SecondLife??
Fra : charlotte

Dato : 03-09-07 11:20

Hej alle

Håber en af jer kan hjælpe mig.

Hvad går spillet ud på - kan forstå man lever i en fantasiverden, hvor man
er anonym. Man kan chatte med hinanden, men hvad med ens mail adr? Bliver
den synlig for dem som gerne vil ha den? Er spillet ikke bare en kamufleret
dating-side hvor deltagerne knytter bånd??

Grunden til jeg har disse spørgsmål er, at jeg har en kæreste som er noget
uærlig og som er begyndt at spille dette spil. Jeg har næsten oprettet min
egen profil, men da der skal install et program, tøver jeg med at gøre det
færdigt. Håbede at kunne se hvad det hele gik ud på - håber nu at der er en
af jer som kender til dette spil.

Hilsen Lotte

Fra : Bruno

Dato : 03-09-07 12:54

charlotte wrote:
> Hej alle
>
> Håber en af jer kan hjælpe mig.

Da Second Life vist dårligt kan kaldes et spil så er denne gruppe nok
ikke det rigtige sted at spørge, men jeg har ikke noget bud på en gruppe
der er mere passende så...

> [...]
> den synlig for dem som gerne vil ha den? Er spillet ikke bare en kamufleret
> dating-side hvor deltagerne knytter bånd??

Second Life er hvad man gør det til. Det er lidt ligesom den virkelige
verden hvor en tur i byen, afhængig af hvem man er og hvad man vil, kan
være alt fra en shoppetur til er besøg i en strip klub.

http://en.wikipedia.org/wiki/Second_life

Mht. mailadresse så kan man jo give den videre hvis man ønsker eller man
kan lade værre. Forøvrigt kan man jo sagtens havde flere mailadresser så
det er lidt uden betydning hvis du tænker i at overvåge din kærestes
mail (hvilket forøvrigt ville være en krænkelse af brevhemmeligheden og
dermed strabart!).

> [...]
> færdigt. Håbede at kunne se hvad det hele gik ud på - håber nu at der er en

Uærlige kærester har man ikke - dem dropper man!

Du løser ikke noget ved at forsøge og overvåge din kæreste i Second
Life. Stol på ham, drop ham eller tag en snak med ham og forklar dine
bekymringer og beslut så hvad du vil.

Mvh
Bruno

Fra : charlotte

Dato : 03-09-07 13:12

Hej Bruno

Tak for dit ærlige svar - ved godt at man ikke må overvåge andres
postkasser - hvad jeg heller ikke gør Du har nok ret - det bedste er at
droppe uærlige kærester.

Hilsen Lotte

Fra : Jane

Dato : 03-09-07 15:39

"charlotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> wrote in

> Hej Bruno
>
> Tak for dit ærlige svar - ved godt at man ikke må overvåge andres
> postkasser - hvad jeg heller ikke gør Du har nok ret - det bedste
> er at droppe uærlige kærester.

Jeg tror da ikke din kærste er uærlig fordi han lejer med dukker i SL,
det er bare en sjov virtuel verden, og også til tider voldsom kedelig.

Installer du bare SL og prøv det, det er nemt. Og lad så være med at være
Jaloux han har det vel bare sjovt, kan være en hel besættelse for nogen,
men det er fodbold jo også :)

--
Venlig hilsen
Jane