Den katolske kirke opfører sig sekterisk -~
Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-09-07 08:49

Den katolske kirke bløder op over for andre kristne
Det er ikke mere end en måned siden, at den katolske kirke bekendtgjorde, at
kristne samfund, der står uden for den katolske kirke, ikke er sande kirker

Læs mere her: http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/260683

Henrik, Dianalund
http://www.voupti.com/kristendommens_mangler-direct

Fra : Bekan

Dato : 04-09-07 10:25

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
> Det er ikke mere end en måned siden, at den katolske kirke
> bekendtgjorde, at kristne samfund, der står uden for den katolske

Det er ikke at læse i den artikel at DKK bløder op, nærmest det
modsatte.

lidt historik
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Two_Babylons
http://www.piney.com/HislopTOC1.html
http://www.biblebelievers.com/chiniquy/

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 04-09-07 22:03

Bekan wrote:

> Det er ikke at læse i den artikel at DKK bløder op, nærmest det
> modsatte.

Artiklens overskrift er lavet af journalisten, og han skrev netop om
baggrunden for artiklen, for dem som læste hele vejen igennem:

=== citat ===
- Mit håb er, at den økumeniske forsamling i Sibiu vil bidrage til større
enhed mellem alle kristne, sagde paven til en større forsamling i weekenden
og blødte dermed op på hårdere udtalelser i sidste måned.
=== citat slut ===

Fra : Bekan

Dato : 05-09-07 08:37

?

> [...]
> større enhed mellem alle kristne, sagde paven til en større
> forsamling i weekenden og blødte dermed op på hårdere udtalelser i

Jeg er godt klar over at du kun formidler et budskab.
Men Ratzinger er en gammel rotte og det er let at misforstå budskabet, som
angiveligt denne godtroende journalist gør.
Det du citerer ovenover kan fortolkes på mere end een måde.
Den sidste § bringer det dog lidt ind i fokus igen.
Hvis de diverse kirkesamfund kender sine katolikker vil disse udtalelser
absolut ikke komme som nogen overraskelse.
Hvadenten de udtalelser (De protestantiske kirker er ikke "kirker i verden
på korrekt måde", og derfor skal de snarere betegnes som "kirkelige
fællesskaber", ikke som kirker i egentlig forstand.) var til ment internt
elelr externt forbrug gør ikke rigtig nogen forskel.