Krise! hurtigt svar!
Fra : nana sørensen

Dato : 02-09-07 14:56

Hej Gruppe...

Pnåf har lige fået fat i nogle friske soyabønner og har snasket i dem. jeg
ved ikke hvor mange den har ædt, men den havde lidt grønt snask i tænderne.
Nu er det sådan at mennesker ikke må spise selve bælgen, for så får de ondt
i maven, men man tygger på den og det sker der intet ved. mennesker dør
heller ikke af det, men kan som sagt få maveproblemer. Pnåf har ædt noget af
en skal. Hvad fanden gør jeg? Den har sandsynligvis ikke ædt ret meget, men
den er jo en chihuahua og lille. Kan jeg give den noget der får den til at
brække sig? Eller skal jeg bare se om der sker noget? Det er som sagt ikke
dødeligt giftigt for mennesker, men jeg aner ikke hvordan det virker på
hunde, bortset fra at deres mad kan indeholde selve bønnen, men ikke
skallen.
Giv mig råd!!!

Fra : Anette

Dato : 02-09-07 15:40

nana sørensen wrote:
> Hej Gruppe...
>
> Pnåf har lige fået fat i nogle friske soyabønner og har snasket i
> dem.

Hej Nanna

Rolig nu, søtte Hvis han ellers har det godt nok, så giv ham lidt
yougurth og se tiden an.
Hvis det er noget han ikke tåler, så reagerer hans mave næsten promte - dvs
han vil brække sig meget kort tid efter han har ædt det.
Så vidt jeg har kunnet læse mig til er hele soyabønner/ skaller kun
"farlige" hvis de ikke bliver skyllet ordentligt inden brug , kan mennesker
få ondt i maven af dem.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : nana sørensen

Dato : 03-09-07 18:43

"Anette" <abc@def.es> wrote in message

> [...]
> Så vidt jeg har kunnet læse mig til er hele soyabønner/ skaller kun
> "farlige" hvis de ikke bliver skyllet ordentligt inden brug , kan

Det er en pige, men hun har det godt nok. Jeg har i øjeblikket 4 hunde,
så det var lidt svært at vurdere om nogen af dem overhovedet havde snasket
idet, eller om de bare havde spredt det i små stykker. Pnåf plejer bare at
være den der æder alt. Første gang vi havde hende med ude hos fremmede åd
hun rottegift, fordi værtinden ikke havde fjernet det inden. Babu babu
dyrehospital.
Yoghurt og zoolac fik de allesammen, og det var de glade for.
Jeg ved faktisk ikke engang om de var skyllet, for det er sådan nogle friske
nogen der er vendt i lidt salt. Men så er de vel skyllet?
Dyrehospitalet vidste INTET om det men anbefalede mig at komme ud og få
brækmiddel, hvilket ville koste 1200kr. Der valgte jeg altså at se tiden an.

Fra : Coppi

Dato : 03-09-07 06:08

Hej Nana.

Nu er det sent med et svar, men en anden gang, hvis du skal have en hund til
at kaste op, så tage en teskefuld salt og læg det helt inde bagerst på
tungen, så kaster den med garanti op.

Ja, det er måske lidt voldsomt til sådan en lille hund, men mindre kan vel
også gøre det, men det virker

coppi

Fra : nana sørensen

Dato : 03-09-07 18:44

"Coppi" <annie321@privat.dk> wrote in message
> [...]
> til at kaste op, så tage en teskefuld salt og læg det helt inde bagerst på

En hel teskefuld? bliver de ikke hundesyge af det?

Fra : Coppi

Dato : 05-09-07 15:11

> En hel teskefuld? bliver de ikke hundesyge af det?

Ja, nu kan jeg jo ikke huske det, det er nok 15 år siden jeg selv fik det
råd og prøvede det.
Men det er hunden sikkert ikke blevet, så tror jeg jeg kunne have huaket det
og saltet kommer jo op igen med det samme, der gar ikke mere end et halvt
minut eller mindre, så man skal helst gøre det udendørs.

coppi>