Forsikring
Fra : Wagner

Dato : 02-09-07 16:01

Vi har netop købt ny bil. Da vi får registreringspapirerne tilsendt står
bilen kun i konens navn, selvom vi begge stod på købsaftalen., mens
forsikringspapirerne i den gamle bil står i mit navn. Har det betydning for
overførsel af elitebilist-fordele, når den nye skal forsikres?
vh
Wagner

Fra : William 'Billy-Boy' ~

Dato : 02-09-07 16:47

On Sun, 2 Sep 2007 17:00:35 +0200, "Wagner" <wagner@> wrote:

> [...]
>forsikringspapirerne i den gamle bil står i mit navn. Har det betydning for
>overførsel af elitebilist-fordele, når den nye skal forsikres?

Næppe, da det vist er den daglige bruger, man udregner fra.

--
Don't mess with left-wing activists.....

.....it's not nice to pick on retards!

Fra : claus b. p.

Dato : 03-09-07 11:12

"William 'Billy-Boy' Boysen" <Billy-Boy.er.med@tur.for.første.gang> wrote in
message news:pmmld3lho76r5jaol338ap4fvbv0nmbq97@4ax.com...

> Næppe, da det vist er den daglige bruger, man udregner fra.

Der kan normalt kun stå en ejer på reg. attesten, men hvis det ikke er den
daglige bruger, bør det stå i bruger-feltet.
Normalt ser forsikringsselskaberne husstanden under et, men hvis eksempelvis
en ung hjemmeboende (søn) er daglig bruger af en bil, men bilen står i
farens eller morens navn, så kan det give fæle problemer i tilfælde af
skader. (Og det er jo det man har forsikringen til). Er det en fælles bil,
er det ligegyldigt hvem der står som ejer/bruger, men bliver man en dag
skilt, er det vigtigt at have dokumentation for forsikringen og den fælles
adresse, ellers vil den, der ikke står på som bruger, risikere at skulle
starte som nybegynder.
Det er forskelligt hvordan selskaberne tolker sådan noget, så spørg
selskabet konkret.

Et andet paradox er hvis man har 3 biler i husstanden. Så er
forsikringsselskaberne stort set enige om at den 3. bil starter som
nybegynder. Det er hul i hovedet, men svært at gøre ret meget ved.

/Claus