Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af S/H film
Fra : Svenne Krap

Dato : 09-07-01 22:18

Hi alle,

en kammerat og jeg var lige ude at lufte kameraerne i dag i anledning
af det gode vej... fedt nok i med en ordentlig bunke S/H film og
afsted... alt var jubel indtil vi skulle indlevere filmene til
fremkaldelse...

En del steder ville ikke tage i mod det, og til sidst endte vi med et
tilbud på 130 kr. pr. film (incl. 10x15 aftryk)... og vi brugte ...
hmm .... en del...

Jeg synes det lyder meget tæt på tyveri ved højlys dag.

Hvis man nu ikke selv vil/kan fremkalde dem, er der nogle billige,
gode steder i KBH området, hvor man også kan få S/H film fremkaldt som
er optaget med med en anden lysfølsomhed som den angivne (kaldes det
ikke speeding) - eller evt. et sted man kan sende dem til ?

Eller er 130 kr. pr. rulle bare prisen ?

På forhånd tak

Svenne

--
Mail usenet@krap.dk - svenne@krap.dk - PGP key id : 0xDF484022
ICQ: 5434480 - http://www.krap.dk - http://www.krap.net

Fra : Tholo

Dato : 09-07-01 22:48

"Svenne Krap" <usenet@krap.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes det lyder meget tæt på tyveri ved højlys dag.

Det lyder dyrt, men måske er det pengene værd, det fleste steder fremkaldes
en S/HV film, som håndarbejde.

> [...]
> er optaget med med en anden lysfølsomhed som den angivne (kaldes det
> ikke speeding) - eller evt. et sted man kan sende dem til ?

Har du prøvet at gå ind til en Fotograf, ikke en fotohandler, men en
fotograf.
De kan nogle ting, som mange fotohandler ikek kan, typisk fordi en
fotohandler er lidt hjælpeløs hvis du fjerner hans maskiner, som laver hans
fremkaldelser for ham, og der findes hvis ikke så mange maskiner der kan
fremkalde S/HV.

Hvis du ikke er bleg for at sende dem med posten, kan du jo prøve at ringe
til nogle fotolaboratoriumer, jeg bruger selv www.gabs.dk med stor succes.

Eller prøv det med fotografen.

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-07-01 23:27

"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvis du ikke er bleg for at sende dem med posten, kan du jo prøve at ringe
> til nogle fotolaboratoriumer, jeg bruger selv www.gabs.dk med stor succes.

Hmm,,

ser ud til at de er rimelige prof...

Men hvordan kan en privat person købe arbejde hos dem??

Jeg kan nemlig ikke finde det...

Fra : Svenne Krap

Dato : 10-07-01 09:04

On Tue, 10 Jul 2001 00:27:11 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:
>"Tholo" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
>ser ud til at de er rimelige prof...

Ja.

>Men hvordan kan en privat person købe arbejde hos dem??

Kan man ikke, har lige fået mail fra dem.

Svenne

Fra : Tholo

Dato : 10-07-01 18:46

> Kan man ikke, har lige fået mail fra dem.

Som jeg også skrev i mit indlæg, kan man prøve at gå ind til en Fotograf,
ikke en fotohandler, men en
fotograf. Find en der bruger www.gabs.dk det kan man nemt gøre via
bla.www.colourart.dk alle fotograferne på den side bruger Gabs, så prøv da
at ringe elelr kigge ind til en af dem, og spørge der...

Med venlig hilsen
Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-07-01 19:22

> [...]
> bla.www.colourart.dk alle fotograferne på den side bruger Gabs, så prøv da
> at ringe elelr kigge ind til en af dem, og spørge der...

Heh,,, jeg så idag da jeg var nede i vores lokale lavpris,,,,

At de fik fremkaldt billeder med Gabs...

Fra : Tholo

Dato : 10-07-01 21:27

> Heh,,, jeg så idag da jeg var nede i vores lokale lavpris,,,,
>
> At de fik fremkaldt billeder med Gabs...

MEN kan de fremkalde en S/HV film i din lokale lavpris..... sikkert ikke.
Det kan fotografen, derfor jeg igen nu henviser til at man kunne prøve sådan
en.

Thomas Lorentsen
E-mail: foto@tholofoto.dk
www.tholofoto.dk

Fra : Jørgen Angel

Dato : 10-07-01 06:42

usenet@krap.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>er optaget med med en anden lysfølsomhed som den angivne (kaldes det
>ikke speeding) - eller evt. et sted man kan sende dem til ?

Prøv at spørge
X-copy i Holbergsgade 33 91 11 46
og
Black & White i Borgergade 33 93 42 11

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Fototal.dk

Dato : 10-07-01 07:12

> [...]
> hmm .... en del...
> Jeg synes det lyder meget tæt på tyveri ved højlys dag.

Jeg er bange for at det let kan være prisen! Der er stort set intet marked
for S/H fremkaldelse længere.
Hvad der er endnu værre, et at du risikerer et resultat der vil skuffe dig
voldsomt!
Hvis du vil tage rigtig S/H, så vil jeg råde dig til at fremkalde selv.

Alternativt kan man bruge en af de farvebaserede S/H-film som kan fremkaldes
på et minilab. Resultatet er godt nok ikke farveneutralt, men jeg tror det
vil blive bedre end ovenstående.

Ellers kan man jo tage farver og konvertere til S/H i det digitale
mørkekammer.

Mvh: Finn.
(Slut på dagens indlæg - det er sommer og nu skal filmene rulle).