Gennemsøgning
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 09-07-01 23:46

Harj.

Jeg mangler kildekode til gennemsøgning af hele drevstrukturen på en enkelt
drev (og ikke søgning efter filer).

Jeg har forsøgt med at søge efter en fil med ulovligt filnavn så computeren
bliver tvunget til at søge alle mapper igennem men det går faktisk en smule
langsom...så hvis det er muligt at gennemrode alle underbiblioteker for et
drev eller en mappe og du sidder med en ret god løsning så sig lige til ig!

Hilsen fra Peter

Fra : Gert Arvesen

Dato : 04-08-01 13:36

http://www.vb2themax.com/Item.asp?PageID=CodeBank&Cat=140&ID=221

Prøv og se om dette kan bruges.

/gert

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 14-07-01 15:44

Der er mange måder at gøre det på, men alle langsomme - synes jeg.
Den bedste måde jeg kan komme i tanke om, er at lave følgende kald (hvis det
er C-drevet):

command.com /c dir C:\ /a:d /s /b >dirs.tmp

.... det kræver måske lidt dos-ekspertise at gennemskue det, men det virker.
Listen over mapperne ligger så i filen dirs.tmp når kaldet er slut.

Du kan f.eks. gøre det ved hjælp af shell-kommandoen:

Shell "command.com /c dir C:\ /a:d /s /b >dirs.tmp", vbHide

.... men det er ikke rigtig holdbart, fordi vb-koden fortsætter selvom den
ikke er færdig. Derfor ved du ikke hvornår du kan læse filen. Der findes
noget kode der laver et kald og som først fortsætter i vb, når det er
udført... jeg kan bare ikke lige huske koden.

Håber du kunne bruge det til noget

- Bjarke Walling Petersen