Danske missionærer vil ikke være martyrer
Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-09-07 08:04

Danske missionærer vil ikke være martyrer

Kristendommen skal udbredes, men ikke med livet som indsats. Gidseltagningen
af en gruppe sydkoreanske missionærer får danske missionsselskaber til at
holde sig fra verdens risikozoner

Læs nyheden her: http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/260597

Hvordan mon den indstilling, for en kristen, harmonerer med Matthæus 10:39
og Lukas 17:33? Altså prædikes der én ting og gøres det modsatte....

Henrik, Dianalund
http://www.voupti.com/kristendommens_mangler-direct

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-09-07 08:45

Henrik Vestergaard skrev i 46dbb1ee$0$7712$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

[... ]
> Hvordan mon den indstilling, for en kristen, harmonerer med Matthæus
> 10:39 og Lukas 17:33? Altså prædikes der én ting og gøres det
> modsatte....

Du vrøvler som sædvanligt! Der er forskel på at være dumdristig og sætte
livet på spil unødvendigt.

Der er stadig mange kristne der driver mission i muslimske lande, og også i
både Irak, Iran og Afghanistan, men de gør det blot ikke provokerende. Men
da den slags ikke passer ind i dit antikristne hetzsystem undlader du jo
blot helt bevidst at forholde dig til det.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside i *ny* udgave

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-09-07 13:49

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
>
> Hvordan mon den indstilling, for en kristen, harmonerer med Matthæus 10:39
> og Lukas 17:33? Altså prædikes der én ting og gøres det modsatte....

Er det noe nytt?

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 03-09-07 17:28

Harald Mossige wrote:
> Er det noe nytt?

Nej da. Bestemt ikke.

Sjovt nok, faktisk. For en kristen vender ej heller den anden kind til, men
når han slår løs (f.eks. verbalt) forventer han ikke at blive modsagt -
dermed skal *andre* gøre det de ikke selv *vil* eller *formår*....

Intet nyt under solen.

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-09-07 15:48

Henrik Vestergaard wrote:
> [...]
>
> Hvordan mon den indstilling, for en kristen, harmonerer med Matthæus 10:39
> og Lukas 17:33? Altså prædikes der én ting og gøres det modsatte....

Kulturen er heldigvis ikke bundet af filosofiske fossiler som religion, selvom
nogen nok så bagstræberisk ville ønske at den var det.

Fra : Vidal

Dato : 03-09-07 18:10

Martin Andersen skrev:

> Kulturen er heldigvis ikke bundet af filosofiske fossiler som religion,
> selvom nogen nok så bagstræberisk ville ønske at den var det.

Ikke bundet af, men som oftest bundet i.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-09-07 18:21

Vidal wrote:

> Ikke bundet af, men som oftest bundet i.

Venligst forklar og utdyp.

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-09-07 21:27

Harald Mossige skrev i 46dc4213$0$3217$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Venligst forklar og utdyp.

Det fatter du jo ikke alligevel, og hvis du gjorde ville du blot forvrænge
det til brug i din hetz mod kristne.

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-09-07 21:53

Andreas Falck wrote:
> Harald Mossige skrev i 46dc4213$0$3217$8404b019@news.wineasy.se:
>
> [ ... ]
>
> Det fatter du jo ikke alligevel, og hvis du gjorde ville du blot
> forvrænge det til brug i din hetz mod kristne.

Og så litt personlig hets, som er mye edlere en hets mot kristne.

Vet du forresten?
Det fenomenet at enkelte mennesker mangler evnen til å skjønne at de må
følge samme regelverk selv, som de setter opp for andre, er en sikker
psykopatindikator?

Hvor mange andre slike kjenner du?

HM

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-09-07 22:15

Harald Mossige skrev i 46dc73c6$0$3225$8404b019@news.wineasy.se:

[ ... ]
> Det fenomenet at enkelte mennesker mangler evnen til å skjønne at de
> må følge samme regelverk selv, som de setter opp for andre, er en
> sikker psykopatindikator?

Nådada - Harald er endnu ikke færdig med at ville stille den slags
diagnoser! Og dette sammen med hans evindelige hetz mod kristne siger
temmelig meget om ham.

Fra : Harald Mossige

Dato : 03-09-07 23:52

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Nådada - Harald er endnu ikke færdig med at ville stille den slags
> diagnoser! Og dette sammen med hans evindelige hetz mod kristne siger

Bortsatt fra quotefucking, les hva jeg /skriver/, eller er
leseferdigheten din "begrenset?

HM

Fra : Vidal

Dato : 04-09-07 07:44

Harald Mossige skrev:

> psykopatindikator?

Ufotrødent, Harald.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 04-09-07 18:16

Vidal wrote:

> Ufotrødent, Harald.

Hvordan var det Villy, fikk du tatt kontakt med sognepresten din for å
bli undervist om kirkens diakoniteneste?

Jeg skjønner at du missliker at jeg siterer fra en bok som er
undervisningspensum ved universitetet i Norge.

HM

Fra : Martin Andersen

Dato : 03-09-07 22:13

Vidal wrote:

> Ikke bundet af, men som oftest bundet i.

Hvad er forskellen?

Som jeg forstår "bundet" mht. tings kausalitet betyder det at det altid kan
føres tilbage noget bestemt. Det mener jeg bestemt ikke er tilfældet for vores
eller nogen andens kultur. Det kan aldrig føres tilbage til nogen enkelt
begivenhed, da selv den første observation af den ting er farvet.

Hvad ville du desuden godtage som modbevis på "tæppe"-konklusionen at ting
"oftest" (dine ord) er bundet i en religion?

Tillægsspørgsmål: Hvis alle x oftest bunder i y, hvilket z bunder y så i, og
hvorfor sagde du så ikke det samme om x?

PS: Kulturs kausalitet er ikke træ-formet. Det er en busk (og den brænder ikke).