Antivirus og firewall ?
Fra : Martin Ploug

Dato : 04-09-07 18:36

Hej

Håber dette er den rigtige gruppe.

Jeg har for ikke ret længe siden installeret TDCs sikkerhedspakke,
men nu er der allerede problemer med opdateringen dertil.
Jeg kan se, at der er andre, som har problemer med den sikkerhedspakke,
så nu vil jeg prøve at finde noget andet, som virker, som det skal.

Jeg regner med at ville installere et anti-virus program og en firewall.
Jeg bruger fortsat Windows 2000, så programmerne skal kunne køre derpå.

Jeg har prøvet anti-virus programmet Active Virus Shield, der nu hedder
McAfee
Virus Scan http://safety.aol.com/isc/BasicSecurity.

Jeg mener det fungerede helt fint, og husker ikke, hvor jeg
afinstallerede det.
Det ser ud som om man stadigvæk kan få en gratisudgave af det - ved dog
ikke,
om det bare er en trial. Mon det er værd at installere?

Jeg har prøvet PC Tools Firewall Plus fra
http://www.pctools.com/firewall/download.
Jeg mener også, at den umiddelbart fungerede fint, og ved heller ikke
hvorfor jeg
afinstallerede den. Måske fordi jeg savnede lidt flere oplysninger om,
hvilke programmer
jeg blev spurgt om, om jeg ville tillade eller nægte adgang.

Jeg har også prøvet AVG og ZoneAlarm, men er det fortsat gode (og gratis) ?

Altså kort sagt: Jeg vil høre om nogen kan anbefale et godt og
brugervenligt anti-virus program
og en god og brugervenlig firewall. Begge dele må naturligvis gerne være
gratis eller i hvert fald forholdsvis
billige.

På forhånd tak.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-09-07 18:50

On Tue, 04 Sep 2007 19:35:32 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

> [...]
>brugervenligt anti-virus program
>og en god og brugervenlig firewall. Begge dele må naturligvis gerne være

Tja, hvis du sidder bag en bredbåndsrouter har dine computere lokale
ip-adresser der ikke kan 'ses' ude fra internettet. Og så har du ikke
brug for software firewall....

Ad antivirus: Så kommer du måske længere ved at opføre dig pænt, dvs
undlade at downloade tvivlsomme filer fra internettet. Selv kører jeg
overvejende uden antivirus uden at det giver anledning til
problemer...

<mlr>

Fra : Martin Ploug

Dato : 05-09-07 06:54

Michael Rasmussen <michael@invalid> skrev:
>Tja, hvis du sidder bag en
>bredbåndsrouter har dine computere lokale
> [...]

Hej Michael

Tak for dine svar.
Jeg sidder ikke bag en bredbåndsrouter.
Jeg vil måske bare prøve at installere¨
den der
McAfee Virus Scan http://safety.aol.com/isc/BasicSecurity.

Den ser faktisk ud til at indeholde begge dele.

Mvh. Martin

Fra : Thore

Dato : 05-09-07 13:14

On Tue, 04 Sep 2007 19:35:32 +0200, Martin Ploug <mploug@pc.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg regner med at ville installere et anti-virus program og en firewall.

AVG 7.5 + Kerio 2.1.5

>Jeg bruger fortsat Windows 2000, så programmerne skal kunne køre derpå.

Gør de begge..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 06-09-07 06:52

Thore <dinotec@mail.invalid> skrev:

>AVG 7.5 + Kerio 2.1.5

> [...]

Hej Thore

Tak for dine forslag.

Jeg har nu installeret AVG og regner med også
at prøve den gratis firewall fra pctools.com
igen.

/Martin