/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Fransk og grim som en kaktus.
Fra : BJ


Dato : 04-09-07 13:37

Citroen fremviser seneste konceptpotte.

"Fransk og grøn som en kaktus"........

http://fpn.dk/motor/bil/article1073271.ece

mvh
Bjørn J.



 
 
snoller (04-09-2007)
Kommentar
Fra : snoller


Dato : 04-09-07 13:45

Damn nogle næsebor ...



Brian (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-09-07 17:20

> "snoller" <jens.a.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1188909906.348279.209700@d55g2000hsg.googlegroups.com...
> Damn nogle næsebor ...

Ja, det burde hedde C-Rhino...




Martin Bak (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 04-09-07 17:42


"snoller" <jens.a.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1188909906.348279.209700@d55g2000hsg.googlegroups.com...
> Damn nogle næsebor ...
>

Nu har de franske biler efter min mening aldrig været plaget af skønhed,
hverken ude eller inde. Enkelte modeller for henved 3 årtier siden, var så
specielle at de næsten var sjove, -men kønne...bestemt nej.
Denne er såmænd ikke værre end det franske gennemsnit.

Martin



KASO (04-09-2007)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 04-09-07 21:49


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:fbk1te$1chj$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "snoller" <jens.a.christensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1188909906.348279.209700@d55g2000hsg.googlegroups.com...
>> Damn nogle næsebor ...
>>
>
> Nu har de franske biler efter min mening aldrig været plaget af skønhed,
> hverken ude eller inde. Enkelte modeller for henved 3 årtier siden, var så
> specielle at de næsten var sjove, -men kønne...bestemt nej.
> Denne er såmænd ikke værre end det franske gennemsnit.

Det er jo så diskutabelt. Man må sige, at de franske bilmærker har haft en
særlig evne til at - hmm - differentiere sig - designmæssigt - og de har
aldrig været bange for at prøve noget nyt. Resultaterne har efter min mening
været ganske forskellige - gående fra de grimme til de meget vellykkede.

Der er dog mærker, der har præsteret biler, der ikke overgåes af de franske
mht. grimt design - jeg kan f.eks. nævne AMC Pacer, Fiat Multipla, Skoda
Roomster og en god del af BMW's nuværende modelprogram - men det er jo smag
og behag.

Mht. den aktuelle konceptbil, forklares designet bl.a. ved at dele af
fronten også bruges som en del af bagenden. Jeg troede egentlig, at det var
en gl. idé som de allerede havde brugt i mange år på den første Picasso



Brian (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 04-09-07 17:24

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:46dd5160$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Citroen fremviser seneste konceptpotte.
>
> "Fransk og grøn som en kaktus"........
>
> http://fpn.dk/motor/bil/article1073271.ece

Lad mig citere:

Takket være dens HDi hybrid motor og en vægt, der er begrænset til 1.306 kg,
er brændstofforbruget blot 3,4 liter pr. 100 km og CO2 udledningen 78 g pr.
km.

1306kg hvad !%¤#"& sker der? Jeg troede den ville veje 5-600kg med brug af
kork og genbrugsmaterialer. Forbruget er da rigtigt flot med 3.4l/100km...



Klaus D. Mikkelsen (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 04-09-07 17:48

Brian skriver:
>
> 1306kg hvad !%¤#"& sker der? Jeg troede den ville veje 5-600kg med brug af
> kork og genbrugsmaterialer. Forbruget er da rigtigt flot med 3.4l/100km...

Hvad koster det i km/l at lade batterierne op derhjemme ?



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Per Henneberg Kriste~ (04-09-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 04-09-07 19:33

----- Original Message -----
From: "BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk>

> Citroen fremviser seneste konceptpotte.
>
> "Fransk og grøn som en kaktus"........

De ellers udemærkede journalister skriver bl.a.:

Et eksempel er, at kabinen er opbygget af lidt over 200 dele, hvilket er to
gange mindre end en traditionel bil i tilsvarende størrelse.

To gange mindre ... ???

Hvor meget er normalt så? 400? Er det halvdelen vedkommende mener? Eller
600?

Eller er der bare frit slag :)

Per


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177503
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408541
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste