato : 06-09-07 09:34

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

SNIP

> Frederik

> Det kan en 911 også, skulle jeg hilse og sige.

SNIP
> --
> Tom

Alt det andet du skriver er jeg rørende enig i, men det kan den jo netop
ikke i samme grad som tidligere, når der kører sedaner/stationcars rundt med
100 hk ekstra. Mit bud er, at en stor del (ikke Mogens) af de mennesker, som
køber en 911 Turbo går mere op i straight line performance end de øvrige
punkter som, du lister op. At blive blinket ind til siden af en stationcar
på autobahnen, må altså irritere lidt.

Mvh.

Frederik

Fra : Henrik B.

Dato : 06-09-07 17:56

"Frederik C" <info@duelundaudio.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> end de øvrige punkter som, du lister op. At blive blinket ind til siden af
> en stationcar på autobahnen, må altså irritere lidt.

Jep! Det er dét man lever for. )

--
Nu på Vista 64-Bit...

Fra : Thomas H.

Dato : 05-09-07 20:04

> Hm,
>
> 580 heste ca. og 650 nm ved 1500 omdrejninger, er vel ok. Lortet kan jo
> chippes...
>
> http://www.autocarmag.com/News/NewsArticle/AllCars/227613/

Det er sgu lækkert
....men en M5 er stadig, utrolig nok hurtigere til 200, på trods af "kun" 500
hk og 520 Nm og 2-hjulstræk.
RS6 - 5,2 liters V10 med bi-turbo = 580 Hk
M5 - 5 liters V10 uden turbo: 507 hk ..oO( hvad nu hvis man smed to turboer
på den)

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-07 20:28

> [...]
> RS6 - 5,2 liters V10 med bi-turbo = 580 Hk
> M5 - 5 liters V10 uden turbo: 507 hk ..oO( hvad nu hvis man smed to

http://paultan.org/archives/2007/02/26/currency-motor-cars-bmw-m5-twin-turbo/

810 heste!!!

Ved ikke lige hvor sandt det er :)

Fra : Tom

Dato : 05-09-07 20:37

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> http://paultan.org/archives/2007/02/26/currency-motor-cars-bmw-m5-twin-turbo/
>
> 810 heste!!!
>
> Ved ikke lige hvor sandt det er :)

Der må i hvert fald være tale om turbotøven af anseelige dimensioner med så
lang en rørføring både på udstødning og indsugningssiden )))

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 06-09-07 18:03

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i meddelelsen

> Der må i hvert fald være tale om turbotøven af anseelige dimensioner med
> så lang en rørføring både på udstødning og indsugningssiden )))

Dét var sgu da den mest tåbelige turboinstallation, jeg nogensiden har set.
Læg også mærke til, at det enetrykrør gør bagom, og over i det andet
trykrør....!!!???

--
Nu på Vista 64-Bit...