Fidibus - fed humor
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 04-09-07 21:12

Har langt om længe fået set Fidibus (ved godt den er gammel). Synes den fik
en del dårlig kritik i sin tid. Det kan godt være at Helle Joof ikke helt
kan sit film håndværk endnu, men hendes humor er fandme god, og hendes
historie er opfindsom og anderledes.

Vi morede os sgu herligt over den skæve romantiske komedie...

BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 04-09-07 21:39

On Tue, 4 Sep 2007 22:12:29 +0200, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

> [...]
>historie er opfindsom og anderledes.
>
>Vi morede os sgu herligt over den skæve romantiske komedie...

Spoilerspace
(måske ikke nødvendigt, men hva' - det koster ikke noget! )

hm, det forsvæver mig noget om, at Patens kæreste, Sabrina vist ikke
var så dum som hun lod til?

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 05-09-07 16:34

"Martin Mose Larsen" <mNaOrStPiAnM.mose.larsen@mail.dk> skrev i en
meddelelse news:nbgrd3tuphr23lcjs02k2b09h3h5931u42@4ax.com...

> Spoilerspace
> (måske ikke nødvendigt, men hva' - det koster ikke noget! )

> hm, det forsvæver mig noget om, at Patens kæreste, Sabrina vist ikke
> var så dum som hun lod til?

Nej hun havde øjeblikke hvor hun var smart nok, men det meste a´f tiden, må
hun vist høre under kategorien "ikke den skarpeste kniv i skuffen"

Fra : Kostas

Dato : 06-09-07 09:25

> Nej hun havde øjeblikke hvor hun var smart nok, men det meste a´f
> tiden, må hun vist høre under kategorien "ikke den skarpeste kniv i
> skuffen"

eller den klassiske:

A couple cans short of a six-pack...

Som "Punk Leader" Bill Paxton sagde det i Terminator

mvh

Kostas

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 06-09-07 14:20

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 05-09-07 19:58

Brian, Rikke og Kristian skrev:

> [...]
> Joof ikke helt kan sit film håndværk endnu, men hendes humor er
> fandme god, og hendes historie er opfindsom og anderledes.

Jeg syntes vist, den var okay, men lidt ligegyldig.

Man kan spekulere lidt over dit "endnu". Det er Joofs tredje film som
instruktør, og jeg synes godt, man kan kræve større finesse, end hun
har vist. Hvis hun er bedst til at skrive, kan hun jo gøre det.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk