DVD Profile ( igen :-)
Fra : Chokmah

Dato : 04-09-07 08:18

jeg har et par problemer

1.) er det muligt at søge på danske film skue spiller - hvis hvordan ? mao.
jeg kan ikke finde søge funktionen :(
men er den der

2.) jeg opdagede at Frk. smillas fornemmelser for sne ikke er der hverken på
dansk eller engelsk - hvordan er det lige man skriver den ind ? ( bortse fra
man kan sætte en dvd i der ikke dur )

3.) hvis man vil skrive film på man mangler hvordan ?

Mv.
Chok

signatur på ALLE e-mails :
Gør en forskel :http://www.verdensborn.dk/articles.php?lng=da&pg=185

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-09-07 11:05

Chokmah wrote:
> jeg har et par problemer
>
> 1.) er det muligt at søge på danske film skue spiller - hvis
> hvordan ? mao. jeg kan ikke finde søge funktionen :(
> men er den der

Du kan prøve på denne database med danske film og skuespillere. Der
er vist over 7000 skuespillere. Jeg bruger den tit når jeg vil finde
noget.

http://www.danskefilm.dk/

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Chokmah

Dato : 04-09-07 19:41

Hi Tove :)

> Du kan prøve på denne database med danske film og skuespillere. Der er
> vist over 7000 skuespillere. Jeg bruger den tit når jeg vil finde noget.
>

> http://www.danskefilm.dk/

Den har jeg skam :)
selv om jeg til min skam må indrømme jeg bruger den for lidt
men spørgsmålet er om man kan slå Dvd profile til at søge på de Danske film
man har liggene i sit system ?

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-09-07 19:47

Chokmah wrote:
> [...]
> men spørgsmålet er om man kan slå Dvd profile til at søge på de
> Danske film man har liggene i sit system ?

Det er jeg vist ikke teknisk velbevandret nok til at vide - sorry

Fra : Chokmah

Dato : 05-09-07 09:01

Hi Tove :)

> Det er jeg vist ikke teknisk velbevandret nok til at vide - sorry

Nahh men det kan lade sig gøre jeg har en gang fundet noget jeg havde
tilføjet men så sad jeg og pillede v programmet og hele bruger overfladen
blev lavet om
også blev det hele meget forvirene :) ?!!!!

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-07 16:08

">> selv om jeg til min skam må indrømme jeg bruger den for lidt

En god løsning kunne være at du i boksen "Filters" vælger fanebladet
"Audio/Sub" her kan du så under "Content" vælge "Danish".
Så får du alle film, hvor der tales dansk, herunder også udenlandske
tegnefilm og Harry Potter m.v. Men altså også alle almindelige danske film.

Mvh Sven

Fra : Chokmah

Dato : 08-09-07 06:40

"Sven Lindhardt" <svt(Snabela)lindhardt(Dot)net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så får du alle film, hvor der tales dansk, herunder også udenlandske
> tegnefilm og Harry Potter m.v. Men altså også alle almindelige danske

Tak for svaret Sven
og det vil jeg gøre MEN hvordan er det nu man laver selve søgningen ?
på f.eks danish audio ?
Bedset hilsner
C.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-07 10:34

"Chokmah" <usnet1*@gmail.com> wrote in message

> "Sven Lindhardt" <svt(Snabela)lindhardt(Dot)net> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret Sven
> og det vil jeg gøre MEN hvordan er det nu man laver selve søgningen ?
> på f.eks danish audio ?

Det troede jeg jeg havde gjort, men programmet kan jo opsættes på mange
måder, så forklaringen passer måske ikke så godt til dig.
Du kan se et screendump her http://www.lindhardt.net/dvd_profiler_1.jpg som
forhåbentligt er forklaring nok.

Mvh Sven

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-07 17:01

">
> 2.) jeg opdagede at Frk. smillas fornemmelser for sne ikke er der hverken
> på dansk eller engelsk - hvordan er det lige man skriver den ind ? (
> bortse fra man kan sætte en dvd i der ikke dur )

Husk når du søger at vælge "Full substring filter". Så vil smilla dukke op.
Hvis du ikke vælger "Full substring filter" så skal din søgetekst passe med
starten af teksten. I dit tilfælde "Frøken smilla" og ikke "Frk. smilla"

Mvh Sven

Fra : Chokmah

Dato : 04-09-07 19:50

"Sven Lindhardt" <svt(Snabela)lindhardt(Dot)net> skrev i en meddelelse
Hi Sven

> [...]
> Hvis du ikke vælger "Full substring filter" så skal din søgetekst passe
> med starten af teksten. I dit tilfælde "Frøken smilla" og ikke "Frk.

BINGO sådan skulle det gøres :)

men er der ikke mulighed for at man kan skrive sine bemærkninger om filmen
med det samme ?

og hvis man gerne vil søge i sit kartotek på f.eks ja hvad skal vi tage
David Lynch
så når jeg søger på det så kommer alt det op jeg har med ham ?

Mv.
Chokmah

Fra : -= JF =-

Dato : 04-09-07 20:15

Chokmah skrev:

> men er der ikke mulighed for at man kan skrive sine bemærkninger om filmen
> med det samme ?

Nej. Først når filmen er lagt i databasen, kan du åbne den og lave dine
tilføjelser og ændringer.

> og hvis man gerne vil søge i sit kartotek på f.eks ja hvad skal vi tage
> David Lynch
> så når jeg søger på det så kommer alt det op jeg har med ham ?

Kan du kun i den registrerede version.
Du må til lommerne hvis du vil søge.

--
Mvh. John

Fra : Chokmah

Dato : 05-09-07 03:24

"-= JF =-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Nej. Først når filmen er lagt i databasen, kan du åbne den og lave dine
> tilføjelser og ændringer.

ja det ved jeg

> Kan du kun i den registrerede version.

Hvordan ?

> Du må til lommerne hvis du vil søge.

det er længe siden
Mv.
Chok

Fra : care

Dato : 05-09-07 14:03

"Chokmah" <usnet1*@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ja det ved jeg

Hvorfor spørger du så?

Fra : Chokmah

Dato : 06-09-07 20:46

"care" <care@care.care> skrev i en meddelelse
> "Chokmah" <usnet1*@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor spørger du så?
FORDI how caps jeg oprindeligt spurgte hvordan man søgte