Nostalgisk spørgsmål.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-07 13:23

Hvad blev der af 2-farvede biler?

Dengang jeg var..................osv osv )

Da var det helt almindeligt at en bil havde to farver.

Dem der troede de var hurtige, havde som regel sort tag.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 02-09-07 13:37

> Hvad blev der af 2-farvede biler?
>
> Dengang jeg var..................osv osv )
>
> Da var det helt almindeligt at en bil havde to farver.
>
> Dem der troede de var hurtige, havde som regel sort tag.

Og motorhjælmen var malet matsort.
Angiveligt for at undgå reflekser.

Jeg har set en Hillman Imp med matsort motorhjælm

Af hensyn til medlæsende "børn" der aldrig har set en Imp.
http://en.wikipedia.org/wiki/Hillman_Imp

--
hilzen
hanzen

SAAB 900 185 hk med kunstigt åndedræt

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-07 14:06

On Sun, 2 Sep 2007 14:37:29 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
wrote:

> [...]
>Angiveligt for at undgå reflekser.
>
>Jeg har set en Hillman Imp med matsort motorhjælm
>
>Af hensyn til medlæsende "børn" der aldrig har set en Imp.

Sådan en ka'l har jeg da kørt race med.

I dag ville det hedde rally-cross, men dengang hed det bare
jordbaneløb.

Ørnedalsbanen og én nede ved Viborg. Løvel tror jeg?

Der var en Guds velsignelse af fine biler. NSU - SAAB96 - Mascot -
Cortina - Volvo - VW boble osv.

Den lagde sig om på taget på et tidspunkt, og var derefter
ureparerbar.

Imp'erne NSU'erne og Boblerne kom som regel først fra start, p.gr.a.
baghjulstræk og maskinen lige over samme, men det holdt sjældent mere
end et par omgange. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 02-09-07 14:12

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Den lagde sig om på taget på et tidspunkt, og var derefter
>ureparerbar.

Hmmmmmm... Lavede man en "Karlsson" ?

--
Jan_stevns

Fra : hanzen

Dato : 02-09-07 14:14

<jan@bygteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmmmmm... Lavede man en "Karlsson" ?

Fra d.d. hedder det "En Folmer"
--
hilzen
hanzen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-07 14:17

On Sun, 02 Sep 2007 15:11:32 +0200, jan@bygteknik.dk wrote:

>Hmmmmmm... Lavede man en "Karlsson" ?

>--

Nu kan jeg ikke huske om Karlssons trick var en chaufførfejl. Det var
der overhovedet ikke tale om i mit tilfælde.

Det var noget med én der skubbede lidt, og så jordvolden der
omkransede banen.

Det var denondehylemig skægt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 02-09-07 14:12

> On Sun, 2 Sep 2007 14:37:29 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
> wrote:
> Sådan en ka'l har jeg da kørt race med.

Havde du også matsort bagklap?
--
hilzen
hanzen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-07 14:21

On Sun, 2 Sep 2007 15:12:24 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>

>Havde du også matsort bagklap?

>--

Jeg skal fa'me gi' dig matsort. *LOL*

Nej, men jeg havde i lighed med Fiat 600 og NSU'erne en javertus der
holdt klappen lidt højere end originalen, så alt tingeltanglet ku'
være der.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 02-09-07 14:29

> Jeg skal fa'me gi' dig matsort. *LOL*
>
> Nej, men jeg havde i lighed med Fiat 600 og NSU'erne en javertus der
> holdt klappen lidt højere end originalen, så alt tingeltanglet ku'
> være der.

Jeg havde en kammerat der havde en Fiat 600 monteret med en, vistnok 1000
ccm, Abarth motor med omkring 100 af de vilde.
Han lagde sig på siden af en Mascot Cooper, hvorfra føreren kiggede undrende
på ham. Så gearede han lige Fiat'en ned og farvel, farvel. )
--
hilzen
hanzen

Fra : Møller

Dato : 02-09-07 17:04

Folmer Rasmussen skrev:
> [...]
KLIP

> [...]
>
> Imp'erne NSU'erne og Boblerne kom som regel først fra start, p.gr.a.
> baghjulstræk og maskinen lige over samme, men det holdt sjældent mere

Flot motor i Imp'en

og så Mascot med 7-porte, der er 6 flere end St Peter har

men den gang kørte du vel ikke med extravægt

Møller

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-07 19:04

On Sun, 02 Sep 2007 18:04:08 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

>Flot motor i Imp'en

>--

Ja, den var der ike noget i vejen med.

Jeg kan huske at jeg var meget imponeret over de der NSU 1000 TT, tror
jeg de hed.

>--

>og så Mascot med 7-porte, der er 6 flere end St Peter har

>--

Ham Peter, hvad var det han kørte i?

>--

>men den gang kørte du vel ikke med extravægt

>--

Det var ikke så kompliceret dengang. Ud og køre noget ræs indtil der
ikke var flere penge. Ingen penge var der altid nok af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Møller

Dato : 02-09-07 20:52

Folmer Rasmussen skrev:
> On Sun, 02 Sep 2007 18:04:08 +0200, Møller <M@g2net.dk> wrote:

> Ham Peter, hvad var det han kørte i?

Normalt kørte han på altervin og brugte en prædikestol fra Recaro

> Det var ikke så kompliceret dengang. Ud og køre noget ræs indtil der
> ikke var flere penge. Ingen penge var der altid nok af.

Kompliceret og dog, jeg stoppede da der kom for mange fabriksstøttede, så
var der alt for mange af de der for få penge.

jeg har for kort tid siden været til klubaftem med Ole Vejlund, det var da
også nogle røverhistorier han kunne fra Roskilde og de andre ikke så ringe
ringe

Snaps til Nordmænd og Svenskere,
Tilbageholdt i tolden i England fordi der var nogle snavsede blade i
værkstedsvognen det tror da fanden med al den olie der altid er i sådan
en vogn på frivillig basis.
Købet en opslidt og udtjent motor ubeset )til Formel 3

Eller gamle salige Rodeo Thorvald, den røver, kan stadig levere stof til en
god historie. Han kører nok race med ham der Hans

osv

Møller

Fra : John Sahl

Dato : 02-09-07 13:39

Folmer Rasmussen wrote:
> Hvad blev der af 2-farvede biler?

De er på vej tilbage.

> Dengang jeg var..................osv osv )

Shhh, det er jo ikke så længe siden

> Da var det helt almindeligt at en bil havde to farver.
>
> Dem der troede de var hurtige, havde som regel sort tag.

Hehe, min bil får snart sort tag og sort frontklap, men jeg tror også at den
er hurtig

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-07 13:49

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Da var det helt almindeligt at en bil havde to farver.
>
> Dem der troede de var hurtige, havde som regel sort tag.

Findes skam stadigvæk, men vist mere i retro stil, og racetrim....

http://www.qxo.dk/Minicoopers.htm

Og uden tag:

http://www.allsportauto.com/wallpapers.php3?zl_id=7997&zl_idMD=902

--
/HB

Fra : Bruno

Dato : 02-09-07 14:17

HB wrote:

> Findes skam stadigvæk, men vist mere i retro stil, og racetrim....
>
> http://www.qxo.dk/Minicoopers.htm

Ikke kun retro og race.

Der kører nogle E-klasse, vist den forrige model, hvor den nederste del
er i anden tone og så er der nogle få japanere hvor det meste er beige
med det nederste i rød.

> Og uden tag:
>
> http://www.allsportauto.com/wallpapers.php3?zl_id=7997&zl_idMD=902

Damn det er grimt! Den er jo firfarvet!

Man kan da ikke blande gul, grøn, sort og blankt metal på den måde.

Mvh
Bruno

Fra : retroman

Dato : 02-09-07 16:59

> Hvad blev der af 2-farvede biler?
>
> Dengang jeg var..................osv osv )
>
> Da var det helt almindeligt at en bil havde to farver.
>
> Dem der troede de var hurtige, havde som regel sort tag.

Den nye fabia fås da sådanne..det samme med Mini'en...

Fra : Thomas

Dato : 02-09-07 17:56

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Da var det helt almindeligt at en bil havde to farver.
>
> Dem der troede de var hurtige, havde som regel sort tag.

Kan huske jeg så et billede i en "gammel monster bilbog", på biblioteket, et
billede af en Fiat 124 Abart, i hvid, med sort hjælm, sort tag og sort
bagklap..... og de 4 stjernede abart fælge

Simpel men flot kombination............

Skulle man få sig en 124'er en dag, bliver det da farven, selvom det nok
ikke bliver en Abarth...... om det så er blasfemi ved jeg ikke........

Mvh

Thomas

Der lige fandt dette på google
http://www.mesminiatures.com/histoire/images/fiat_124_abarth_exem_43.jpg

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 02-09-07 19:59

> [...]
>
> Da var det helt almindeligt at en bil havde to farver.
>
> Dem der troede de var hurtige, havde som regel sort tag.

Volvo's C30 kan da bestilles i 2 farver...

http://www.tecnocoches.com/wp-content/imagenes/2006/09/volvo_c30.jpg

Bjarne

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-09-07 20:24

On Sun, 2 Sep 2007 20:58:52 +0200, "Bjarne Rosenkrands"
<dsl196465@FJERNvip.cybercity.dk> wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse

>Volvo's C30 kan da bestilles i 2 farver...
>
>http://www.tecnocoches.com/wp-content/imagenes/2006/09/volvo_c30.jpg

>--

Det bliver den ikke kønnere af.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 03-09-07 21:50

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> >
> Det bliver den ikke kønnere af.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Nej, helt enig

Bjarne

Fra : Mogens

Dato : 11-09-07 16:39

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@FJERNvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, helt enig

Men bilen kører faktisk temmelig godt !
Jeg kører een i disse dage idet min Renault er til service.C30'eren
kører 7.5 l / 100 km og er næsten lydløs. Har alt udstyret inkl.
fartpilot og en hamrende fed bas i stereoanlæget