Et forbudt spørgsmål (WoW)
Fra : Marianne

Dato : 04-09-07 01:51

Uhhhhh ... af forskellige grunde er jeg begyndt at kigge lidt på
snydemulighederne i WoW. Min søn på 10 - som ikke er stærk i engelsk eller i
at læse 'How to' - har hvirvlet sig ud i situationer, han ikke rigtigt kan
komme tilbage fra.

Mor (=mig) er nervøs for, om han vil miste spilleglæden ved WoW, fordi han
ikke kan overskue konsekvensen af sine handlinger. I store træk klarer han
det fint, man han er altid low in amor, og ideen med professions kan han
ikke helt greje. Undtagen skinning og mining.

Jeg vil gerne hjælpe ham over de døde punkter, men hans toons er på andre
servere end mine. (Har argumenteret for, at han brugte mone servere ......
men hvad er en mor's ord mod vennernes?)

I de sidste 3 uger har han 'fjumret' rundt på hans egen serber uden at kunne
komme videre. Haner lvl23, men har ikke fulgt den normale vej - bl.a. han
ikke kan læse. .... engelsk.

Jeg har forsøgt at hjælpe ham med en forkølet mage, som er oprettet til
formålet. Men den er ikke rigtig god.

Fra mine egne figurer - en lvl45 holy priest og en mage - ved jeg, at det
er sin sag bare at springe ind på et andet niveau. Men via en 'goldseller'
så jeg, at man kunne KØBE en fugur ... levelled op til et ømsket niveau, for
et mindre antal $,.

Jeg ved godt, at det er snyd. Men min 10-årige søns måde at spille på (med
vennernem som også er i omegnen af lev 20-25), forekommer at være uskyldig.
Jeg vil gerne hjælpe ham videre, så jeg har simpelthen overvejet AT KØBE en
lvl 50 til at hjælpe ham - og hans venner - videre.

Web-sider, der tilbyder denne service, er der mange af. Og her er mit
egentlige spørgsmål: Det lader til, at der er spillere rundt om i verden,
der mod en yderst beskeden timebetaling level'er din figur op. Er det
virkelig rigtigt??? Sidder der et sted i verden X kinesere, som bare spiller
WoW med vores figurer, fordi vi er for dovne til selv at gøre 'arbejdet' i
spillet?

Jeg er selv stor fan af WoW. Synes faktisk, at det er et pragtfuldt spil.
Men jeg synes IKKE det er sjovt, hvis en arbejder i den 3. verden skal/kan
mase på, for at min sjove, dejlige - men også fuldstændigt hamrende
ligegyldige WoW-figur - kommer op i niveau.

Er det sådan, det fungerer? Kan jeg - for at jeg kan hjælpe mn søn - købe en
kineser til at gøre arbejdet, sådan at jeg ikke behøver bruger timer foran
skærmen ... men at det alligevel ser ud som om, jeg har gjort det (man er
vel en god mor)!

Hvad er dette for en økonomi?????

mvh
Marianne

Fra : Bruno

Dato : 04-09-07 02:50

Marianne wrote:
> [...]
> at læse 'How to' - har hvirvlet sig ud i situationer, han ikke rigtigt kan

Giv tid - han skal nok komme efter det.

> [...]
> det fint, man han er altid low in amor, og ideen med professions kan han
> ikke helt greje. Undtagen skinning og mining.

Så kommer der nok et andet spil.

> I de sidste 3 uger har han 'fjumret' rundt på hans egen serber uden at kunne
> komme videre. Haner lvl23, men har ikke fulgt den normale vej - bl.a. han
> ikke kan læse. .... engelsk.

Stik ham en ordbog - han er helt sikkert motiveret til at komme i gang.

> [...]
> så jeg, at man kunne KØBE en fugur ... levelled op til et ømsket niveau, for

Eller man kan komme ud for man smider nogle gryn der bare forsvinder -
hvem vil du klage til hvis dit forsøg på at snyde fører til du bliver
snydt?!

> [...]
> Jeg vil gerne hjælpe ham videre, så jeg har simpelthen overvejet AT KØBE en
> lvl 50 til at hjælpe ham - og hans venner - videre.

Hjælp udført på baggrund af snyd - meget pædagogisk NOT!

Overvej lige hvad du vil lære dem på den måde, det kan vel kun blive
noget i stil med at snyd er vejen frem.

> [...]
> WoW med vores figurer, fordi vi er for dovne til selv at gøre 'arbejdet' i

Ja, det er lige præcis hvad der gør. Køber man guld eller en figur i WOW
så kan man godt forvente det man køber er frembragt af en lønslave i
ordets værste betydning.

> Jeg er selv stor fan af WoW. Synes faktisk, at det er et pragtfuldt spil.

Så bør du ikke snyde - snyd ødelægger spillet. Resultatet af den
illegale handel er inflation og mistillid mellem spillere, ikke noget
man bør støtte.

> [...]
> skærmen ... men at det alligevel ser ud som om, jeg har gjort det (man er

Den samme økonomi som med masser af ting i den virkelige verden. Sko,
tøj, møbler, legetøj... alt mellem himmel og jord bliver produceret i
Kina og meget af det desværre under forhold som er langt fra acceptable.

Mvh
Bruno

Fra : Brian K

Dato : 04-09-07 12:25

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse

Snip en ganske sød og velovervejet skrivelse

> mvh
> Marianne

Hvis det kan gøres for en beskeden betaling - så gør det dog - du behøver jo
ikke fortælle din søn hvordan - bare at "du har spillet lidt hardcore et par
timer".

Han er 10 år - han har brug for hjælp - han har selv kæmpet og vist at han
er villig til at yde - hjælp ham bare!

mvh
brian (som selv har siddet i weekend efter weekend for at skaffe min 6 årige
søn oplåsninger i BF 2142 - til STOR glæde for ham)

Fra : ASKF

Dato : 04-09-07 14:24

Marianne ytrede sig i <46dcabdf$0$69224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>
med dette:

> [...]
>så jeg, at man kunne KØBE en fugur ... levelled op til et ømsket niveau, for

Det er muligt at få en af dine figurer flyttet til den server din søn
spiller på, mod betaling til Blizzard.
<http://faq.wow-europe.com/en/article.php?id=1012>

> [...]
>WoW med vores figurer, fordi vi er for dovne til selv at gøre 'arbejdet' i

Ja, det er primært kinesere der bliver benyttet. Sandsynligvis bliver de
spillet op af en bot det meste af vejen. Det indebærer altså en stor
risiko for at du mister din konto og alle andre der er registeret af
dig/samme kreditkort.

> [...]
>skærmen ... men at det alligevel ser ud som om, jeg har gjort det (man er

Ja, kinesiske "sweat-shops" er berygtede.

>Hvad er dette for en økonomi?????

Det er en af de negative sider ved "globaliseringen". Vi i den rige
vestlige verden vil ikke betale en fornuftig pris for varene, derfor
flytter virksomheder produktionen til lande hvor der ikke er samme krav
til løn, sikkerhed, arbejdsforhold, og andre fordyrende omstændighede.

En anden mulighed er at se om der er nogle kontier til salg på danske
handelssider, f.eks.
<http://www.guloggratis.dk/spil/pc?q=wow&search=wow>
<http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?Fritekst=wow%20account>
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Max

Dato : 04-09-07 15:58

Hej Marianne wrote
:
> Uhhhhh ... af forskellige grunde er jeg begyndt at kigge lidt på
> snydemulighederne i WoW. Min søn på 10 - som ikke er stærk i engelsk

Hvorfor medvirket til at ødelægge et spil du faktisk godt kan lide ?

--
Mvh Max

Fra : Søren

Dato : 04-09-07 17:48

> [...]
> i at læse 'How to' - har hvirvlet sig ud i situationer, han ikke rigtigt

Sæt dig dog ved siden af ham og hjælp ham.

Søren

Fra : Laziter [9440]

Dato : 04-09-07 19:06

"Marianne" <handel@fjerndettelundbak.dk> skrev i en meddelelse

<klipper lige godt og grundigt>

Snyd hjælper ham ikke til at blive en bedre spiller..
Snyder man et sted vil det alt for let friste til at snyde et andet.
Der er kun en vej og det er hard-learning..
Du bliver nødt til at hjælpe ham hvor det kniber, du er tydeligvis en
erfaren spiller så du burde nok kunne hjælpe ham over det værste.

> mvh
> Marianne

Mvh
Benjamin

Fra : Marianne

Dato : 04-09-07 21:42

Åhja - suk - I har vel ret. Man bør selvfølgelig ikke snyde. Og hvis den
figur, man køber, ligefrem er 'skabt' vha bots, så er det værre. Nu har jeg
så lavet en ny hunter, som jeg synes er den hurtigste at få op i level, og
så er det bare derudaf.

Tak for input.

mvh
marianne