Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Mht. bundtrækket... det er vel ikke bedre / større end 320´eren eller
> hvordan?
På papiret leverer 320'eren selvfølgelig et større moment, men i 270'eren
føles det bare meget mere voldsomt. Måske fordi det er ved lavere
omdrejninger el.andet. De 6-cyl. kører meget mere som benzinere, og skal
have lidt flere omdrejninger, føles det som om.
> Jeg har kørt med en kollega et par gange i hans 04 E320´er. Og det er
> da en herlig bil, med en pragtfuld lyd / træk. Men jeg kan forstå, at
> jeg ikke kan forvente mig det samme i en 270´er?
Uha nej, 270'eren er en meget støjende og vibrerende motor. Selv ved tomgang
sidder man og hopper.
> Nu skal det lige siges at jeg er vant til en gammel E220 fra 02...
> den er godt nok chippet til ca. 170 hk, men den har trods alt kun 4
> cyl, så en 270´er vel en kraftig forbedring
Men det er da
> rigtigt, at det er ærgeligt at spare de sidste kr. hvis man ikke
> rigtigt er tilfreds med motoren.
En 220 CDi er da en fin lille motor. 4-cyl. har også langt bedre gangkultur
end 5-cyl. i dette tilfælde.
I 2004 mener jeg at en 280 CDi var på 3,2 liter og 6 cyl. række. En 320 var
også på 3,2 liter men med flere HK. Kanon motorer, men så tørstige at det
næsten var en joke.
En 270'er er det altså svært at sige noget godt om... andet end forbrug og
bundtræk. Men prøv den, jeg tror du bliver vildt overrasket over hvor
upassende den er i forhold til din 4-cyl.
Mercedes synes at have et "hul" i deres modelprogram, hvor man springer fra
200 og 220 CDi op til 280 og 320 CDi. At gå fra 2,2 liter 4-cyl. og til 3,2
liter cyl. i ét trin, syntes for stort. I dag er en 320 og en 280 CDi begge
på 3,0 liter V6.