Frontepage / Powerpoint
Fra : J. Ewerty K.

Dato : 09-07-01 23:33

Hej derude i sommervarmen

Er der nogle af jer som kan fortælle mig om frontepage kan
arbejde sammen med powerpoint, jeg tænker her spec. på
slide effekt ? jeg ville også frygtelig gerne have en dropdown
menu, men har fået at vide at det kan frontpage ikke så skal
man selv til at programmere (og det kan jeg ikke "endnu) - nogle gode ideer
?
Jeg blev jo lidt vild i varmen da jeg havde set Thomas H. side
FLOT giver du et fif ? *GG*
MVH
JEK

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-07-01 09:06

Lad mig være den irriterende idag.

Mht. Powerpoint mener jeg det kan lade sig gøre - prøv !

Mht. din dropdown menu ...
Har du overvejet om det også kunne være lavet i DHTML?
Har du prøvet at søge på yahoo, altavista, google, northernlight og søgt
efter javascript og efter DHTML ?
Har du fulgt de links der kom frem til de forskellige arkiver ?
Har du kigget efter i arkiverne og brugt tid på at se hvad de ellers har af
navigations systemer ?
Har du overvejet at stjæle koden fra den side hvor den menu du gerne ville
have findes ?
Har du overvejet hvor "praktisk" det er at genopfinde hjulet ?

..... og i den stil kan vi fortsætte idag, men dette er dog ikke nødvendigt,
jeg tror at du nu har den grundlæggende ledetråd.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : J. Ewerty K.

Dato : 10-07-01 14:06

*GGGGGGGGGG*
takker Andreas, må dog indrømme at jeg ikke
er så velbefaren som du, men ja jeg har set
neonskiltet.
MVH
JEK

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-07-01 16:29

Jeg tror, at jeg snart skal sætte en enkeltsidet FAQ op med en MEGA neon pil
der bare lige peger i retningen til den hint tekst jeg har skrevet til dig.

Nettet giver uanede muligheder og jeg syntes personligt, at den kæmpe
database der vitterligt er tale om skal udnyttes og bruges iht. til dens
oprindelige formål, samling af data af en hvilken som helst art.
Når folk beslutter sig til at lave en hjemmeside forventer jeg på sin vis at
man er klar over hvad nettet er og hvad der måtte ligger derude.
Derfor ser jeg det lidt som en form for irritation - selvom det ikke er ment
sådanne - hvis folk spørger om ting de lynende hurtigt kan finde på nettet.
Jeg mener, man må da kunne forvente at folk gør en indsats i egen interesse
fremfor at forvente at andre skal påtage sig ansvaret for deres problemer
der bunder i uvidenhed/dovenskab.
Ok, vi har alle lært det og lærer stadig, men brug dog nettet intenst som
een i H ..... !
Prøv at tænke på hvor mange mennesker der verden over sidder og genopfinder
hjulet lige nu eller den dybe tallerken !

Jeg hjælper gerne hvis man har et problem, men jeg forventer til en vis grad
at man prøver at løse det selv. Er man så kørt fast, jamen så er der mange
der kan hjælpe.

Efterhånden må jeg indrømme, at jeg godt forstår at nogle af de inkarnerede
NG brugere spyr lidt galle engang imellem.

Fra : J. Ewerty K.

Dato : 10-07-01 23:24

Jeg er helt enig i din holdning Andreas, men når nu du
selv nævner den dybe tallerken, så er det jo lige netop
at jeg tænker hvorfor bruge mega mange timer på at
finde ud af lige netop mit problem hvis der er nogle
venlige sjæle som ville dele ud af deres erfaring.
Jeg har prøvet mig frem med frontpage/powerpoint
jeg har også søgt på nettet, men til lige netop det jeg
har brug for har jeg åbenbart ikke brugt de rigtige søge ord.
men OK jeg venter med min dropdown menu og mine
slid til det bliver vinter så er der jo timer nok at tage af
MVH
JEK

Fra : Andreas Paasch

Dato : 10-07-01 23:46

Jeg kan da godt følge dig også ... men hele ideen er hvis du er kørt fast,
vitterligt har prøvet, så spørg.
Selvfølgelig kan man da spørge først og så tro man lærer noget, men den
holder ikke.
Hele ideen i mit lille opstød - som ikke er ment fornærmende på nogen måde -
er jo netop at sige, "hallo, nettet har alt du vil vide. Prøv at yde noget
for at finde løsningen."
Reelt set hvis det ikke virker, så har man da ydet. Og ved selv at yde, det
er fasen hvor man lærer noget selv og ofte endda mere end man har brug for
selv.
Jo, jeg har selv spurgt mangt og meget og jeg gør det stadig. Men først når
jeg har prøvet og enten ikke kan knække den nød, er kørt fast fra starten
eller bare lige skal have det berømte vink.

Når alt er sagt, der findes massevis af arkiver på nettet, heriblandt
www.javascript.com der nok har en menu som du gerne vil have.

Mht. Powerpoint og den slide præsentation kan jeg desværre ikke hjælpe da
jeg ikke bruger det selv.

Vinteren er måske en god til web arbejde .. men mange gange vil man jo gerne
igang her og nu .. ikke?

Fra : Rikke & Patrick

Dato : 14-07-01 17:11

I Office XP kan du gemme din Powerpointpræsentation inkl effekter som html,
men vær forberedt på at der bliver genereret en masse slamkode og det kommer
til at fylde en hel masse, således at det vil tage tid at hente ind i sin
browser.

Mvh Patrick