Benny - snart 4 måneder
Fra : Is

Dato : 02-09-07 22:26

Hej

Hanne spurgte til min hvalp,

nu har jeg lagt lidt billeder på min hjemmeside, af Benny.
I kan bedømme billederne, og indsætte kommentar.
http://www.erikisager.dk/listpics.asp

Jeg ville gerne ha haft lidt flere hvor han render og leger/pjatter,
men det er nu nemmere at tage billeder når han ligger stille. Der
vil løbende ske tilføjelser og udskiftninger af billederne på siden.

Men det går godt, det er en dejlig hund.
Han bliver mere og mere fræk, når han er på hjemmebane. Men at gå tur
på vejen, det kræver store overvejelser, alt det farlige ukrudt der
står langs vejen, næ så tror han der er mere sikkert midt på vejen.
Derfor har vi ikke gået ret meget der.
Hvis vi er i haven efter mørkets frembrud, og vinden tager lidt i
buskene, så er han den der vil ind.

Og han bidder i alting (men det var jeg jo advaret imod ) det er
dog ikke de store skader der er sket ved det, bortset fra lidt
tandmærker her og der,,, nå jo så var der lige en forlængerledning
til musen, men det ku da være meget værre.

Vi er også lige begynd på hvalpehold i DcH - og det gik faktisk rigtig
godt. Jeg har med vilje ikke trænet ret meget før start, men det gik
faktisk rigtig godt med at holde kontakten

At køre i bil, ja det er bare noget af det bedste han ved, og det er
jo rigtig godt.

På onsdag bliver han måneder, og han vejer nu over 13 kg

Jeg synes at han trives både fysisk og psykisk

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 06:55

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> nu har jeg lagt lidt billeder på min hjemmeside, af Benny.
> I kan bedømme billederne, og indsætte kommentar.
> http://www.erikisager.dk/listpics.asp

Ihh, hvor er det dog en dejlig hund.

> Hvis vi er i haven efter mørkets frembrud, og vinden tager lidt i
> buskene, så er han den der vil ind.

Vores labrador var også mørkeræd og det blev hun altså ved med, at være, men
ellers var hun sej med alt andet.

> [...]
> tandmærker her og der,,, nå jo så var der lige en forlængerledning
> til musen, men det ku da være meget værre.

Ja, det er da i småtingsafd. Kan se, at han allerede er glad for, at bære
ting.

> Vi er også lige begynd på hvalpehold i DcH - og det gik faktisk rigtig
> godt. Jeg har med vilje ikke trænet ret meget før start, men det gik
> faktisk rigtig godt med at holde kontakten

Dejligt at du kan holde kontakten. Det kan jo godt være svært for en hvalp,
især når der er alle de andre spændende hunde.

> På onsdag bliver han måneder, og han vejer nu over 13 kg

Ja, man kan da se, at han er vokset godt. Hvor mange måneder bliver han
?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Is

Dato : 03-09-07 19:05

> Ja, man kan da se, at han er vokset godt. Hvor mange måneder
bliver han

Jeg håber han bliver mange måneder nåå, jeg kan godt se hvad du
mener, måske emnet gir et hint

jo, 4 måneder på onsdag.

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 19:48

> jo, 4 måneder på onsdag.

Ja, jeg fik jo øje på emnelinien, da jeg havde sendt.

Husker, at vores lab vejede 10 kg., da hun var 12 uger.
Hun endte i en højde på 64 cm., så helt lille var hun jo ikke.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Is

Dato : 03-09-07 20:21

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Husker, at vores lab vejede 10 kg., da hun var 12 uger.
> Hun endte i en højde på 64 cm., så helt lille var hun jo ikke.

Jeg tror også jeg skal holde lidt igen med fodret, ikke fordi jeg
synes han er fed, men mager det er han heller ikke.

Har hvalpe en periode hvor de bare har noget "hvalpe fedt" som ikke
betyder noget?? hvis ja, hvornår er det så??

Erik Isager

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 03-09-07 20:59

> [...]
>
> Har hvalpe en periode hvor de bare har noget "hvalpe fedt" som ikke
> betyder noget?? hvis ja, hvornår er det så??

Hej Erik
en rigtig dejlig lab er han.

Man plejer at sige, at lab.hvalpe må veje lige så mange kg, som de er uger -
det gælder for hanhvalpe - tæver vejer 1-2 kg mindre - så hans vægt er da
vist meget passende.

Hvalpe skal ikke være fede, men heller ikke så magre, at man kan se deres
ribben, dog må man gerne kunne føle ribbenene, når man lader en hånd glide
hen over siden af hvalpen.

Venlig hilsen, Anelise

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Is

Dato : 03-09-07 21:40

> [...]
deres
> ribben, dog må man gerne kunne føle ribbenene, når man lader en hånd

Det er også det sidste jeg fodre ud fra.

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-07 21:15

> Jeg tror også jeg skal holde lidt igen med fodret, ikke fordi jeg
> synes han er fed, men mager det er han heller ikke.

Synes ikke, at du behøves, at holde igen med foderet endnu, da hans vægt
lyder meget passende. Synes, at vores lab var lidt spinkel, som hvalp. Man
kunne lige ane ribbene, når man aede hende, men det var ifølge dyrlægen ok.

> Har hvalpe en periode hvor de bare har noget "hvalpe fedt" som ikke
> betyder noget?? hvis ja, hvornår er det så??

Til de er omkring 12-16 uger, kan hvalpe ofte syne lidt kortbenede og
buttede- alt efter race selvfølgelig.
Ellers synes jeg ofte, at de pludselig vokser i højden og så går der lige
lidt tid, inden drøjden følger med, så de i perioder kan virke lidt spinkle
i det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-09-07 08:42

Is wrote:

> nu har jeg lagt lidt billeder på min hjemmeside, af Benny.
> I kan bedømme billederne, og indsætte kommentar.
> http://www.erikisager.dk/listpics.asp

Hvor er han dog en bedårende og smuk hund. Han har noget af det
kønneste hoved, og det er nogle herlige udtryk han har på et par af
billederne.

Han er bare lige til at kramme
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hm

Dato : 03-09-07 11:15

Hej Erik
tak, det var nogle dejlige billeder, han er en flot hund.
Det er godt med en god kontakt til sin hund.
Det er også rart med nogle bidemærker i sine møbler, så kan man da tænke
tilbage til hvalpetiden resten af hundens liv

Hanne/ som har nogle gode mærker i det ene bordben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-09-07 17:37

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> writes:

> Hvis vi er i haven efter mørkets frembrud, og vinden tager lidt i
> buskene, så er han den der vil ind.

Siri er godt tre år, og i mørke går hun ikke mange skridt fra os. Når
vi er hjemme hos mine forældre, går hun ikke over i marken og tisser,
hvis ikke vi er med. Faktisk er hun lidt en kryster. :)

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Kosmonauten

Dato : 05-09-07 20:22

> [...]
> til musen, men det ku da være meget værre.
>

> Jeg synes at han trives både fysisk og psykisk

Hej Erik.

Måtte lige give dig mine komplimenter for nogle skønne fotos af en dejlig og
flot hund.
Hehe genkender det med tandmærkerne og så lige en enkelt PC ledning + 1 cm.
tapet, det var alt hvad min Laika havde lyst til at sætte sine hvalpe tænder
i.
Nå ja, når jeg liiige ser bort fra 2 små næsten usynlige streger på min
næse, men igen så har hun jo mærket mig ;C) Og den historie må du have til
gode til en anden gang ;C)
Det bliver spændende at følge Benny fremover.

Hygge
Martin & Laika.

Fra : Is

Dato : 05-09-07 22:13

> Hej Erik.
>
> Måtte lige give dig mine komplimenter for nogle skønne fotos af en
dejlig og
> flot hund.

Jeg takker !

> [...]
have til
> gode til en anden gang ;C)
> Det bliver spændende at følge Benny fremover.

Og hvor gammel er Laika så nu ??
For Benny er jo kun 4 måneder, så han kan jo nå at få mange ting på
sin samvittighed endnu. Lige hvad det angår håber jeg snart han bliver
voksen, men ellers må det gerne tage langtid, for han er sgu både sjov
og dejlig nu

Vi har lige været til "hvalpetræning", hvor er han dog dejlig træt.

Erik Isager

Fra : Kosmonauten

Dato : 07-09-07 07:55

> dejlig og
>
> Jeg takker !
>
> Og hvor gammel er Laika så nu ??

Uha Erik, nu spørger man jo ikke normalt om en dames alder, men jeg har fået
lov til at afsløre at hun bliver 8 år d.6.dec. Ikke fordi at hun viser tegn
på at være blevet ældre, tværtimod, siden hun var syg for 8-10 uger siden
har hun fået sin anden ungdom igen, fyldt med glæde og krudt.

> [...]
> sin samvittighed endnu. Lige hvad det angår håber jeg snart han bliver
> voksen, men ellers må det gerne tage langtid, for han er sgu både sjov

Det forstår jeg godt, selvom Laika er en meget voksen hund, så laver hun
altid et eller andet sjovt stadigvæk, når jeg kommer hjem fra job så kan hun
finde på at hente min pude (måske fordi hun ved at jeg er træt ;C)) eller om
morgenen kan hun finde på at hugge mine strømper og så går den vilde jagt i
5 min. Men hun ødelægger det ikke og når jeg har mistet luften (;C)), så får
jeg min "ting" igen.
Men det er kun mine ting hun henter,hun er jo "fars" hund ;C)
> Vi har lige været til "hvalpetræning", hvor er han dog dejlig træt.

Hehe, sådan en vaps kan virkelig sove de uskyldiges søvn. Men endnu engang
tillykke med ham, 4 mdr og sikkert fyldt med krudt ;C)
> --
> mvh
> Erik Isager
Mange hilsner