ATI og Linux.
Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 05-09-07 05:16

Hej.

Jeg har en kammerat, der insisterer på at køre Linus. Han har et ATI X1650,
mener jeg det er. Det stinker i performance. Det er helt galt i Second Life,
som stort set er det eneste, han bruger grafikkort til. Er der generelt
problemer med ATI og Linux (drivere)? Vil det kunne løses med et Nvidea
kort?
Det skal lige siges, at Second Life ikke har problemer med ATI, det kører
jeg selv med.

/Ole

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 04-09-07 20:28

/Ole (6000) wrote:

> [...]
> som stort set er det eneste, han bruger grafikkort til. Er der generelt
> problemer med ATI og Linux (drivere)? Vil det kunne løses med et Nvidea

nVidia kører generelt bedre i Linux men ATI burde dog også virke.
Hvilken distribution af Linux bruger han? Måske nogle kan linke til en
guide til lige den distribution han bruger.

Her er en guide til Ubuntu:
https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/ATI

PS: Kører selv World of Warcraft (det eneste jeg spiller) i Ubuntu Linux
med nVidia og det kører faktisk mere fornuftigt der end under Vista.

Fra : Morten Guldager

Dato : 05-09-07 12:47

2007-09-04 Thomas Jespersen wrote

> PS: Kører selv World of Warcraft (det eneste jeg spiller) i Ubuntu Linux
> med nVidia og det kører faktisk mere fornuftigt der end under Vista.

Ha, fedt. Kan du ikke lige følge med over i dk.edb.system.unix og
forklare hvordan du har fået danske tegn til at fungere i WoW's chat?

/Morten

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-09-07 17:08

On Wed, 05 Sep 2007 11:47:18 GMT, Morten Guldager
<Morten.Guldager@gmail.com> wrote:

>Ha, fedt. Kan du ikke lige følge med over i dk.edb.system.unix og
>forklare hvordan du har fået danske tegn til at fungere i WoW's chat?

Hm, jeg sidder ved windows lige nu og er faktisk ikke klar over om
Danske tegn virker i min :O

(jeg er i en engelsksproget guild og har ikke haft brug for det)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 05-09-07 17:42

On Wed, 05 Sep 2007 18:07:52 +0200, Thomas Jespersen
<jespersen.thomas@gmail.com> wrote:

>Hm, jeg sidder ved windows lige nu og er faktisk ikke klar over om
>Danske tegn virker i min :O

Ok, jeg har tilladt mig at spørge på det officielle forum for dig :)

Så må man håbe nogle svarer:
http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=612165264&postId=6121217461&sid=1#0

(jeg google'de lidt og fandt ikke rigtig noget, og jeg kommer først i
nærheden af en linux-box tidligst om et par dage)

Fra : J

Dato : 05-09-07 07:42

On Tue, 4 Sep 2007 21:16:04 -0700, "/Ole \(6000\)" <a@bc.dk> wrote:

> [...]
>kort?
>Det skal lige siges, at Second Life ikke har problemer med ATI, det kører

Brænd en live-CD eller live-DVD og prøv det af !

http://de.wikipedia.org/wiki/Live-System

mvh

John

Fra : J

Dato : 05-09-07 12:38

On Wed, 05 Sep 2007 08:41:44 +0200, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

>Brænd en live-CD eller live-DVD og prøv det af !
>
>http://de.wikipedia.org/wiki/Live-System

Nååh, han kører linux allerede.

Der sker vist snart forbedringen, inden Jul ialfald.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=821&num=1

mvh

John

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-09-07 22:08

"/Ole \(6000\)" <a@bc.dk> wrote in

> [...]
> løses med et Nvidea kort?
> Det skal lige siges, at Second Life ikke har problemer med ATI, det

Hvilken driver benytter han - der findes flere forskellige?

Jeg har selv en laptop med ATi kort og den ATi driver som Ubuntu default
leveres med stinker i 3D/spil. Hent den driver AMD/ATI har liggende i
stedet - man kan generere .deb pakker og bruge pakkemanageren så er den
også nem at fjerne igen hvis man løber ind i problemer. :)

Den eneste ulempe jeg lige kan komme på med ATIs egen driver er at den ikke
understøtter composite endnu så man kan ikke køre Beryl/Compiz eller hvad
de nu kalder sig oven på den driver. Men det arbejder ATI på.

/flemming

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-07 09:08

Flemming Joensson wrote:
> [...]
> stedet - man kan generere .deb pakker og bruge pakkemanageren så er den
> også nem at fjerne igen hvis man løber ind i problemer. :)

Hvem siger at Oles kammerat bruger Ubuntu?

Jesper Poulsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 12-09-07 21:25

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Hvem siger at Oles kammerat bruger Ubuntu?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Sry, jeg havde åbenbart ikke lige fået sendt. Det er Open Suse 10.2 mener
jeg han sagde det er.
Han er vist kommet frem til at det er noget DRI der ikke understøttes, så
vidt lige vides.

Ellers takker for jeres svar.

/Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-09-07 14:01

/Ole (6000) wrote:
> Sry, jeg havde åbenbart ikke lige fået sendt. Det er Open Suse 10.2 mener

Det er RPM-baseret (og ikke deb, som Ubuntu).

Jesper Poulsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 13-09-07 20:20

> Det er RPM-baseret (og ikke deb, som Ubuntu).

Så laver man bare en rpm med AMD/ATI installeren - eller bruger den binære
direkte. Prøv det eventuelt selv, det er ganske nemt :)

/flemming