Øvetrommer - Eller hvad gør man?
Fra : -= JF =-

Dato : 04-09-07 23:26

Hej!

Min søn har fået lyst til at gå til trommeundervisning.
Han har aldrig rørt en trommestik i sit liv, men synes at det ser sejt
ud - og så er det jo fedt at kunne 'larme' så meget

Men - Jeg kom til at tænke på at hvis det er noget der fænger, så skal
der selvfølgelig øves her hjemme. Men vi bor i et étplans hus uden
garage, så hvordan bærer man sig ad med at øve uden at porcelænet hopper
i skabene?
Findes der et øve-trommesæt, lægger man vaskeklude ell.l. på trommerne -
eller larmer man som ind i helvede

--
Mvh. John

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 04-09-07 23:35

Måske nogle digitale trommer?

Fra : Broegger

Dato : 05-09-07 08:36

-= JF =- <null@null.null> skrev news:ac6c1$46dddb7e$3e3d8c6c$12544
@news.arrownet.dk:

<snip>
> [...]
> i skabene?
> Findes der et øve-trommesæt, lægger man vaskeklude ell.l. på trommerne -

Digitale trommer som Esben skriver.

Ellers findes der øve-pads, de fungerede ok for min søn. Se fx. på aage.dk
under Slagtøj/Tilbehør/Øvepads

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerne.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 09:15

"-= JF =-" <null@null.null> wrote in message

> [...]
> hvordan bærer man sig ad med at øve uden at porcelænet hopper i skabene?
> Findes der et øve-trommesæt, lægger man vaskeklude ell.l. på trommerne -

Jeg synes det er synd at lade en begynder spille på øvepads eller digitale
trommer. Det forekommer mig at være den rigtige vej til at han mister
interessen, for ingen af delene har den rigtige "feel"

Køb et trommesæt, og fyld alle tønderne op med puder eller skumgummi og læg
en tyk filtskive ind i hihatten.
Så får han fornemmelsen af trommer når han spiller, uden det larmer for
meget, det ser sejt ud, og han har et rigtigt trommesæt når han får brug for
det.

/Alex

Fra : -= JF =-

Dato : 05-09-07 23:26

Alex Linaa skrev:

> Jeg synes det er synd at lade en begynder spille på øvepads eller digitale
> trommer. Det forekommer mig at være den rigtige vej til at han mister
> interessen, for ingen af delene har den rigtige "feel"

Det tætteste jeg har været på et trommesæt er nok front row til diverse
koncerter, så jeg kan ikke rigtigt tale med om hvilket feel der er på de
forskellige - men jeg er ikke i tvivl om at noget af det der tiltrækker
ham er at sidde bag et batteri af spande og 'føre sig frem'
Så jeg er meget enig med dig i at det vil være synd at tage den del fra ham!

Det er nu heller ikke fordi han ikke må 'larme' her hjemme
Han må tæske i skindene så meget han lyster, men der vil jo komme
tidspunkter hvor han må skrue ned for charmen.

> [...]
> meget, det ser sejt ud, og han har et rigtigt trommesæt når han får brug for

En rigtig god idé!

Jeg havde selv tænkt på digitale trommer, som Esben og Broegger også
foreslår, men det er en helt ny interesse - og når man ved hvor hurtigt
interesser skifter i 14-års alderen synes jeg at det er mange penge at
kaste efter et projekt der måske er uinteressant om et par måneder

Han får lov at låne et trommesæt på musikskolen, så jeg ville bare lige
høre om mulighederne for at dæmpe dem når det var nødvendigt - og det
fik jeg svar på!

Tak til alle som fulgte og bar

--
Mvh. John

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-09-07 09:37

-= JF =- wrote:
> Han får lov at låne et trommesæt på musikskolen, så jeg ville bare lige
> høre om mulighederne for at dæmpe dem når det var nødvendigt - og det
> fik jeg svar på!

Scroll ned til Rockbag på:
http://trommer.eskildsen.dk/ShowProductGroup.aspx?categoryCode=CE8

De virker aldeles fortrinligt. Det vil dog stadig være nødvendigt at
fylde stortrommen med lidt skum/puder.

/Vitz

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-09-07 09:38

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:
> /Vitz

Og der skulle så have stået /Jakob. Gammel vane

/Jakob