Fire nuancer af brunt...Hvad skete der lig~
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 03-09-07 20:22

Nu har min kæreste og jeg over to aftener set den svenske film "Fire nuancer
af brunt", og vi fatter ikke en skid...på nogle tidspunkter skreg vi af
grin, ikke fordi det egentligt var sjovt, men fordi det var så absurd og så
perverse og forskruede mennesker i filmen, at vi ikke vidste hvad vi ellers
skulle...nu er vi færdige og jeg aner ikke om det var en god eller dårlig
film, eller hvad den egentligt ville fortælle...men lige pludselig virker
"Mulholland Drive" som en helt almindelig film.

BK

It's only pain, it only hurts. I'm only down on the floor, where I've been
before, and I'll be here again.

Fra : Brian P

Dato : 03-09-07 21:58

On 3 Sep., 21:21, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeld...@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:
> [...]
> film, eller hvad den egentligt ville fortælle...men lige pludselig virker
> "Mulholland Drive" som en helt almindelig film.

Fire nuancer af brunt er en hylende morsom satire, fortalt lige ud ad
landevejen. Ujævn, men fantastisk film!

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 04-09-07 21:10

"Brian P" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Mulholland Drive" som en helt almindelig film.

>Fire nuancer af brunt er en hylende morsom satire, fortalt lige ud ad
Ja den er ikke mærkelig på den måde, at man ikke forstår hvad der sker, men
dens personer og handling, osv, er sgu meget mærkelig....

>Ujævn, men fantastisk film!

Det ved jeg ikke helt om jeg synes endnu

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 04-09-07 15:21

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:46dc5ec3$0$14464$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
> god eller dårlig film, eller hvad den egentligt ville fortælle...men lige
> pludselig virker "Mulholland Drive" som en helt almindelig film.

Du skulle hellere tage at se "Shortbus"

Fra : Jesper

Dato : 04-09-07 17:26

Sren Kjeldsen <lordseverin@tele2adsl.dk> wrote:

> Du skulle hellere tage at se "Shortbus"

Eller "The Brown Bunny", hvis det fortsat skal være brunt
--
Jesper

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 06-09-07 21:29

> Eller "The Brown Bunny", hvis det fortsat skal være brunt
> --
> Jesper

Grunden til at jeg nævnte "Shortbus" var at jeg aldrig har set en film, som
har efterladt mig i frygt, forvirring, forundring og mere rædsel for min
forundring.

Fra : Brian P

Dato : 07-09-07 21:17

On 6 Sep., 22:29, "Sren Kjeldsen" <lordseve...@tele2adsl.dk> wrote:

> Grunden til at jeg nævnte "Shortbus" var at jeg aldrig har set en film, som
> har efterladt mig i frygt, forvirring, forundring og mere rædsel for min
> forundring.

Du har set for få film. Shortbus er en fis i en hornlygte.

Fra : Sren Kjeldsen

Dato : 08-09-07 01:00

>Du har set for få film. Shortbus er en fis i en hornlygte.

Hvis du har set mere rystende film, vil jeg nærmere sige at du har set for
mange.. Og måske allerede er homoseksuel med fetisch-tendenser.

Fra : Brian P

Dato : 09-09-07 22:00

On 8 Sep., 01:59, "Sren Kjeldsen" <lordseve...@tele2adsl.dk> wrote:

> Hvis du har set mere rystende film, vil jeg nærmere sige at du har set for
> mange.. Og måske allerede er homoseksuel med fetisch-tendenser.

Jeg mener man bør skelne mellem "provokerende" og "rystende". Shortbus
forsøger måske nok at være rystende, men den formår højst at
provokere: Som tilskuer kan du højst være frastødt eller evt.
tiltrukket af dens pornografiske scener. Begge dele er en overfladisk
påvirkning og en overfladisk reaktion. I sandhed rystende film når
under huden på en helt anden måde. De provokerer ikke for
provokationens skyld, men bruger provokationerne til at fortælle noget
med - som fx Fire nuancer af brunt eller Happiness. Derfor er de
rystende. Det er Shortbus ikke.