Slægtstavle.
Fra : driver

Dato : 04-09-07 13:19

I forbindelse med et planlagt slægtsstævne vil jeg gerne kunnne tilbyde
deltagerne en slægtstavle.
Er der nogen i gruppen der ved hvor man kan få en større plance udskrevet.
Mit program er Win-Family, og udskrevet herfra fylder den ca 20 A4 sider.
Jeg forventer at der skal udskrives 100 + plancer.
mvh
Hans Jørgen

Fra : Tommy

Dato : 04-09-07 14:06

Hej Hans

Jeg bruger osse winfam og du kan sagtens formindske siderne så de kommer
ned i et mindre antal det gøres ved at , i programmet at ændre på
skriftstørrelsen.

Hvis du vil have det på større ark papir skal nu have fat i en printer der
kan printe større end a4 fx en der kan printe a3 eller større.

Hilsen
Tommy

Fra : Carsten Grøndal

Dato : 04-09-07 16:21

Hej.

Download programmet pdf995. Kan hentes gratis på www.pdf995.com/download

Så kan du skrive plancher ud i næsten ubegrænset størrelse til en fil. Gemme
den på en disk eller usb-nøgle og tage den med til det lokale trykkeri.
Det er hvad jeg har gjort mange gange. I Esbjerg.
Ring evt til et par stykker og hør nærmere om prisen. Anesole fra winfam på
1x1 m har jeg fået lavet til ca 50 kr pr stk. Men har også fået lavet
normale slægtstavler på 1x2 m. Ser lidt bedre ud til præsentation istedet
for x antal sammenføjede a4 ark.

mvh

Carsten Grøndal

Fra : driver

Dato : 04-09-07 16:36

"Carsten Grøndal" < wrote
> [...]
> normale slægtstavler på 1x2 m. Ser lidt bedre ud til præsentation istedet

Hej Carsten.
Tak for det Carsten. Jeg har og bruger pdf 995.. Det jeg var i tvivl om var
om trykkerier kunne trykke ud fra PDF. Jeg regner med at plancen bliver 0,8
x 3,0 meter.
Det med at lime 20 stk A4 ark sammen til en planche er ok til eget brug, men
skal man lave måske 100 plancher bliver det noget skrot.

mvh
Hans Jørgen

Fra : Ib Molbech

Dato : 04-09-07 17:15

> [...]
> Det med at lime 20 stk A4 ark sammen til en planche er ok til eget brug,
> men skal man lave måske 100 plancher bliver det noget skrot.

Det er min erfaring, at trykkerier forlanger en fil i pdf-format, og det er
jo heldigt, for det ser ud til, at det er muligt for dig at levere i det
format.
Det er et godt råd at forhøre sig lidt omkring, for nogle trykkerier er ret
pebrede. Med et oplag på 100+ burde det være muligt, at forhandle sig til en
rimelig pris.
Noget andet er, at alternativet ikke er mange A4 ark limet sammen. Min
blækprinter, der er ganske enkel og billig, kan printe ud i 111 cm lange
baner, så hvis man anskaffer sig en rulle A4 papir (21 cm bred) kan man
printe 9 generationer ud på 3 baner, hvis man tilpasser skriftstørrelse og
navnelængde rimeligt. Til husbehov er det absolut anvendeligt, men til 100+
..... er det naturligvis håbløst.

Mvh
Ib